Muziekles?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 22 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Zitten jullie kinderen op muziekles? Of.bijvoorbeeld dat ze via school een instrument leren bespelen?

    Ik heb dat zelf gehad en zou zo graag willen dat mijn kinderen ook de basis meekrijgen. Mijn man heeft het niet gehad en vind het ook onzin. Want ze zitten al op sport en dan moet ook nog dit erbij...

    Voor de kinderen zelf 4 en 7 hoeft het ook niet zo. Maar ja ze weten ook niet wat het is denk ik dan.

    Wie heeft kinderen die een instrument leren bespelen? Wat dan? En welke leeftijd?
     
  2. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Bij ons krijgt onze dochter van 8 fluitles op school.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier speelt de oudste viool, na school, nu ruim een jaar. En de jongste gaat in het nieuwe jaar ook beginnen. Ze vinden muziek heel leuk en ik merk bij de oudste dat het voor haar ook heel fijn is dat ze een vaardigheid leert waar ze in uitgedaagd wordt - op school hebben ze wel muziekles, maar dat is vooral het leren van een liedje en dansje bv, geen noten lezen of een instrument bespelen.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 6 heeft blokfluitles op school. Ze wil hierna graag op pianoles.

    Ze doet het graag! Eerste weken vond ze het lastig haar vingers goed neer te zetten, maar nu gaat dat goed.
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.634
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier zou dat alleen gedaan worden als ze het zelf zou willen. Ik vind sporten belangrijker. En om dan ook nog muziekles te doen, naast ook 3 dagen bso, nee dat zie ik niet zitten. Dan houdt ze minder tijd over om lekker te spelen.
     
    Baileyy en puzzelstukje vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Dochter van 7 staat op de wachtlijst voor pianoles. Ze wil het zelf heel graag en heeft al eens een proefles gedaan. Wij moedigen het aan, maar de motivatie moet ook wel uit het kind zelf komen.
     
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Hier om financiële en organisatorische redenen geen muziekles wel dansles (beweging op muziek). Zoon heeft wel al aangegeven om op de middelbare school het drummen te proberen, het lijkt hem leuk. Andere zoon heb ik niet over gehoord.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ze krijgen muziekles op school, maar vinden het alledrie helemaal niks. Net als ons dus. Vind het zelf ook onzin (tenzij een kind het dus zelf graag wil). Ik vind sporten ook belangrijker.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Nee, al zitten we wel te denken om de oudste op drum les te doen. Maar Ik ben bang dat we een strijd er bij hebben als we ze op muziekles doen omdat et dan dagelijks geoefend moet worden en dat doen ze vast niet uit zichzelf.
    We hebben wel een piano staan, daar leert de oudste zichzelf op spelen a.d.h.v. lesboeken e n dat gaat onverwacht goed. Hij heeft veel gevoel voor ritme, we zingen hier dagelijks na het eten een lied, hij drumt dan met zijn handen op tafel mee en lijkt het echt goed aan te voelen. Dus ik wil eens informeren naar drumles voor hem. Maar als ik er elke dag strijd over krijg dat hij moet oefenen is het meteen klaar.
     
  10. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Met 4 en 7 zou ik ze zelf nog te jong vinden, vooral omdat ze ook elke avond moeten oefenen. Daarnaast vind ik het ook vreselijk duur.
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Ik heb zelf vroeger blokfluitles gehad. Op zich wel jammer dat ik zelf niet verder wilde met een ander instrument. Maar goed, toen wilde ik niet dus dan ook weer blij dat mijn ouders dat niet gepushd hebben. Ik sportte veel.

    Onze oudste (7) sport ook al 3x per week dus dan wordt het te veel. Als het aan haar lag zou ze nog dans/musical erbij doen maar dat zou ook teveel worden dus een muziekinstrument wordt hem niet. Wie weet later nog eens.
     
  12. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    4 en 7 is nog wel jong.
    Muziekles vraagt best veel discipline; thuis oefenen enzo.
    Ik zou wachten tot ze iets ouders zijn; 9-10 jaar. En dan kijken wat ze leuk vinden.

    ik ben zelf 2 jaar geleden begonnen met dwarsfluitlessen, iets wat ik vroeger al wilde, en ik vind het erg leuk! ga mijn kinderen ook zeker vragen wat ze willen bespelen.

    Ik vind het altijd jammer dat veel ouders wel sport aanmoedigen, maar geen muziekles. Ik denk dat het heel goed is voor kinderen. En leuk!
     
    cowgirl80 en Baileyy vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    4 en 7 is helemaal niet jong hoor, dan pikken ze het juist super snel op. Les en oefenen kan ook heel spelenderwijs, niet anders dan bv samen een spelletje doen.
     
    Baileyy en IkbenTess vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Hier zitten ze niet op muziekles. Als ze er zelf over zouden beginnen, zou het best mogen, maar ze hebben het er nooit over. En ik zit er niet op te wachten om iets nieuws te hebben om (bijna) dagelijks strijd over te hebben ivm het oefenen.

    Ik was geloof ik 9 toen ik op muziekles ging. Ik heb jaren les gehad, op drie instrumenten en vond het toen erg leuk, maar het was mijn eigen keuze om er op te gaan. Zodra mijn kinderen het willen vind ik het ook prima, maar dan moeten ze er ws wel iets anders voor op geven en ik weet niet of ze dat er dan ook voor over hebben... Beweging hebben ze (= mijn kinderen) ook echt nodig, dus helemaal zonder sporten wil ik absoluut niet.
     
  15. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier zit de jongste op pianoles. Ze vind het erg leuk, al moet ik soms wel heel erg "stimuleren" om te gaan oefenen. Leraar had aangegeven dat dat eigenlijk pas echt begint te komen vanaf 8 jaar. Toen ze begon was ze dus eigenlijk net te jong (is begin vorig schooljaar begonnen)
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier hetzelfde.
    Als ze er zelf mee komen. Ik zou het niet gaan voorstellen of promoten.
    Zonder sporten kunnen ze hier ook niet.
    Ik vind muziek niet bij een "basisopvoeding" horen zoals vroeger wel eens gezegd werd.
    Als je (ts) zelf al zegt: van de kinderen hoeft het niet zo zou het voor mij al ophouden
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.634
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    2 dagen bso, geen 3 trouwens.
     
  18. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.049
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ligt helemaal aan hun interesse toch?

    mijn ouders wilden het vroeger ook voor mij. Ik vond er niks aan.

    mijn zoon heeft juist niks met sport maar wel met zingen, muziek en toneel of iets creatiefs.
     
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.352
    5.609
    113
    Er is wel meer leuk en goed, maar soms moet je keuzes maken. Ik vind het belangrijk dat een kind niet een volgeplande week heeft. Daarom hier slechts 1 vaste activiteit naast de BSO. Mijn jongste zit nog op zwemles en mijn oudste doet een sport. Kunnen ze de rest van de tijd ontspannen en met vriendjes spelen.
     
  20. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Zoon heeft niks met muziek en is echt amuzikaal. Op dit moment heeft hij zwemles en hij wil graag op hockey dus ik gok dat dat over een jaartje gaat gebeuren. Hij hoeft van mij niet op muziekles.

    Dochter en ik doen samen muziek op schoot. Zij vindt dansen ook leuk. Met 4 jaar kan ze doorstromen naar musical les maar mogelijk gaat ze ook op peutergym. Ze is motorisch vrij sterk. We gaan het zien wat het gaat worden :)
     

Deel Deze Pagina