hulp bij bezwaarschrift tegen het cjib

Discussie in 'De lounge' gestart door simba83, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Dat je een boete ALTIJD moet betalen is niet waar: een boete hoef je niet te betalen tot je bezwaa "goedgekeurd" is.
    Als je bezwaar afgekeurd wordt en je dient daartegen een bezwaar in, dan moet je "zekerheid stellen" oftewel: de boete betalen. Als na je 2de bezwaar het bezwaar goed gekeurd wordt, dan krijg je het geld van de boete waar je "zekerheid voor gesteld hebt" inderdaad terug gestort

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb op t moment geen bekeuring liggen :D waarop ik kan kijken.
    Het moet in ieder geval achterop staan.
    Toen ik bezwaar indiende moest je betalen, misschien is dat ondertussen veranderd dan?

Edit: heb ff gegoogled en je hoeft idd niet te betalen. Maar wordt je bezwaar afgewezen dan kun je alsnog een bezwaar indienen tegen de afwijzing en dan moet je wel betalen, dan wordt het borg genoemd en t bedrag is meestal tzelfde als de boete.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Kheb ook ff gegoolged en idd je hoeft de bekeuring niet te betalen tot er een beslissing op is genomen...(was vroeger wel anders, eerst betalen en de rest kwam daarna wel)

Ik ben het niet eens met mijn bekeuring. Wat moet ik doen?Antwoord:

Mensen die het niet eens zijn met een bekeuring, kunnen beroep instellen bij de officier van justitie. Op de achterkant van de brief van het CJIB staat beschreven hoe dat moet. In afwachting van het oordeel van de Officier van Justitie hoeft de boete nog niet betaald te worden. Beroep instellen kan overigens alleen als het gaat om relatief lichte verkeersovertredingen, de zg. Mulder-gedragingen. Op de brief van het CJIB staat dan een grote M in de rechterbovenhoek. Tegen een politie- of OM-transactie is beroep niet mogelijk; wel kunt u die zaak voor de rechter laten komen.

Heb ik een goede reden om bezwaar te maken? Ga naar de bezwaartest
    op www.verkeershandhaving.nl

http://www.om.nl/vragen/boetes/oneens_met_beschikking/

maar zoals je daar ook kunt lezen is beroep aantekenen tegen een politie of om-transactie niet mogelijk en kun je dat alleen maar aan de rechter voor laten komen...

gezien de 5 bekeuringen die de ts heeft ontvangen en het "vergrijp" zou ik eieren voor mijn geld kiezen, want 9 tegen 10 dat ze de bekeuringen gewoon zou moeten betalen

Deel Deze Pagina