Huisvrouwen niet gewaardeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#481 kippiekip, 26 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2012
    Overdrijven is ook een vak ... ;)

Als het zo'n luilekkerland zou zijn dan zouden er tegenwoordig niet zoveel mensen in armoede leven .. Maar goed dat is weer een ander verhaal.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die discussie is al eens uitgebreid gevoerd. Sommige mensen beseffen helemaal niet hoe goed we het hier hebben met z'n allen. In dit land zorgen we voor elkaar. Rijk zorgt voor arm. En het zal best zo zijn dat sommige bevolkingsgroepen het zwaarder hebben dan andere.

In Nederland kan je op je gat blijven zitten en je hand ophouden. Kán.
    Je kan ook gaan werken en je uit de shit omhoog werken.
    Met alleen klagen kom je niet verder.

Ik heb het ook ooit niet breed gehad, dat ik aan het eind van de maand nog net een blik witte bonen in tomatensaus en een half knip wit kon kopen en daar nog 3 dagen mee moest doen, maar had altijd een dak boven mijn hoofd, kleding aan mijn lijf, kon naar de dokter als ik moest en kwam van de honger en dorst niet om.

Bij het woord armoede denk ik aan de kindjes in Soedan. Heel ander verhaal inderdaad!

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dan zou ik toch maar eens beter om me heen kijken als ik jou was, armoede zijn niet alleen de kindjes in Soedan, armoede heerst ook in je eigen land. Hoe bedoel je ik draai mijn hoofd er voor om. Doordat mensen dit blijven denken en zeggen word het inderdaad niet erkent dat er wel degelijk armoede is in Nederland. Maar blijf lekker in de waan dat het luilekkerland is, ik weet wel beter ;)

4. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Je kunt het misschien allebei 'armoede' noemen. In Nederland noemen ze het 'armoede' en ik noem wat je in Afrika tegenkomt 'armoede', maar ik denk dat je het niet kunt vergelijken.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Nou gaan we wel heel offtopic dames....

6. Ik heb veel respect voor een huisvrouw! Mochten we ooit veel geld hebben dan nog zou ik een paar dagen blijven werken, dan vind ik mezelf een leukere moeder!

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Volgens mij heeft Vlinder84 juist al duidelijk aangegeven dat ze zelf ook wel weet waaróm ze in haar situatie de heffingskorting niet krijgt, maar dat het jammer is dat er voor mensen in haar situatie geen extra hulp beschikbaar is. Dat kan ik me goed voorstellen.
    Ik vraag me oprecht af waarom je het nodig vindt om je juist op háár al twee dagen af te reageren in dit topic.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb geen 11 pagina's terug gelezen dus verwijt me niet dat ik in herhaling val of de point niet volg van de laaste pagina's....

Waardering voor een huisvrouw? Nou niet in het bijzonder nee maar dat heb ik ook niet persé voor iemand die wel werkt. Lekker doen waar je je goed bij voelt en wat je je wel of niet kunt veroorloven. Het feit dat iemand er voor kiest om thuis te blijven vind ik prima. Maar waardering voor een extra schoon huis of allemaal vers gekookte maaltijden heb ik niet extra. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat je het als thuisblijfmama enorm druk hebt maar goed, misschien mis ik iets. Ik werk 24-32 uur per week en manlief 40-50 uur per week, we hebben geen hulp. Kids gaan 2 dagen per week naar het kdv en het huis is altijd schoon, de was is altijd gedaan, de boel is altijd gestreken, we eten zelden halffabrikaten of 'take-away' (patat, chinees) etc etc. Het enige waar ik in 'achterloop' is het lappen van de ramen... ik geloof niet dat ik die wel gedaan zou hebben als ik meer thuis zou zijn ;)

Maar... ik leef ook niet in de illusie dat je als thuisblijvende moeder maar de hele dag thee loopt te drinken enzo. Ieder zal zo zijn eigen indeling en dagpatroon hebben. Doen waar je je goed bij voelt.

ik ving wel iets op over armoede... tja, dat hangt van je definitie af... In principe gebruiken we daarvoor of je in de basislevensbehoeften kunt voorzien. In Nederland is dit bijna altijd wel te organiseren maar armoede is natuurlijk ook... je kind nooit een kadootje te kunnen geven of een uitje. Geen geld hebben voor het schoolreisje of voor alle partijtjes waar je kindje voor uitgenodigd wordt, niet op een sport kunnen etc etc... Armoede is relatief. Ik geloof wel dat de armoede in die zin in Nederland is toegenomen en dat een flinke groep mensen in Nederland niet te benijden is... maar dood gaan van de honger dat doe je hier niet.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    idd :D

thuisblijfmoeders hebben namelijk vaak andere bezigheden als werkende moeders. Zo ben ik bijv vrijwilliger;)

10. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Haha leuk Umm. En ondanks dat ik ook een thuisblijfmama ben, heb ik het onzettend druk met mijn 2 kleine peuters en 1 kleine dreumes haha, maar ga daarbij wel 5 dagen in de week samen met de kids naar school, maar 3 uurtjes maar het vult en bepaald toch je dag.

Toen ik nog niet naar school ging had ik het ook altijd druk eigenlijk.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nou ik wel hoor :D

nee hoor haha,ik denk dat het gewoon anders is,als je werkt ben je druk met je werk,en trouwens soms ook niet want er staat genoeg mensen te tijd te rekken in de koffiehoek.:p
    Maar het de-hele-dag-de-kinderen-vermaken kan net zo "zwaar"zijn als een "echte" baan.

Tegenwoordig krijg je nou eenmaal meer waardering als je een eigen bedrijf hebt dan wanneer je lui thuis bent bij de kinderen. tis niet anders.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nikita: berekening naar draagkracht zou geen punt geweest zijn voor ons.

Maar de eerst vraag bij beoordeling was heeft u een partner? ja . woont hij op uw adres? ja. is hij zwaar gehandicapt? nee. Dan komt u niet in aanmerking voor hulp vanuit deze gemeente. Goededag! dus nee een regeling werd het niet.

van bureau jeugdzorg geen idee dat hun konden helpen, misschien iets om te laten weten aan andere zieke mama's? hoe gaat dat in zijn werk, nou denk ik ook dat veel ouders bang zijn om jeugdzorg in te schakelen, zou daar zelf ook niet zo"n fijn gevoel bij hebben.

wij hebben op een gegeven moment echt alles gebeld (mijn man dan) en de enige die heel misschien iets voor ons kon doen was het isd (sociale dienst, maar wachttijd van 7 weken..) ik werd 5 weken later geopereerd dus daar hebben we vanaf gezien.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

huishouding hebben we inderdaad particulier geregeld, dat was ook bij ons niet echt het punt meer de zorg voor de kinderen. ;)

14. fafje

fafje Niet meer actief

ligt er ook aan wat de leeftijden van de kids zijn vind ik..

ik verwacht wanneer mijn kinderen een heleboel zelfstandig kunnen ook niet meer de indelign van de dag als dat ik nu heb

niet meer rekening houden met dutjes, eetmomenten etc etc

eerlijk gezegd thuisblijven als je kinderen naar de basisschool zijn, lijkt mij heeel saai...

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    loopt dit topic nog steeds? jeeeee....

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waar ?? bij belasting zeker niet, bij kdv niet, bij gemeente hier ook echt niet?? niemand die ons daar ook maar iets over kon vertellene n ik heb het zeker gevraagd. want bij mij was het een zwangerschap en daarna een rug probleem.. dus zeker 1,5 jaar samen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja ik dacht hetzelfde :D

18. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb 14 jaar in een zeer materialistische hoek van Engeland gewoond (ben zelf trouwens nooit materialistisch/uiterlijk ingesteld geweest), en woon nu op het Franse platteland. En hoewel men hier in Frankrijk financieel gezien misschien een stuk armer is dan in Engeland, valt het me op dat men in de praktijk gewoon zo veel rijker is. De meeste mensen verbouwen hun eigen groenten/kippen/vlees, en de algemene woonomgeving (natuur, ruimte, frisse lucht) is gewoon zoveel beter. Dat geeft men ook aan de kinderen mee, en die zijn ook met minder tevreden...

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik weet dat ik na een week met mijn kids thuis moeier zou zijn dan met 3-4 dagen werken erbij.. het is maar wat je gewend bent en wat je leuk vindt / waar je energie van krijgt. Maar de hele dag mijn kinderen vermaken zou ik sowieso niet doen :D

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee, geen 'entertainment inc. Cygnet' ?

Maar de hele dag mijn kinderen vermaken doe ik ook niet. Ook niet toen ik tbm was. Ze kunnen ook erg goed zelfstandig spelen ( gelukkig).

Deel Deze Pagina