Hulp aanbieden na een ongeluk

Discussie in 'De lounge' gestart door Soturi, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Dat begrijp ik, en ik vind het vreselijk dat je dat hebt moeten meemaken.
    Maar NIET die paar minuten doorrijden kan ook iemands dood tot gevolg hebben, bijv die van een kind dat in de auto achterblijft en die auto wordt in volle vaart aangereden. Of die van een kleintje dat op een warme dag te lang in een stilstaande auto moet wachten. Ook als hulpverlener wordt gezegd dat je altijd eerst je eigen veiligheid (en dus ook die van je kleine kinderen) moet kunnen waarborgen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat ligt helemaal aan de context. Soms is toch doorrijden en 112 bellen de beste optie, dan ben je niet strafbaar. Ook bv bij een auto die te water is geraakt is het soms beter om juist níet het water in te duiken om te gaan helpen, maar op de kant te blijven.
     
  3. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ik zou helpen. Vooral als je als eerste te plaatse bent Maar dan welbewust kijken of je de veiligheid van jezelf en andere niet in gevaar brengt. Kan je die veiligheid waarborgen zou ik absoluut helpen. Als je je kind veilig in de auto op een veilige plek kan neerzetten of iemand heb die er op kan letten zou ik helpen. Mijn vriend heeft BHV en laats ze curcus weer gedaan. Daar werd vertel eigen veiligheid eerst waarborgen. Dan pas te hulp schieten En 112 bellen. Als er genoeg mensen al zijn hoef je niet te helpen tenzij je ehbo of BHV of opgeleid ben om medische hulp te bieden zou ik zeker helpen.
     

Deel Deze Pagina