Huisvrouwen, huismoeders toeslag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Troetelbeer90, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Beste UWV,

    Op dit moment ben ik huisvrouw en werkt mijn man fulltime. Hier kunnen wij goed van rondkomen. Nu ik zwanger ben roept iedereen in de omgeving vanalles. Zo hoorde ik dat ik recht heb op een of andere huisvrouwen/huismoeders toeslag of uitkering of iets in die trant.

    Het is voor ons niet noodzakelijk aangezien we op dit moment goed kunnen rondkomen. Maar ik hoorde dit van verschillende mensen en vraag me nu toch wel af hoe dit zit. Ik weet niet of dat het via het UWV gaat of via de Belastingdienst of andere instantie maar ik vermoed dat jullie mij er meer over kunnen vertellen.

    Alvast bedankt,

    Groeten, Troetelbeer
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Troetelbeer90,

    Het is in jouw situatie via het UWV niet mogelijk om een toeslag of uitkering te ontvangen.

    Om te achterhalen waar je recht op hebt wil ik je graag verwijzen naar de website van Regelhulp. Deze site geeft een overzicht van verschillende inkomensondersteunende regelingen waar je in jouw situatie mogelijk iets aan hebt. Kijk voor informatie op de website www.regelhulp.nl.

    Ik wens je een fijne zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Mariƫlle
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina