Er mag nooit gezegd worden dat huisvrouwen werken, want werken dat is iets dat je buitenshuis doet voor een baas en daar krijg je voor betaald, maar alle werkende moeders die 's avonds thuiskomen moeten nog wel werken. Ik neem dus aan dat ze bedoelen achter de pc zitten of inbellen en toch niet het huishouden doen of de kinderen verzorgen want dat is immers geen werk.
Nou, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn tweede hulp in een jaar heeft 4 maanden geleden gewoon per sms laten weten dat ze niet meer kwam want 'te druk'. En dat is alleen nog maar het schoonmaken. Er moet ook gekookt worden, afgewassen, vaatwasser, de was, strijken, bedden verschonen en noem maar op. Dat is toch ook huishouden? En dat doet een werkster niet hoor, tenzij je iemand full-time in dienst neemt. En hoe fijn me dat ook lijkt, zo veel geld verdienen we nou ook niet om dat te betalen naast de kinderopvang. Dus nu doen we alles maar zelf. Mijn man werkt gelukkig net zo hard mee, en dan is het wel te doen. Ik heb helemaal mijn buik vol van al die werksters die alleen maar komen als het hun uitkomt, sms-en dat ze niet kunnen want 'de kat is ziek' of zo, de helft van de tijd zitten te belen en niet eens fatsoenlijk schoonmaken.
Ik zou ten minste eisen dat mijn man ook wat zou doen.. Die is door zijn werk niet eens een paar uurtjes alleen met beide kinderen geweest, hij heeft misschien 2 keer gestofzuigd in 4 jaar tijd en heeft geen idee hoe de wasmachine werkt of hoe je een fles maakt.
ik werk op dit moment ook niet. En ik heb het niet zo druk als jullie. Maar ik moet zeggen dat ik een luie huisvrouw ben en een man hebt die heel veel doet in het huishouden. Ik doe veel met de kids. En doe ook mijn eigen ding. Ik heb altijd wel tijd over hoor.
Ja je moet het wel treffen met een goede betrouwbare hulp. Wij hadden vroeger 1 die is 12 jaar gebleven. ( bij het ouderlijk huis)
Ik denk dat de topictitel toch wel een kern van waarheid bevat als ik de reacties zo lees. Wel jammer eigenlijk, want waarom moet het gaan over makkelijker en moeilijker??? Ik vind persoonlijk dat ik het perfect getroffen heb thuis bij mijn meisje. En als veel werkende moeders vinden dat huisvrouwen het zo makkelijk hebben, dan blijven ze toch zelf thuis??? eisen en uitgaven aanpassen en klaar!
Gelijk heb je Tulip! Dat geklaag van de werkende meute dat ze nog zoveel moeten doen na het werk, dat vind ik bah; dan ga je toch lekker niet werken, je hebt een keuze hoor! Hetzelfde geldt voor thuisblijvende moeders. Als je het allemaal maar bal vindt, zoek je toch lekker een baan?
klopt, en natuurlijk weet ik wel dat er alleenstaande ouders bestaan die geen keuze hebben enz. enz., maar over het algemeen zijn het keuzes. hier dus ook de keuze dat ik voor 2 dagen werk ga zoeken komend jaar (eerst omscholen) puur om het feit dat IK me beter voel als ik ook werk, daar word ik een blijere mama van en dat is wat we allemaal willen een blije mama, papa en kinderen. toch.. Maar over het algemeen word er inderdaad denigrerend gedaan over huisvrouwen, maar ook mama's die meer als de geaccepteerde 2 a 3 dagen werken krijgen vaak van alles over zich heen. IK ervaar het 1 als mentaal heel zwaar, 24/7 verantwoordelijkheid, overdag niets "alleen" doen en het ander is voor mij lichamelijk zwaarder en meer regelen, maar voor mij weegt het ertegen op dat ik even kim ben en geen mama. Dus als ieder zijn eigen keuze maakt en vervolgens daar blij mee is en niemand er over zou oordelen.. zou dat de perfecte wereld zijn??
Nouja ondanks dat ik vind dat het goed is voor een kind om zijn mama de eerste paar jaar bij hem of haar te hebben en hier ook echt achtersta heeft niet iedereen die keuze (wel meer mensen als ze denken als ze bepaalde luxe dingen zouden laten staan natuurlijk) maar ook heel veel mensen niet, als je moet werken voor eten op de tafel vind ik het wel een heel ander verhaal..
Sorry maar niet iedereen heeft een keuze. Ik zit nu thuis vanwege een herseninfarct. Vind 't heerlijk geld dagen thuis met Esmée. Maar vind mn werk ook geweldig (bloemist) dus niet iedereen heeft een keuze.
ik vind dat een thuisblijfmama het net zo zwaar / Druk / vermoeiend etc heeft als een werkende mama.. Dus net zo gewaardeerd moeten worden als een wm.
Nee, ik vind het logisch dat uitzonderingen daargelaten worden. Over het algemeen heb je een keuze om te gaan werken of niet te gaan werken.