Ik heb jullie hulp nodig. Wij hebben besloten voor een elektrische Babboe te gaan. Ons zoontje is 3 en de tweede wordt eind juni/ begin juli geboren, we willen lekker snel met die twee op de fiets kunnen en willen liever geen tweede auto aanschaffen, vandaar een bakfiets. Nu twijfel ik zo enorm aan de big of de city. Ik vond een city meteen heel goed fietsen, leek alsof het een gewone fiets was, alleen bij bv een stoplicht etc lijkt het mij minder stabiel met wachten en de zwaarte van de fiets (valt hij niet om?) Daarnaast lijkt het maxicosi systeem me makkelijker en veiliger tav de big De big fietste niet meteen goed, ik vond het sturen echt raar en fietste een perk in , dit schijnt te wennen, maar daarvan begreep ik weer dat hij schokkeriger fietst en dat je op moet passen met het overhellen van de fiets bij opritten en niet gelijke wegen. Ook begreep ik door gebrek aan een systeem voor de maxicosi dat het veel meer hobbelt voor de baby en dat de beenruimte voor zoon nr 1 beperkt wordt. HELP dus!! Wat te doen? Wie heeft ervaring? (mss met beiden soorten fietsen?)
Ik zou gaan voor die met 3 wielen, dat fietsen went vanzelf. Waarom? Omdat de bak groter is dus ruimte genoeg hebt ! En omdat ik het mooier vindt En volgens mij is er met een babyschaal/maxicosi ruimte zat voor de oudste hoor ! Kan je niet ergens nog een keer oefenen en passen?
Ik ga voor de elektrische babboe curve, ook een driewieler. Dat sturen went wel, maar de bak is groter en stabieler. En de maxicosi houder kan er makkelijk in gemonteerd worden. Ik weet niet waar je woont, maar in Amersfoort zit het kantoor van babboe en daar kan je ook proefrijden. Ik zou gewoon nog een keer gaan 'oefenen'.