Hulp bij angst 7-jarige: wie heeft ervaring?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mol81, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Onze dochter is altijd al een beetje anders dan anders geweest; extreem slim, structuur nodig en angstig voor dingen. Die angst uitte zich vorig jaar in bang zijn voor dieren die vliegen en kunnen prikken. Denk aan bijen, wespen, hommels etc. Het was dan ook extreem balen toen ze vorige zomervakantie daadwerkelijk gestoken werd door een wesp (pure pech, in de Efteling wemelde het van de wespen en toen we bij Joris en de draak van het buitengedeelte naar binnen liepen zat er blijkbaar een wesp in haar hand. Ze deed haar hand dicht en hoppa..). We hoopten dat de angst weer over zou gaan maar helaas niet. Sinds het vorige week een dag mooi weer was, wil ze niet meer naar buiten. We hebben hulp gezocht en gaan naar Lentis (GGZ) toe. Wie heeft ervaring met behandelingen van kinderen? En wie heeft ervaring met resultaten? Ik hoop dat onze dochter geholpen wordt maar dat wij ook handvatten krijgen zodat we weten wat we wel en niet moeten zeggen/doen.

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Kijk eens naar een EMDR behandeling, dat kan snel helpen. Anderzijds is t ook goed als ze wat voorzichtig is met deze beesten...maar buitenspelen moet wel kunnen natuurlijk!

3. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Goed dat je inderdaad hulp hebt gezocht en EMDR zou zeker passend zijn (wat duikster al aangaf). Wat bij onze dochter ook heeft geholpen mbt haar angsten is osteopathie. Ze was wel jonger destijds, maar het heeft toen werkelijk zo goed geholpen in het kader van haar angsten voor dieren (en andere dingen). Het resultaat was echt ongelooflijk.

Ik denk dat je zeker moet inzetten op hulp vanuit de ggz, maar het is ook zeker de moeite waard om dit ernaast te doen. Mocht je wat meer info willen hebben, dan hoor ik het wel 😉

Sterkte in ieder geval!

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik lees even mee. Mijn dochtertje (4) is vergelijkbaar met jouw dochter TS. Ze raakt nu in paniek als ze een ienniemini spinnetje, miertje of lieveheersbeestje op haar arm heeft. Ook vliegende prikbeesten zijn doodeng. Ik probeer haar al duidelijk te maken dat een hommel geen kwaad doet, maar ze moet er niets van weten.
    Ze is overigens nooit gestoken, dus waar die angst nu vandaan komt.......
    Ik hoop ook op wat tips.

5. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft op haar 7e EMDR gehad. Dat heeft de scherpe randjes van haar trauma gehaald.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb je een PB gestuurd

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Dank jullie voor de reacties. Ik hoop dat we snel terecht kunnen bij de instelling. Bosi, ik ga je PB nu lezen.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter had een trauma van zwemles opgelopen en heeft ook EMDR gehad. Heeft hier veel geholpen. Zou dat zeker navragen.

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat EMDR iets zou kunnen zijn. We hebben nog geen oproep gekregen en ik ga morgen even bellen.

Deel Deze Pagina