Wat voel ik mij vreselijk Ik werk op een advocatenkantoor met alleen mijn baas. Ik ben zijn secretaresse. We werden net gebeld door een andere advocaat om te vragen waar mijn baas bleef. Er zou een zitting plaatsvinden bij de rechtbank van zijn cliënt (een grote strafzaak). Wij hier in paniek, want die zitting stond voor morgen in de agenda. Maar inderdaad......uit het dossier volgde dat het nu was! Hij was laaiend en is boos vertrokken naar de rechtbank. Ik heb de zitting verkeerd in de agenda gezet...... Dat is echt een hele stomme fout!! Hij heeft de zitting niet kunnen voorbereiden en een aantal stukken niet kunnen lezen. Ik ben zo bang voor als hij terugkomt straks Sorry....moest het even kwijt
Oh nee, wat vervelend!! Maar fouten maken is menselijk hoor! Straks als hij terugkomt gewoon gelijk het gesprek aangaan, alles opengooien en je excuus aanbieden. Het had echt iedereen kunnen overkomen, mij zeker!
Dat is idd een grote fout mogelijk volgt er een waarschuwing. Maar waren mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt. Ik weet niet wat er in je contract hierover staat..
Ach wat vervelend. Kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt. Het is gebeurd en niet terug te draaien. Je bent ook maar een mens en ieder mens maakt fouten. Niemand is perfect. Probeer rustig te blijven. Hopelijk is je baas na terugkomst ook wat rustiger als de zitting achter de rug is.
Pff balen. Werk ook als secretaresse en ook wel eens bang voor dat soort fouten, want het is zo gemaakt. Ik zou ook mijn excuses aanbieden wanneer hij terugkomt. Geen excuses bedenken, gewoon aangeven dat je er zelf ook enorm van baalt en het erg vervelend vindt.
Wat vervelend maar wat andere ook al gezegd hebben kan iedereen overkomen. Ik hoop dat het goed afloopt, sterkte.
Op zich begrijpelijk dat je werkgever nogal boos was, de uitkomst van deze zaak, en de strafmaat voor de cliënt, kan afhangen van zijn voorbereiding. Al ga ik er wel van uit dat hij bepaalde zaken nog prima op zijn netvlies heeft, aangezien je dossiervorming niet op het allerlaatste moment doet. Maar zoals gezegd, een fout maken is menselijk, en wanneer dit de eerste keer is zal je er mogelijk met een waarschuwing van af komen.
De reactie van je werkgever is logisch.. maar zoals eerder gezegd: iedereen maakt fouten, dat is menselijk! Succes straks, hoop dat het mee valt.
Dat is echt kl*te. Gewoon excuses aanbieden, meer kan je niet doen. Overigens, als het echt zo'n grote strafzaak is, is je baas ook wel rijkelijk laat als hij nu het dossier nog moet gaan lezen/voorbereiden. Dat gebeurt bij ons op kantoor (ik werk ook als secretaresse op een klein advocatenkantoor) echt wel eerder. Al was het alleen maar omdat er vóór de zitting ook altijd nog overleg met de cliënt plaatsvindt.
Kan me voorstellen dat je je rot voelt. Maar fouten maken is heel menselijk.... Je kunt er verder niet zo heel veel meer aan doen denk ik. Je kunt nog een keer je excuses aanbieden straks. Waarschijnlijk zul je die fout ook niet snel meer maken. Succes en ook sterkte!
Poeh..... hij is terug en was helemaal niet meer boos Ik heb mijn excuses aangeboden en hij zei: "kan gebeuren". Ik ben zo opgelucht nu!!!! Bedankt voor jullie reacties
Oh wat vervelend. Nogmaals sorry zeggen is het enige dat je kan doen. Hopelijk valt het straks mee. Edit, lees jou reactie net. Fijn dat het meeviel.
Oef... wat fijn dat hij nu zo reageerde! Snap zijn eerste reactie wel, is natuurlijk een eerste reactie die je geeft als je halsoverkop en onvoorbereid naar een rechtzaak moet, dat is gewoon echt k*t!
Gelukkig goed afgelopen Ik heb ooit de salarissen een week te vroeg uitbetaald en ben een keer vergeten 600 acceptgiro's te versturen. Vervelend, maar kan gebeuren
Gelukkig! Die eerste reactie is ook wel logisch, vanuit paniek en later waarschijnlijk ook wel gedacht dat een foutje nu eenmaal kan gebeuren.
gelukkig is zo`n reactie ook functioneel, want als je schrikt en heel boos wordt maak je adrealine aan en kun je beter nadenken (geheugen en je concentratievermogen verbeterd tijdelijk)wat in dit geval waarschijnlijk voordelig voor hem heeft uitgepakt.