Kinderbijslag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dee, 9 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Hallo allemaal,

Even een stomme vraag.... Krijg je eigenlijk altijd kinderbijslag? Of hangt dat af van je inkomen? En weten jullie hoeveel dat is en hoe je dat moet aanvragen?

Groetjes
    Dee

2. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    hoi

dat gaat gewoon automatisch, iedereen krijgt hetzelfde.
    ik krijg €179 ongeveer, ik weet het geeneens precies :(

groetjes chantal

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    je krijgt papieren mee als het kind bij de gemeente wordt aangegeven. Deze even invullen en het is geregeld.
    Het is niet afhankelijk van jouw inkomen iedereen krijgt hetzelfde
    ik krijg nu iets van 179 euro voor 1 kind per kwartaal

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    is het ook zo dat als je kindje in maart geboren wordt je nog de bijslag van die drie maanden krijgt of loopt het dan gewoon vanaf april? niet dat het mij zoveel uitmaakt maar gek genoeg vragen andere mensen dat aan mij!

5. Tweetie

Tweetie Lid

12 jun 2006
    51
    0
    0
    Hoi,

Op de website www.svb.nl kan je alles terug vinden wat je wilt weten.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dank je

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je krijgt pas kinderbijslag na 3 volle maanden. dus als je kindje in maart word geboren, krijg je het na een kwartaal. in juli dus. word je kindje nu in april geboren, dan moet je nog een half jaar wachten, in oktober dus.

als je kindje ouder word gaat ook je kinderbijslag wat omhoog.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    oke super bedankt voor de info!

9. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Je krijgt inderdaad wat papierwerk mee en moet je even invullen en de rest gaat vanzelf.
    Mijn oudste dochter is eind juli geboren en ik kreeg ik oktober dus mijn eerste uigekeerd kinderbijslag omdat ik na het 3de kwartaal mijn dochter was geboren dus volg je automatisch na het 4de kwartaal.
    Dus kindje in maart geboren word het toch nog de 2de kwartaal aan je uitgekeerd.

Groetjes Anna

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt het ook via internet aanvragen: www.svb.nl. Het ging echt supersnel bij ons.

Het nieuwe kabinet wil trouwens wel een inkomensafhankelijke kinderbijslag. Maar zover is het nog niet.

11. gigi

gigi Actief lid

je krijgt pas kinderbijslag na 3 volle maanden. dus als je kindje in maart word geboren, krijg je het na een kwartaal. in juli dus. word je kindje nu in april geboren, dan moet je nog een half jaar wachten, in oktober dus.

volgens mij is dat niet helemaal waar, het gaat erom wanneer je kindje geboren wordt.
    de kinderbijslag wordt uitgekeerd op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

wordt je kind op 15 april geboren, krijg je de 1e kb op 1 juli, wordt je kind op 31 maart geboren dan krijg je de 1e kb op 1 april.
    ik ga het voor de zekerheid toch nog eens nakijken....... ;)

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat dacht ik zelf ook zal het toch eens navragen.

13. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Klopt bijna, maar niet helemaal ;)
    Je krijgt de kinderbijslag achteraf. Als je kindje 31 maart geboren wordt gaat de kinderbijslag 1 april in en krijg je 1 juli voor het eerst betaald.

Kyllian is hier 1 november 2006 geboren. Kinderbijslag gaat 1 januari 2007 in en we krijgen 1 april voor het eerst de bijslag uitbetaald.

14. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Volgens mij bedoelen we het zelfde alleen jij formuleerd het net weer iets anders.
    Als je kind in doch in maar word geboren krijg je sowieso op terug werkende kracht de 2de kwartaal uitgekeerd.
    De 2de kwartaal word niet meer uitkeerd als het kindje in april word geboren. Dus moet je wachten tot juli op de 3de kwartaal.
    Ik weet ook niet als het veranderd is in bijna 9 jaar tijd, maar toen mijn dochter in juli is geboren kreeg ik gewoon mijn 4de kwartaal uitgekeerd in oktober. En hoefde er geen half jaar op te wachten. En waren ook geen 3 volle maanden dus hoe het dan precies zit weet ik niet maar ik heb zo even mijn ervaring van SVB neer getikt.

Groetjes Anna

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k krijg 186,91

youame is 19 september geboren en kreeg 1 januari de 1e kinderbijslag

16. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    En als je twee kids heb, krijg je dan gewoon twee keer zoveel als voor 1 kind, of is dat dan ook weer anders?
    x Linda

17. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik krijg voor 2 kids geloof iets van 356 euro als ik het goed heb en dat dan per kwartaal hoeveel het word met een derde kindje weet ik niet maar dat zie ik vanzelf wel.
    groetjes joyce

Deel Deze Pagina