kindje is kleiner dan gemiddeld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pink99, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    afgelopen week hebben we gehoord dat ons kindje kleiner is dan het gemiddelde ook heb ik minder vruchtwater dan gemiddeld, nu moeten we over 2 weken terug komen om te kijken hoeveel ons kindje is gegroeid en of dat het onder het gemiddelde blijft. we zijn hier best van geschrokken en vroegen ons af of anderen dit ook hebben meegemaakt

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Weet je ook hoeveel je het onder gemiddelde zit?
    Het is niet voor niets een gemiddelde..

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zat ook iets voor het gemiddelde, zelfs bij de laatste echo zeiden ze dat het een kleintje zou zijn, hij was 49cm en 3405gram bij de geboorte. ;)

hoever onder het gemiddelde dachten ze?

4. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik ben helemaal vergeten te vragen hoe ver alles onder het gemiddelde zat.
    lekker slim.

maar maak me best wel zorgen vooral ivm het vruchtwater

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

ze hebben ook niks gezegd over een groeicurve of iets dergelijks?

wanneer moet je terug gaan?

6. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Om aan een gemiddelde te komen hebben ze grotere kindjes en kleinere kindjes nodig.
    Als ze zich echt zorgen maken dan krijg je meteen een afspraak. Het is niet leuk maar gewoon even afwachten en niet teveel over inzitten.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    hier hetzelfde verhaal, heb 2 weken geleden 20 wkn echo gehad waaruit bleek dat t kindje achterliep....
    Toen een GUO echo gehad, en nu dinsdag weer een groeiecho om de groei te meten...
    Ik heb t bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad... toen heeft t zich ontwikkeld in zwangerschapsvergiftiging..
    Kan nu weer gebeuren, kan ook gewoon een klein kindje krijgen...

Niet te druk maken... klein kindje heeft ook z´n charme! kun je veel langer van genieten!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Kun je niet nog even nabellen om te vragen hoeveel je kindje onder het gemiddelde zit?
    Mijn kindje werd ook wat aan de kleine kant geschat en was dit ook (geboortegewicht was 2665 gram) maar hij deed het prima en mocht na 1 nachtje ziekenhuis gewoon lekker mee naar huis!

9. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    ik ga vanmiddag eff bellen of eff langs om te vragen hoe ver ik precies onder het gemiddelde zit.

ze hebben me niks verteld van een groeicurve of zwangerschaps vergiftiging:$

Ik ga eerst bellen voor ik dit aan mijn vriend vertel, hij zit toch al zo in de rats:)

10. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Mijn kids waren ook kleiner dan gemiddeld beide onder de p10.
    Idd ook klein geboren maar mochten dezelfde dag nog naar huis en zijn echt 2 gezonde kids.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Verstandig om er even achteraan te bellen. Ben benieuwd wat ze zeggen!

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Mijn dochtertje was ook niet zo groot/zwaar bij de geboorte. Ik dacht dat ik een grote baby zou krijgen omdat ik zelf niet groot ben en ze vroegen elke keer bij de echo hoe groot mijn vriend was. Uiteindelijk is ze geboren met 38w4d en ze was 46cm en woog 2595gr. De dag voor de geboorte zijn we nog in het zh geweest om te kijken of ze nog wel groeide. Als dat niet zo was dan zouden ze me inleiden. Gelukkig groeide ze wel en 's avonds braken mijn vliezen en had ik heftige weeen. Meteen naar het zh en had al 8cm ontsluiting.

13. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Ik word dinsdag middag terug gebeld door mn verloskundige, ze was gister niet aanwezig. pff

14. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    gisteren heeft ze terug gebeld, mijn suiker test was goed, perfect noemde ze het;)
    over de grote van het kindje maakte ze zich geen zorgen, ze willen nu vooral de hoeveelheid van het vruchtwater in de gaten houden. omdat dat aan de lage kant zit:(
    maar ik moest me vooral geen zorgen maken en veel rust nemen;)
    Met z`on antwoord word je nog niks wijzer, binnenkort maar eens aan de gynaecoloog vragen daar moet ik volgende week toch naar toe

15. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Gisteren kregen wij ook te horen dat ik te weinig vruchtwater heb, en ons kindje is ook te klein (onderaan de groeicurve). Haar hoofdje zit 2 weken voor, haar buikje en beentjes 2 weken achter. Doorstroom in de navelstreng was wel goed. Over 2 weken moet ik terugkomen voor een uitgebreide echo. Dan gaan ze kijken hoe het komt dat ik zo weinig vruchtwater heb, en of de kleine toch nog gewoon groeit.
    Ik maak me ook doodongerust... Veel sterkte meid, ik hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen.

16. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier ook een klein kindje
    gisteren groeiecho gehad en ze zou nu rond de 2200 gram zitten.
    hier zal niet veel meer bijkomen aangezien ik vandaag nog ingeleid word.
    Ondanks het lage gewicht en dat ze onder de p5 lijn zit is er nooit paniek geweest aangezien ze wel vlg haar eigen lijn bleef groeien

17. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant

suc6 vandaag!!

18. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    dankje
    Misschien dat het bij jou eerder bijtrekt omdat het hoofdje groter is, dat ze nog een groeispurt gaat maken. Ik leg me erbij neer en probeer gewoon eff af te wachten, me druk gaan maken is helemaal verkeerd.

Wat leuk dat je een meisje krijgt (wij weten het nog steeds niet omdat het kindje elke keer niks laat zien. eigenwijs heeft ze/hij van papa:D)

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat is dat nou weer voor onzin?

20. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Mijn zoon zou ERG groot zijn met een P95 hoofdomtrek :$ hij werd geschat met een geboortegewicht rond de 4500 gram. Meerdere echo's ghad en elke echo weer zou ik een enorm kindje krijgen. hij is geboren met 40.3 en woog 3540 gram met een mooi klein hoofdje.

Deel Deze Pagina