Huizenzoektocht frustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door GingerAle, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Best lastig ja, om echt goed te zien hoe iets kan worden. Ik probeer altijd maar naar de muren en de vloer te kijken en dan mijn eigen meubels in de 'lege' ruimte die ik dan zogenaamd voor me zie te zetten. Dat helpt me een beetje.
    Tuin op het Noorden vind ik ook fijn. Misschien dat we nu een tuin pal op het zuiden gaan krijgen. Dat is hartje zomer echt heet, dat weet ik al, dus daar moet ik dan juist aan wennen.... hahaha.... Ach, zo is er altijd wat.

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.371
    2.852
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wij hebben dit jaar ons eerste huis gekocht, daarvoor altijd huur. En wat was ik blij dat we huurden en er alle tijd was. We hadden zeer specifieke wensen en als we dat niet konden vinden, dan zouden we blijven huren. We hebben dus best even gezocht! Uiteindelijk hebben we een aankoopmakelaar ingeschakeld en bleek dat vele huizen hier al verkocht werden voor ze op Funda kwamen. Binnen 3 maanden hebben we toen ons droomhuis gevonden. Nog voor t op Funda kwam, waren we al rond met de verkopers. Maar zonder aankoopmakelaar was dat niet gelukt en dat is feitelijk dus ook onze enige echte concessie geweest in de zoektocht (want eigenlijk wilden we daar niet zoveel geld in moeten stoppen). Toen we dit huis binnenkwamen wisten we al dat het ons huis moest worden. En vanaf dag 1 voelen we ons thuis :D.

Belangrijkste tip: bekijk heel veel huizen, want dan weet je ook wat echt belangrijk voor je is qua eisen. Foto's geven ook niet altijd een goed beeld. Zie je dus een huis dat aan veel wensen voldoet, gewoon gaan kijken!

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier sinds november aan het zoeken. Tweemaal een mooi huis gevonden, maar moesten snel zijn en dat durven we niet. Nu eentje op het oog welke al bijna twee jaar te koop staat. Helaas willen ze niet zakken en de prijs die ze vragen, vinden wij het niet waard. We wachten rustig af en laten ons niet gek maken.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dit kan ik beamen. Of iig dat een tuin op het zuiden niet heilig is. Wij hadden bij het huurhuis een tuin op het noorden én een schuur die vastzat aan het huis, dus er viel nooit licht naar binnen.
    Een van mijn eisen was dus tuin @zuiden. Oosten, westen, viel niet over te praten. Dus we hebben nu een huis met tuin op het zuiden. En dat is wel het enige waar ik een beetje spijt van heb (zuidwest lijkt me nog erger).

5. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit jaar ons huis gekocht na ongeveer een half jaar zoeken.
    We hadden niet heel veel eisen toen we begonnen met zoeken, we wilden eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weg uit de buurt waar we woonden (gelukkig wel gehuurd). We hadden wel een bepaalde maximum prijs in gedachten. Het liefst wilden we een huis waar niet te veel aan gedaan moest worden(of de vraagprijs moest al echt veel lager zijn), we wilden 3 slaapkamers, een tuin en een iets grotere keuken(omdat ik graag bak :D).
    Uiteindelijk vonden we ons droomhuis.. boven ons budget (we hebben best wel wat moeten bijbetalen), waar nog wel redelijk veel aan gedaan moest worden(en achteraf nog meer dan we dachten), met maar 2 slaapkamers(wel de mogelijkheid voor een 3e) en ook nog eens een apart huis wat betreft vorm (half rond, dus best lastig met vloeren leggen) en de keuken was een rotzooi.
    Maar toch zijn we heel gelukkig met ons huis! Het is veel groter dan alle andere huizen die we bekeken hebben, het is een heel apart en herkenbaar huis, en het is ook nog een hoekhuis, dus totaal geen last van de buren. Dus soms kan het heel nuttig zijn om je verwachtingen/wensen bij te stellen. Maar zo'n huizenzoektocht blijft frustrerend, zeker omdat de huizen zo snel verkocht worden!

Deel Deze Pagina