ziek ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eefje1, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hallo

ik ben zo beroerd, misselijk en moe voel me echt slecht
    ik heb me vandaag dan ook ziek gemeld ,mijn leidinggevende weet nog niets van mijn zwangerschap ,niemand eigenlijk
    heeft er iemand tips voor me ,ben ook nog niet bij de ha geweest als ik me zo beroerd blijf voelen kan ik echt niet gaan werken voel me ook heel duizelig net of ik elk moment kan flauwvallen
    zijn er nog meer meiden die dit hebben, ik hoop dat dit snel overgaat

groetjes eva

Edit Moderator: Verplaatst naar zwanger en werk. Graag opletten waar je iets plaatst.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    heb ik ook gehad, ik was ook hondsberoerd de eerste 16 weken.
    Bel anders even je vk of ha, kan je even je ijzer laten controleren en je bloeddruk!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Heel herkenbaar! Ik ben van week 7 tot en met week 20 misselijk geweest en heb vanaf week 7 niet kunnen werken. Ik heb bij de huisarts emesafene gehaald, dat hielp iets. Verder hielp bij mij weinig, behalve heel veel rust en echt heel weinig doen (niet te veel tv, lezen etc).

Ik moest uiteindelijk 3 keer worden opgenomen wegens uitdroging, hoop dat het bij jou niet zo ver komt!

Overigens krijgt je werkgever wel een vergoeding als je je ziek meldt wegens zwangerschap. Zo hebben zij er geen last van.

Groetjes Rosa

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    als je je werkgever nog niet wil vertellen dat je zwanger bent kun je zeggen dat je denkt buikgriep te hebben ofzo Er heerst tenslotte ook buikgriep dus dat is niet zo gek (NORO virus ) Misschien kun je dan morgen naar de huisarts gaan en medicijnen vragen, en kijken of dit aanslaat..
    Als het helpt kun je volgende week misschien weer gaan werken, en als het niet helpt zit er misschien niets anders op dan je werkgever in te lichten.

succes iniedergeval

Deel Deze Pagina