Hulp bij borstvoeding het eerste uur.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door WendyB, 1 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik hoorde gisteren van mijn vriendin het volgende verhaal.

Na de bevalling in het ziekenhuis hebben de zusters de baby niet gegeven om borstvoeding te geven. Ik dacht dat dit in het eerste uur na de bevalling moest gebeuren. Ze zat zelf vol met hechtingen en zo en was niet in staat haar eigen kindje te pakken. Zelfs 's-nachts werd haar kindje weggehaald om naar een andere kamer te gaan, omdat ze zoveel huilde. Achteraf kwam dat waarschijnlijk, omdat ze gewoon honger had.
    Het was haar eerste kindje en ze vertrouwde op het ziekenhuis..............

Wat is jullie ervaring hiermee, dit klopt toch niet? Ik dacht dat borstvoeding zo belangrijk was, waarom helpt niemand je dan?

Liefs Wendy.

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je hoort wel vaker dat ze in het ziekenhuis je kindje niet binnen één uur aanleggen. Dat moet je echt tevoren goed aangeven.

Pim

3. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Daarom hoop ik ook echt thuis te kunnen bevallen, het lijkt me afschuwelijk voor jou en je baby dat je gescheiden van elkaar bent die eerste uren en eerste nacht. Ik heb ook van veel mensen gehoord dat de borstvoeding niet goed op gang is gekomen hierdoor.
    Je moet heel assertief zijn en heel duidelijk eisen wat je wilt als je in het ziekenhuis ligt heb ik het idee. Volgens mij ben je thuis echt beter af, maar dat heb je niet helemaal zelf in de hand natuurlijk, helaas genoeg.

Als ik erover nadenk..... echt zielig!

4. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ja, de borstvoeding is inderdaad niet goed op gang gekomen. Echt grote zonde, want nu heeft een allergie zich ontwikkeld (melk) die anders door borstvoeding misschien zich niet ontwikkeld had.

En ze heeft nu al die tijd het gevoel gehad een slechte moeder te zijn.......................................

Liefs Wendy.

5. Niet meer actief

Bij ons hebben ze geprobeerd astrid aan te leggen het eerste uur, maar dat lukte niet! Uiteindelijk kreeg ze pas midden in de nacht gebracht en heeft ze (nadat ik haar van de kamer heb laten halen) BV gehad en dat ging prima!

Een kindje moet geloof ik binnen 24 uur succesvol aangelegd worden, voordat ze KV gaan geven.

@ wendyB, dat is gissen en heeft zo weinig zin. Ik vind overigens ook (en ik weet niet hoe dat in haar geval was) dat je zelf ook aan moet geven hoe je het wil hebben! Ondanks dat ze de kleine niet kon pakken, kon ze wel dingen vragen lijkt me.

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Tsjah
    Ik ben 6 weken te vroeg bevallen, Kaylee moest meteen naar de couveuse en ik moest een uur wachten tot ik gehecht kon worden :rolleyes: Ik heb de hele tijd om een kolf gevraagd, heb m uiteindelijk pas gekregen 9 uur na de bevalling :( Twee uur na de bevalling mocht ik Kaylee aanleggen, maar na 5 minuutjes was meisje al zo moe dat ze terug in de couveuse moest.
    Resultaat: ik heb een week alles op alles gezet en geprobeerd, maar is niet gelukt, ik heb geen druppel melk gehad.
    Ik vind het echt een schande van t ziekenhuis dat ik bijna moest smeken om een kolf en dan nog pas s avonds om 21u kreeg, maar ja... gedane zaken nemen geen keer ;)

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb mijn verhaal toevallig in een ander topic ook al verteld, dus ik even een quote daarvan hier ;) :

:(

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hier binnen 10 min. aan de borst gelegd in het ziekenhuis! Je moet wel aangeven dat je bv wil geven.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij mij werd Steven meteen na de apgar score al aan de borst gelegd, en hij dronk ook meteen,
    toen deed het ook nog geen pijn :D
    S'nachts heb ik hem heel vaak aangelegd, maar de borstvoeding komt pas na een paar dagen op gang, dat wist ik helemaal niet.
    Daarom heb ik de 1e nacht bijna niet geslapen, omdat hij zoveel aan de borst wou.
    In het zh hebben ze me perfect geholpen, Steven kreeg ook bijvoeding, omdat hij afviel, met een spuitje, anders zou hij speen tepel verwarring krijgen.
    Er werd zelfs een kolfapparaat neergezet, zodat ik kon kolven.
    Helaas heb ik maar 3 weken gegeven, ik had niet genoeg en het deed ontzettend pijn.
    Mocht ik evt een tweede krijgen, dan ga ik er weer voor, ook al moet je veel pijn lijden. groetjes Mensi.

10. Niet meer actief

Saona..zie dat je ook uit almere komt en in het ziekenhuis bent bevallen..bij is het dus precies hetzelfde gegaan..waardoor de hele bv is mislukt en we overgeschakeld zijn op fv :(

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik snap werkelijk niet dat ze zomaar fv gaan geven als je bv wilt geven...

Dit is dus de reden dat ik hoop thuis te bevallen en dat ik de informatieavonden van vbn ga doen. Ik wil stevig in mijn schoenen staan!

12. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Dat is echt niet gaaf zeg. Ik heb juist hele goede ervaringen in het ziekenhuis gehad gelukkig.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Na twee uur is de kleiene bij mij om prcies te zijn 1,5 minuut aangelegd. Nou ja, ze pielden wat.....
    Er werd gezegd dat BV waarschijnlijk niet zou gaan lukken, want ik had te platte tepels volgens die zuster... Werd ook aan mijn verloskundige doorgegeven.

Onzin, met fantastische hulp van mijn kraamverzorgster geef ik supersuccesvol BV!

14. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik ben afgelopen zaterdag ook bevallen in het ziekenhuis. Mijn meisje is niet meteen aan de aangelegd omdat ik zo'n ravage had veroorzaakt in het ziekenhuis. Ik had zoveel vruchtwater (dat er letterlijk uitspoot) dat alles en iedereen onder zat. Dus de verloskundige en de kraamhulp hebben alles moeten poetsen (was op de open verloskamer). Ik mocht na de bevalling wel vrij snel naar huis dus mijn dochter heb ik toch binnen 2 uur aan kunnen leggen.

Deel Deze Pagina