Huisvrouwen niet gewaardeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik voel me soms wel eens ondergewaardeerd, maar alleen door mijn man. Maar dat is omdat hij nooit wat ziet hahahahaha.
    Verder kan het me weinig schelen.
    Ik werk 2 middagen als gastouder, nu nog uit huis maar over een paar maandjes vanuit huis.
    Dan zullen mensen uit mn omgeving me helemaal als thuisblijfmoeder zien. Maargoed so be it.
    Punt blijft wel, hele dag thuis met 1 of meer kinderen betekend gewoon meer rotzooi.
    Je maakt meer afwas, je kids gooien speelgoed in het rond...Er word wel eens wat geknoeid en ga zo maar door.
    Als er niemand thuis is, heb je dat overdag al niet ;)

Ik ben heel blij met mn keuze, voel me niet eenzaam en over het algemeen ook niet ondergewaardeerd.
    Mijn keuze is mijn keuze en of een ander daar nou anders over denkt dan ik heb ik werkelijk schijt aan.

2. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Het lijkt mij minder zwaar, huisvrouw zijn.
    Ik werk 26 uur in de week, en doe daarnaast alles in huis.
    Nu zit ik vanwege zw schaps problemen voor de helft thuis, en ik vind het een stuk rustiger moet ik zeggen.
    Je hebt de hele dag de tijd voor alles.

Wil niks bereiken met mijn antwoord, maar zo voel ik het.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahaha hier ook 1 hond...die ontzettend verhaard...maarja stofzuigen moet je toch he hahaha

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn man had laatst vakantie.
    De eerste week was ik een paar dagen ziek.
    De tweede week was hij een paar dagen ziek.
    Zegt mijn vader: ahhh is hij ziek in zijn vakantie!
    Hallo, en ik dan??
    Blijkbaar heeft alleen degene die buitenshuis werkt vakantie...
    (nou klopt dat ook wel redelijk haha :p maar jullie snappen vast wat ik bedoel!)

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik kreeg die opmerkingen ook weleens... kon het me toen erg aantrekken maar nu denk ik tja boeie.... en sinds ik een eigen webwinkel ben begonnen hoor ik er niets meer over.... heel vreemd hoor.... laat ze lekker lullen joh!

ik vind het een voorrecht om de keuze te hebben om thuis te zijn voor je kindjes, ook zodra ze naar school gaan dat ze thuis komen en dat je als moeder lekker een kop thee kan drinken samen met je kindjes en de dag doornemen....

dat en ander denkt dat ik de gods ganze dag op mn luie reet zit... ach so be it..... dan denken ze dat maar... ik zei eerder wel altijd... ja de was vouwt zich vanzelf op, de rommel op de grond verdwijnt vanzelf zodra de kids in bed liggen en de afwas is zomaar ineens verdwenen van mn aanrecht..... goed he! dan waren ze vaak wel stil....

stom gezeik....

en de mensen die wel werken, en de kindjes daarna thuiskomen, daar draaid het huishouden ook door! die moeder/vader moet ook nog eens koken en daarna afwassen en de rommel opruimen, kindjes in bad en bed leggen... dan de was vaak nog doen... misschien een extra taak die al is blijven liggen.... dus ook zij hebben het soms zwaar!

heb ik ook echt respect voor!

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hebben jullie geen kaboutertjes die het huishouden doen dan?
    Dat schijnen ze hier wel te denken.

Ik krijg wel eens opmerkingen, dat jij niet dik wordt van de hele dag op de bank zitten!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

meid hou op! ik heb een poos geleden een bijna een jaar thuis gezeten en net zoals jij zegt, dat was ook aanpoten hoor! en als iemand dan zei van ik denk ook maar dat ik huivrouw wordt want dat is lekker makkelijk en relaxed wilde ike cht bijna uit mn vel springen!

daarna ging ik weer werken maar had wisselende diensten en mijn ex ook. ook kan erg zwaar zijn hoor vooral als de jongste niet doorslaapt en de oudste ook regelmatig wakker werd van nachtmerries. zei mn schoonzus, ja jullie hebben het makkelijk want als een van jullie thuiskomt is er al gekookt, wij moeten dat doen als we om 18.00 thuiskomen. wij hebben het echt zwaarrr:x nou sorry hoor, als ik moest werken stond ik om 05.30 op en was dan om 16.45 thuis. dan moest ik nog koken samen eten, kids in bad, boekje lezen naar bed en dan opruimen. en rond die tijd was mn ex aan het werk want hij begon later en was pas rond 23.00 thuis. lekker makkelijk is dat. zij begint om 09.00 en is 18.00 klaar ze had ook de dag ervoor kunnen koken. en ze hebben 1 kind

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

WAT?????????:x

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik herken het.. Ik beschouw mezelf ook als huismama, hoewel ik in het weekend wel een paar uren werk. En ik moet zeggen, op m'n werk heb ik het idee dat ik dan echt tot rust kom, terwijl ik lichamelijk best druk bezig ben. Dat is ook de reden dat ik nog werk, er even uit zijn, even met iets anders bezig en een volwassen praatje. Je zou het eigenlijk kunnen zien als hobby :p

Sommige mensen kunnen er inderdaad best minderwaardig over doen... En meestal zeg ik dan ook gewoon dat ze het maar eens een weekje moeten proberen. Het zijn vaak de mensen die denken dat kinderen de hele dag stil zitten en lief spelen in de box, en dat je ze alleen maar af en toe een schone luier hoeft te geven en een flesje in de handen hoeft te drukken..

