Het laatst al een Topic geopend over de steken bij mijn borst.. Ik hou er toch wel aardig last van, soms van die vervelende steken of drukken ( weet niet precies wat het is ) bij mijn linkerborst.. Of soms tussen mijn beide borsten is maar precies de plekken zijn niet uit te leggen. Gister had ik wel een hele vervelende zo erg was die nog niet geweest, in een winkel.. Schrok ervan maar het is met 2 sec ook weer weg.. heel raar! Hart en vaat ziekten zitten in de familie en mijn ooms en tantes aan mijn vaders kant bijna allemaal een te hoog cholesterol.. Dus wil toch even naar de huisarts.. Ik ben nog jong 21, dus bij mij zou dat toch wel niet zijn? Maar toch altijd goed om er even mee naar de Huisarts te gaan toch? Ben benieuwd wat ze zeggen..
Ik denk dat het verstandig is om naar de huisarts te gaan ja !! En voor cholestrol ben je niet te jong. Het is erfelijk. Mijn stiefmoeder heeft het , eigenlijk haar 3 zussen ook en haar vader ook. Ze was erg jong toen ze er achter kwam. En ze zijn allemaal hardstikke dun. ( Je heb namelijk ook wel eens fabels dat het alleen bij de dikkere mensen voorkomt) Nu moesten alle kleinkinderen zich ook laten testen en op mijn jongenste nichtje na hebben al de kleinkinderen ook al een verhoogd cholestrol. Mijn stiefbroertje was 15 toen ze er achter komen. En dat is vreemd want wij aten thuis al alles mager en weinig mayo etc omdat mijn stiefmoeder dus cholestrol heeft en dus heel erg op der voeding let en medicijnen gebruikt. Die steken ken ik niet en weet ook niet of dat daar mee te maken heeft. Sterkte
Ik ben 22 en moet al jaren testen op een te hoog chloresterol.. Sinds ik 14 ben ofzo.. Het is elk jaar goed maar in het begin was het wat hoog. Laatst ook een hart film gemaakt omdat ik dat ook wel eens heb en m'n vaders familie er heel veel last van heeft en m'n vader afhankelijk is van medicatie. Door te letten op je voeding hou je je chloresterol laag maar voor de rest zou ik zeker langs de dokter, je kunt het beter uitsluiten
Ik zal je cholesterol even laten testen. Bij ons zit het in de familie. Het heeft idd niks met leeftijd of gewicht te maken. Ik was 83 kilo en had een cholesterol van 6.3 veel te hoog. Me zusje is 114 kilo en heeft een cholesterol van 4,1. Me zusje die dus veeeeeeel te zwaar is, is gezond en ik niet. Het ligt ook aan je eetgedrag. Maar als je echt familiere cholesterol hebt, maakt je eetgedrag ook niet meer uit. Dan kan je nog zo gezond eten, maar je lichaam maakt het dubbel aan. Dat is het nadeel. Ik sta sinds me 18e onder strenge controle, me zusje ook. Ik heb namelijk al vele familieleden verloren aan dat rotspul. Me opa was net 60, me oma 69, me vader zijn broers en zus hadden op hun 30e al hartaanvallen. 1 oom van me die leefde super gezond, elke dag hardlopen enz, en die heeft gewoon 3 hartinfarcten gehad op 1 dag achterelkaar aan. Hij is echt voor de dood weggehaald. 5 omleidingen en nu alweer 15 jaar verder leeft ie nog steeds zonder een klap. Me vader zijn andere broers en zus hebben al verschillende klappen gehad. Me tante is voor de dood weggehaald, coma gelegen enz.....Behalve me vader. Me vader is een nakomeling, dus het hoeft niet te zeggen dat hij het ook heeft. Maar hij heeft wel vaak een hoge cholesterol en dat vind ik dus dood eng, vooral omdat hij nog niks heeft gehad. Ben zo bang dat hij eens een klap krijgt en dan ook fataal is. Mijn zusje en mij hebben waarschijnlijk geen familiere want dan was me zusje haar cholesterol met haar 114 kilo wel torenhoog geweest. En die is juist super laag. Maar we houden het wel in de gaten, want je kane r maar beter op tijd bij zijn!....Daarintegen ik ben lichter en heb dus wel een hoge cholesterol maar, dat is me eigen schuld. Ik hou van te veel eten. Savonds een bitterballetje, frikandelletje, kaas/worst enz. Nu niet meer maar dat deed ik wel. Ik ga nu eerst afvallen en dan me cholesterol weer testen, want als ik dat nu doe weet ik dat ik te hoog zit..... Meid het is erg belangrijk om zoiets uit te laten zoeken, dus zeker even doen!!
