aangezien schoonmoeder steeds maar zegt dat ik op teveel voedingen zit vroeg ik me af op hoeveel voedingen jullie zitten. ons kindje is woensdag 1-12 precies 2 maanden oud. hij zat vorige week nog op 7 voedingen en sinds deze week op 6. dat is toch niet veel hij is pas 2 maanden oud. hij heeft vorige week zelfs 2 dagen maar 5 voedingen gehad daar was ik al helemaal verbaasd over! dus vandaar mn vraag op hoeveel voedingen zitten jullie? groetjes
Haha schoonmoeders. Sinds een week op 6 voedingen. Ze is van om de 3 uur overdag naar soms om de 4 uur gegaan, dat scheelt een voeding.
maar silly, jouw kindje heeft toch mss kma en eerst dacht je aan reflux, krampjes...daardoor kan je kindje soms wat vaker drinken..maar ik vind dat ie het heel goed doet hoor... ik heb hier "mazzel" zoontje zit sinds dat hij een week 7/8 is op 6 voedingen...nu steeds vaker 5...soms haalt ie dan weer in...maar heb het gevoel dat ie langzaam aan het overstappen is naar 5....hij is bijna 12 weken
Mijn zoontje is morgen 10 weken oud en heeft al een week of 3 dat hij op 5 voedingen per dag zit. Volgens mij heel normaal Zeker met bv geven ze het echt zelf aan. In de eerste weken schommelde het tussen de 6 en soms 7 voedingen per dag.
Hier 6 of 7 voedingen per dag. Wat je schoonmoeder zegt, klopt niet. Als je kindje 6 voedingen nodig heeft en verder goed groeit en aankomt, dan is dat genoeg.
ja hij groeit te hard. hij is veel te groot voor zijn leeftijd, dus denkt ze geloof ik geef hem maar minder ofzo ? het CB en de KA vinden het goed hoor zoveel aantal voedingen dus was niet van plan om te minderen maar vroeg me af wat andere kindjes van zijn leeftijd drinken
O ik zat toen wel op 9 voedingen, en iedereen zei: Nou ze ziet er goed uit hoor, moet ze nu alweer?? Bleh werd er naar van. Honger is honger toch? En 5 is belachelijk weinig, wie dat te veel vind wil zn kind uithongeren!! Grr...
Tja ik heb ook zo'n schoonmoeder. Sowieso vindt de omgeving altijd veel van borstvoeding moet ik zeggen. Rond de 2 maanden zat ik een tijdje op 7, momenteel weer veel meer. Mijn dochter drinkt wanneer ze wakker wordt maar zo'n 10 minuten, daarna wil ze echt niet meer, maar een uur daarna kan ik haar weer aanleggen. Soms zie ik dit maar als 1 voeding over keer verdeeld, (ze houdt van een voor en hoofdgerecht ) en dan kom ik vaak uit op 7 a 8. Zie ik het als aparte voedingen dan dus veel meer... Het is allemaal goed. Borstvoedingskinderen zijn geen flesvoedingskinderen die straks 200 ml wegklokken, eerder de helft.
Ik heb het met twee maanden weer eens een paar dagen geturfd. Ik kwam toen uit op 10 - 9 - 11 - 13 voedingen per 24 uur. Ik vind jouw aantal dus zeker niet veel. Misschien heeft mijn schoonmoeder dus wel gelijk dat onze jongen te vaak eet. Nee hoor: voeden op verzoek is voeden op verzoek! Ik ben een paar dagen zo stom geweest om overdag de tijd dus voedingen te gaan rekken. (Toch onzeker door reacties omgeving + cb). Prompt begon hij 's nachts weer meer te drinken. Nou, daar ben je blij mee. Ik ben dus onmiddellijk weer mijn eigen gevoel (en dat van mijn man) gaan volgen en weer volledig op verzoek gaan voeden. Inmiddels is mijn zoontje in de nacht zelf aan het afbouwen.
Ik zit nu ook op 8 voedingen per dag, soms 7. Ze komt zeker om de 3 uur en soms eerder. Snachts laat ze er vanaf de laatste voeding zeker 6uur tussen. Dat vind ik heerlijk, dus liever overdag wat meer dan snachts
Ik zat denk ik op 5/6 + van 17.00-22.00u clusteren dus heel veel haha. Ik zat tot voor kort nog op 8 voedingen, nu krijgt ze overdag wat minder dus zal ik op 6 zitten denk ik (helft overdag, helft 's avonds laat/s nachts). Lekker laten kletsen dus!
Wij zitten op 6 of 7, soms op 8. Ik maak me er niet zo druk om, ze geeft zelf wel aan wat ze wil. De enige voeding die ik graag plan is die van 12 uur omdat ze daarna vaak lekker doorslaapt tot 6 uur, de rest geef ik gewoon als ze er om vraagt...
De mijne is nu 8 weken en de ene dag heeft hij 7 voedingen,de andere dag weer veel meer,er zit geen regelmaat in,dus ik zou zeggen geef je kindje zo vaak als het wilt!
Mijn dochter van precies 4 weken drinkt overdag 5 voedingen en 's nachts 1 voeding. Volgens een heleboel BV-moeders is dat echt weinig, maar ik krijg er gewoon niet meer in. Ik voed volledig op verzoek trouwens. Ze groeit er ook perfect op, afgelopen week was ze 240 gr gegroeid. Vanaf haar laagste gewicht is ze binnen 2,5 week ruim 500 gr gegroeid. Soms wordt ik juist onzeker dat mijn meisje zo 'weinig' drinkt...
Eliza niet druk om maken hoor. Ze is tevreden en ze groeit goed, dus dan is het gewoon goed! Misschien drinkt je meisje wel meer in 1 keer. Dat is natuurlijk iets dat je niet weet bij BV. En misschien verandert het nog wel. Wij hebben ook een tijdje (van ongeveer 7 tot 12 weken) Op 5 a 6 voedingen gezeten.