Grote fout op werk gemaakt!

Discussion in 'De lounge' started by Nicolientje, Mar 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Wat voel ik mij vreselijk:(

Ik werk op een advocatenkantoor met alleen mijn baas. Ik ben zijn secretaresse. We werden net gebeld door een andere advocaat om te vragen waar mijn baas bleef. Er zou een zitting plaatsvinden bij de rechtbank van zijn cliënt (een grote strafzaak). Wij hier in paniek, want die zitting stond voor morgen in de agenda. Maar inderdaad......uit het dossier volgde dat het nu was! Hij was laaiend en is boos vertrokken naar de rechtbank. Ik heb de zitting verkeerd in de agenda gezet...... Dat is echt een hele stomme fout!! Hij heeft de zitting niet kunnen voorbereiden en een aantal stukken niet kunnen lezen.

Ik ben zo bang voor als hij terugkomt straks:(

Sorry....moest het even kwijt:)

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Oh nee, wat vervelend!!
    Maar fouten maken is menselijk hoor!
    Straks als hij terugkomt gewoon gelijk het gesprek aangaan, alles opengooien en je excuus aanbieden.
    Het had echt iedereen kunnen overkomen, mij zeker!:D

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Dat is idd een grote fout mogelijk volgt er een waarschuwing. Maar waren mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt.
    Ik weet niet wat er in je contract hierover staat..

4. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ach wat vervelend. Kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt. Het is gebeurd en niet terug te draaien. Je bent ook maar een mens en ieder mens maakt fouten. Niemand is perfect. Probeer rustig te blijven. Hopelijk is je baas na terugkomst ook wat rustiger als de zitting achter de rug is.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Pff balen. Werk ook als secretaresse en ook wel eens bang voor dat soort fouten, want het is zo gemaakt. Ik zou ook mijn excuses aanbieden wanneer hij terugkomt. Geen excuses bedenken, gewoon aangeven dat je er zelf ook enorm van baalt en het erg vervelend vindt.

6. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Wat vervelend maar wat andere ook al gezegd hebben kan iedereen overkomen. Ik hoop dat het goed afloopt, sterkte.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op zich begrijpelijk dat je werkgever nogal boos was, de uitkomst van deze zaak, en de strafmaat voor de cliënt, kan afhangen van zijn voorbereiding. Al ga ik er wel van uit dat hij bepaalde zaken nog prima op zijn netvlies heeft, aangezien je dossiervorming niet op het allerlaatste moment doet.

Maar zoals gezegd, een fout maken is menselijk, en wanneer dit de eerste keer is zal je er mogelijk met een waarschuwing van af komen.

8. Noorie

Noorie Niet meer actief

De reactie van je werkgever is logisch.. maar zoals eerder gezegd: iedereen maakt fouten, dat is menselijk!
    Succes straks, hoop dat het mee valt.

9. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

Sep 27, 2016
    1,218
    215
    63
    Female
    Dat is echt kl*te.

Gewoon excuses aanbieden, meer kan je niet doen. Overigens, als het echt zo'n grote strafzaak is, is je baas ook wel rijkelijk laat als hij nu het dossier nog moet gaan lezen/voorbereiden. Dat gebeurt bij ons op kantoor (ik werk ook als secretaresse op een klein advocatenkantoor) echt wel eerder. Al was het alleen maar omdat er vóór de zitting ook altijd nog overleg met de cliënt plaatsvindt.

10. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Kan me voorstellen dat je je rot voelt. Maar fouten maken is heel menselijk.... Je kunt er verder niet zo heel veel meer aan doen denk ik. Je kunt nog een keer je excuses aanbieden straks. Waarschijnlijk zul je die fout ook niet snel meer maken.
    Succes en ook sterkte! ;)

11. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Poeh..... hij is terug en was helemaal niet meer boos:)

Ik heb mijn excuses aangeboden en hij zei: "kan gebeuren".

Ik ben zo opgelucht nu!!!!
    Bedankt voor jullie reacties:)

12. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Oh wat vervelend. Nogmaals sorry zeggen is het enige dat je kan doen. Hopelijk valt het straks mee.

Edit, lees jou reactie net. Fijn dat het meeviel.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Oef... wat fijn dat hij nu zo reageerde! :)

Snap zijn eerste reactie wel, is natuurlijk een eerste reactie die je geeft als je halsoverkop en onvoorbereid naar een rechtzaak moet, dat is gewoon echt k*t!

14. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Wat fijn dat hij zo goed reageerde. :)

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,634
    5,661
    113
    Wauw wat een mazzel dat hij zo reageert! Hopelijk is de zaak nog goedgekomen.

16. Wat fijn die reactie, gelukkig!
    Kan iedereen gebeuren, je bent ook maar een mens!

17. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Gelukkig goed afgelopen :)

Ik heb ooit de salarissen een week te vroeg uitbetaald en ben een keer vergeten 600 acceptgiro's te versturen.
    Vervelend, maar kan gebeuren :)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Gelukkig! Die eerste reactie is ook wel logisch, vanuit paniek en later waarschijnlijk ook wel gedacht dat een foutje nu eenmaal kan gebeuren.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Beter te vroeg dan te laat;)

Maar idd dat soort dingen gebeuren.

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    gelukkig is zo`n reactie ook functioneel, want als je schrikt en heel boos wordt maak je adrealine aan en kun je beter nadenken (geheugen en je concentratievermogen verbeterd tijdelijk)wat in dit geval waarschijnlijk voordelig voor hem heeft uitgepakt.

Share This Page