Morgen krijg ik een cystoscopie. Iemand hier ervaring mee? Een katheter is nooit mijn favoriet geweest in het zhuis en brandt altijd bij mij. Iemand tips? Behalve ontspannen (hoe kan je ontspannen als je weet dat er een camera in je urinebuis gestopt word ).
oei... geen ervaring - maar altijd als ik moet ontspannen omdat er aan de onderkant gerommeld moet worden: inademen... en langzaam uitblazen met getuite mond, alsof je door een rietje blaast....soort hele lange puf zeg maar... Door me ook te focussen op die ademhaling, gaat het meestal wel...
Jaren geleden gehad en ik vond het te doen. Inbrengen van de camera vond ik even minder maar voor de rest merk je wel of als een soort aandrang. Overigens spuiten ze eerst een soort verdovende gel in. Is ook snel gepiept! Succes morgen!
Misschien dat je vooraf een oxazepammetje kunt vragen om wat relaxter het onderzoek in te gaan. Succes morgen en sterkte meid. Hopelijk valt het achteraf alles mee.
Ik vond het niet prettig. Het onderzoek is qua pijn goed te doen, je word idd verdoofd. Maar naderhand heb ik veel last gehad, vooral met zitten. Doe vooral lekker rustig aan na de tijd een dag of 2!
Ik heb het onderzek al rond 9 uur, dus een oxazepam zal geen efftect hebben. Daarnaast moet ik na het onderzoek nog naar huis rijden, dus dan lijkt oxazepam geen goede combinatie .
Ik vond het onderzoek niet prettig, maar het deed geen pijn. Je kunt eventueel 2 pcm van te voren innemen.