Die Minaj pagina vind ik precies hetzelfde, vind dat ook niet kunnen. Bestaat die nog eigenlijk? Zie dat soort dingen alleen doordat vrienden op facebook het liken. Het is toch erg dat je als aan het winkelen bent dat mensen foto's maken en het op facebook zetten? Of dat nou om je korte pittige kapsel is, om je pyjamabroek, om je chagrijnige hoofd, om je tijgerprint legging, het kan gewoon echt niet! Volledig afbranden wat op tv verschijnt is misschien niet netjes, je mening geven is wel prima. Maar het grootste verschil is dat het echt niet kan als mensen er niet voor kiezen om in de media te komen. Ik kijk zelf uit met wat ik op Facebook zet en heb mijn profiel afgeschermd, ik zou het echt niet leuk vinden als ik op een of andere vage facebook community zou worden afgekraakt omdat ik eens een keertje chagrijnig kijk en iemand daar een foto van heeft gemaakt en openbaar zet.
Niet mee eens. Als iemand openlijk naar je gaat zitten staren heb je tenminste de mogelijkheid om met die persoon in gesprek te gaan. Stiekem een foto van iemand maken en die vervolgens op FB plaatsen zodat iedereen haar kan uitlachen vind ik pas ècht laag.
En blijkbaar is het afschermen van je fb profiel niet genoeg en vinden ze het nodig om gewoon openbaar een foto van je te maken als ze vinden dat er iets is om over te lachen. Want hoeveel mensen zouden er mee instemmen om zo met je foto op een site neergezet te worden? Iedereen heeft wel bepaalde vooroordelen of moeten een keer lachen om iemand. Maar ik vind het verschil dat je dat in jezelf doet of dat je iemands foto gewoon op een site moet zetten om er maar zoveel mogelijk slechte commentaar op te krijgen. Want daar is deze site natuurlijk voor.
En dan te bedenken dat we allemaal moeders (to be) zijn..is dit wat je je kinderen mee wilt geven? Andere mensen te kakken zetten is ok? Stel je voor dat ze je kind op zo'n FB pagina (met onderwerp X) zetten om te zeggen wat een lelijk mormel het is en dat hij/zij wel wat mag doen aan X (vul hier random onaardig iets in). Dat is toch ook niet ok? Mensen reageren er op, of je weet sowieso dat hij/zij uitgelachen wordt. Ik zou not amused zijn. En dat er vrouwen hier zijn die dit soort vermaak ok vinden vind ik jammer, want het geeft aan hoe je in dit soort zaken staat en hoe je dit ook onbewust zal doorgeven aan je kinderen.
Volgens mij heeft hier niemand gezegd dat zij het oké vindt om een nare reactie te plaatsen. Wel geven sommige toe (waaronder ikzelf) dat ze er wel eens om moet lachen. Overigens lach ik vaak om het stukje tekst dat erbij staat en niet zozeer om de persoon zelf. Dit doe ik trouwens niet alleen op Kortpittig. Ik volg die pagina niet, oa omdat ik de reacties te ver vind gaan. Maar het concept vind ik wel grappig.
Maar vindt je het dan echt oke om te lachen om deze fb groep terwijl je beseft dat die mensen stiekem gefotografeerd zijn. Iedereen kan roepen het gaat mij niet om de foto's maar om de teksten, maar dan hadden die foto's er niet opgestaan. En zou jij het dan ook prima vinden als jouw foto of van 1 van je toekomstige kinderen op een soortgelijke pagina verschijnt, maar dan om dikke vrouwen,of kinderen met grote oren, mensen met lelijke neuzen of whatever?
Mja.. ik snap überhaupt niet echt dat iemand het grappig vindt om anderen voor lul te zetten. Misschien ligt het wel aan mij hoor, maar ik vind het zo eh..makkelijk ofzo. Ik zet mezelf vaak voor lul op fb. En dat maakt het zelfspot. (Blunders, op mijn plaat gaan, stomme foto's etc.) Maar ik vind het een soort minderwaardige humor om andere mensen uit te lachen, zeker openbaar. En als ik heel eerlijk ben.. vind ik het ook niet echt getuigen van klasse of intelligentie. Ik vind het ook een beetje een afknapper eigenlijk. Ik had sommige mensen gewoon hoger ingeschat hier. Ik denk dat ik dit topic maar gewoon even moet laten voor wat het is. Beetje teleurstellend allemaal.
Ja dat laatste gevoel overheerst bij mij nu ook heel erg. Er zijn een aantal leden hier die gereageerd hebben met dat ze het best grappig vinden, de pagina liken oid en die zijn bij mij echt van een voetstuk gevallen om het maar zo even aan te duiden. Niet verwacht dat je zo in en in gemeen kunt zijn.
Doe toch niet zo schijnheilig joh. Jij zei zelf nog niet eens zo lang geleden dat je moest lachen om kinderen met oorbellen en Uggs.
Maar zonder die foto's is er toch niets grappigs aan? Dus de foto's vind je niet grappig maar de commentaren wel, dat is toch krom.
Dat doet ze niet openbaar op facebook, maar in zichzelf. Dat weet niemand en heeft niemand dus ook last van.
Wat mij eraan stoort is dat de afgebeelde dames zonder medeweten te kakken worden gezet en dat het om de sociaal zwakkeren van de maatschappij gaat. Ik heb ook een nicht die prima op die pagina kan belanden met haar looks en social media gedrag omdat ze laagbegaafd/simpel is. Ik zou dat niet heel erg waarderen...
Maar dat maakt die site toch niet minder erg? Als niemand die site leuk zou vinden zou die niet bestaan...
De foto's geven er inderdaad een beeld bij. Maar ik lach die persoon niet uit. Ik lach (soms als ik het grappig vind, en ik vind vrij weinig echt grappig op die pagina) om het totaal plaatje. 4 vrouwen met dezelfde kleding, hetzelfde soort kapsel, kijkend naar hetzelfde huishoudproduct. Dat vind ik grappig. Het gaat om het totaal plaatje; het cliché. De commentaren van de mensen op de foto? Of het verhaaltje wat zo'n pagina/website er zelf bij zet? .. de commentaren vind ik niet grappig (dat heb ik ook al eerder gezegd) het (onzin) verhaaltje wat zo'n pagina/website erbij zet vind ik soms wel grappig.