Ik sta er soms ook versteld van hoe snel de dagen hier voorbij vliegen, juist omdat het best druk is als thuismoeder.

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    huisvrouw en huisvrouw zit trouwens ook nog wel veel verschil in...... (ter vergelijking).....

Ik vond het een stuk rustiger toen ik nog geen kindje op de basisschool had.....

bedoel hier gaat toch elke dag de wekker om 06.15 uur....
    en tijd om poetsen (met op en neer brengen) is ook weinig..... met alle breng/haaltijden....

Daarbij verschilt "kind hebben en kind hebben" ook veel.... sommige kinderen kunnen rustig spelen en heb je even "handen vrij"..... maar je hebt ook "handenbinders".....

kortom: alles verschilt PER situatie...
    en is altijd makkelijk om dan een mening te hebben en te geven.....

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja daar zie ik ook wel tegenop.

Zoontje gaat na de zomervakantie 4xpw naar de psz, mijn dochter begint in groep 1. Beide starten ze om half 9, om 11 uur is mn zoontje klaar, mn dochter is om 12 uur klaar en om 1 uur moet mn dochter weer op school zitten. Om kwart over 3 weer opgehaald worden. En dat in combinatie met een baby die steeds mee moet, de boodschappen, het huishouden en koken..

Moet dat nog maar zien in te plannen.

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    herkenbaar dus......
    en de tijden dat je dus thuis bent.... ben je de jongste(n) aan t voeden/ verzorgen........ of alweer uit bed aan t halen/aankleden voor het halen....

hahahahaha.... ik heb hier (normaal gesproken) een vast (druk) schema hoor....

mijn huishouden gebeurt dus om 06.15 uur.... en sávonds.....
    dus zoveel scheelt dat niet van de "werkende mama's..."... alleen zijn onze bezigheden overdag anders.... :)

We hebben allemaal maar 24 uur in onze dag zitten..... :cool:

13. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik ben nu sinds een maand 1 dag in de week minder gaan werken, man wat een rust. Ik kan nu savonds weer op de bank liggen ipv dan nog mn huishouden te doen.

Ik ben moe na een dag met mn zoontje, maar dat ben ik ook na een dag werken. Als ik thuis ben kan ik tussendoor wat huishouden doen en dan ben ik savonds dus lekker klaar.
    Als ik werk moet ik na mijn werk nog huishouden doen, dus mijn werkdagen zijn drukker als mijn dagen thuis.
    maar ik vind mijn dagen thuis vermoeiender....

Tja, ik kan het dus niet vergelijken!
    Het is beide totaal iets anders..

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

herkenbaar

Hier gaat onze dochter maar 2 keer, maar dan breng ik mijn zoontje weg om half 9 dan om 08.45/09.00 kan ik onze dochter wegbrengen, dan moet ik om 11.30 onze dochter weer halen en dan om 12 uur onze zoon en als ze smiddags moet dan moet ik haar om 12.30 wegbrengen en onze zoon om 13 uur en dan zoon halen om 15 uur en dochter om 15.15 (je kan dus vaak net niet naar huis dus ik sta vaak op straat :p )

En dan hebben we nog balletlet, fysio, logopedie, judo en regelmatig dokterafspraken met Dean, binnenkort komt daar blijkbaar ook nog een psycholoog bij ik heb ook zo'n whiteboard ophangen anders vergeet ik echt alles!

15. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik ben geen thuisblijfmama ik werk 3 dagen in de week maar ik heb respect voor de thuisblijfmama's hoor het is een zware taak ik vind werken minder zwaar als thuisblijven

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik spring even in, maar zou je haar dan niet 1 a 2 keer per week over kunnen laten blijven? ( of wil je dat niet? Kan ik me ook wel iets bij voorstellen :) )

Scheelt erg veel gevlieg, ik vind het ook ontzettend druk met 2 kinderen waarvan er 1 naar school moet en de andere zijn middagslaapje hard nodig heeft.
    De oudste blijft 2 dagen over, want dan ben ik aan het werk, dus gelukkig is het maar 1 dag ( vandaag dus ) waarop ik heen en weer moet vliegen tussen de middag.

17. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

ik spreek even voor mezelf hoor:....
    maar dat vind ik dus weer "zielig" (kan even geen goed woord vinden) voor mn oudste.... mede omdat ik JUIST thuis ben voor mn kindjes....
    "part of my job"..... zeg maar.... :)

De slaaptijden heb ik hier kunnen aanpassen....

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou dat wel willen hoor, maar sowieso niet de eerste maanden. Het schijnt enorm druk te zijn op de overblijf en woon zelf eigenlijk redelijk vlakbij dus moet eerst even zien hoe ze het doet op de kleuterschool.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat lijkt me lastig! mijn oudste begint in april in groep 1.... en mijn jongste dochter gaat dan 3 ochtenden in de week naar de psz... nu zit ze er 2 ochtenden op samen met mijn oudste.... het voordeel is dat de psz in de basisschool zit waar mijn oudste dus in april start. plus dat het verplicht overblijven is en ze dus pas om 3 uur klaar is op school. mijn jongste gaan vanaf 8.30 (zelfde brengtijd basisschool oudste) tot 13.00......

dat is wel wat handiger bedacht dan van die school....

20. Chai

Chai Niet meer actief

Verplicht overblijven? ;)
    Is dat weer nieuw?

Deel Deze Pagina