Nee mijn ademhalen doet het niet zeer.. let ik eigenlijk niet zo op op dat moment. Wat kan dat zijn dan?
Ik heb Tietze en heb ook vaak steken/druk op de borst. Meestal aan de linkerkant, soms ook tussen de borsten of rechts. Maar ik heb ook vaak moeite met ademhalen..
Ik heb ook syndroom van Tietze, zomaar ineens gekregen volgens de artsen. En ik heb dus ook vaak steken/druk op de borst. Soms bij inspanning maar soms ook als ik rustig op de bank zit.
Ik heb ook die steken, laatst een toppic geopend omdat ik in een jaar wel veel meegemaakt heb, en of het geen stress was. Ben nog steeds niet bij de dokter geweest, (durf het nog niet) inmiddels als ik zo steek heb, krijg ik ook een steek tussen mijn schouderbladen... dus bel van de week toch ma even op.. Ts laat je wat weten als je bij de dokter geweest bent? Sterkte en liefs klachtje.
Welnee joh, daar hoef je niet me naar de huisarts te gaan! Hier op het forum zitten mensen die kunnen op een of andere manier door de computer online rechtstreeks je borstkas inkijken en dan stellen ze meteen de juiste diagnose. Scheelt toch weer no claim!
Klinkt alsof je pijn hebt aan je tussenribspieren. Kan flink steken en ik ben er weleens mee naar de dokter gegaan omdat ik dacht dat het m'n hart was.
Ik heb dat ook gehad een periode heel lang, heb het nu nog steeds af en toe. Ik ben ervoor naar de dokter geweest en die heeft gezegd dat er een spier zit dat ervoor kan zorgen dat je steken kan krijgen. met name als je stress ed hebt wordt het meer aangespannen en dus korter is.
Ik ben geweest, en hij gaat inderdaad uit van Syndroom van Tietze.. @ Booey; heel kinderachtig en lachwekkend.. hopelijk heb je door je eigen grap helemaal dubbel gelegen, of toch even in de spiegel gekeken en bij jezelf nagedacht, goh.. dat sloeg inderdaad nergens op!
Sorry maar ik geef Booey wel gelijk. Het is hier geen huisartsen post en als je er al zo lang last van hebt is het verstandig om met iemand die er verstand van heeft te praten. Je kunt hier wel vragen of iemand herkent maar dat lost niets op. Het kan zo veel zijn. Maar goed dat je bent geweest en dat je dus wat duidelijkheid hebt. Hoop dat je er niet al te veel last van zal hebben. Successs
Jeetje, wat naar voor je meis.. En ik vond dat inderdaad ook een hele kinderachtige reactie.. Hoe vaak wordt er hier op ZP wel niet gezegd: 'Jeetje, ga je daarvoor al naar de huisarts? En dan vragen mensen zich af waarom de zorgkosten zo hoog worden!' Sommige mensen kunnen daar onzeker van worden, en soms is het gewoon fijn om het hier te vragen en te zoeken naar herkenning, en aan de hand daarvan wel of geen afspraak te maken. Maargoed, het is nooit goed hier.
ik geef boeey ook gelijk. met medische dingen moet je gewoon naar de huisarts gaan, bij de een heb je dit bij een ander dat en bij een volgende heb je meteen de vreselijkste ziektes. niemand hier is dokter,je wordt alleen maar bang gemaakt vaak.