Ik ben momenteel 35 weken zwanger van de tweede en twijfel nog steeds over de naam. Ik was op zoek naar tijdloos en uit te spreken in meerdere talen. Vera bleef vrij snel hangen. Mijn zoontje van 5 mocht de working title van de baby verzinnen, dit werd Roos (Roosje). Probleem is dat door continue gebruik van Roos dit nu erg verankerd begint te raken. Dus twijfel. Mijn zoon heet D.aniël maar we noemen hem vaak D.aan. Ik vind Vera beter bij het eerste passen (en internationaler) en Roos bij het tweede. Denk ook nog aan combi: Vera Rose. Tweede of derde naam wordt Janna, een vernoeming die vastligt. Benieuwd naar jullie mening!
Vera Roos Janna, en dan Vera als roepnaam. Vera Rose vind ik een beetje gek omdat het een Nederlands/Engelse combi is.
Heb Vera Rose gestemd. Vera is écht mijn smaak niet, maar toen ik deze combi zag dacht ik meteen: wow, móói zeg! Roos vind ik stoer, kort en krachtig, maar óók dertien in een dozijn. En ook Daan en Roos is zo'n combi die je vaker hoort, wat aan de ene kant maakt dat die combinatie kennelijk goed past, maar aan de andere kant ook maakt dat het iets te voor de hand liggend wordt ofzo. Van Rose, Roos maken gaat trouwens makkelijker dan van Roos, Rose maken Dus ook aangezien je iets internationaals zoekt, zou ik eerder kiezen voor Vera Rose.
Vera kan je altijd als koosnaampje veer/ Veertje van maken. Ik vind Vera het leukst, roos ook wel leuk, maar ik heb een hekel aan dubbele namen ( net of je niet kon kiezen of perse allebei je nummer 1 naam wilde).