Een bezorgde/twijfelen de mama vraag: Mijn dochter hoest nu al zo'n twee weken. Vooral 's nachts, maar ook met periodes overdag. Er lijkt slijm bij te zitten, maar dit komt niet los. Ze is niet benauwd naar mijn weten. Koorts heb ik niet gecontroleerd, want ze gedraagt zich niet ziek. Het lijkt dus allemaal niet zo bijzonder. Het enige waar ik me dus druk over maak is het geluid. Het neigt echt naar blaffen. In maart/april heeft ze ook al twee weken een puffer gehad vanwege dezelfde klachten. Toen heb ik 6 weken gewacht omdat er 2-6 weken voor staat. Ik wil geen over bezorgde moeder zijn, maar om nu nog 4 weken te wachten zie ik ook niet zitten. Wat zouden jullie doen? Ze is 5 jaar.
Zijn de keel amandelen al eens gecheckt? Want daar kwam hier het hoesten weg, inderdaad zo'n blaffende hoest.
Even laten luisteren bij de huisarts weer lijkt me. Hier jaren zo'n nachtelijke blafhoest gehad de hele herfst-winterperiode. Inmiddels blijkt er toch iets mis te zijn Niet heel ernstig maar het hele gezin had jarenlang beter kunnen slapen als we dat hadden geweten toen ik klein was Nu standaard voorraadje puffers in huis. Slaapt beter en dus ook veel uitgeruste wakker.
Toch even naar de huisarts om te luisteren. Een puffer kan zo'n hoop schelen. En bovendien is zo'n hoest 's nachts niet bevoordelijk voor haar nachtrust en kan ze daar uiteindelijk wel last van hebben.