Wat is een redelijke prijs voor een tweedehands borstkolf?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maria1983, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb gereageerd op een tweedehands borstkolf van Medela. Het betreft een enkele, elektrische kolf en een set van zes flessen. Ze woont vlakbij, dus zit erover te denken om in ieder geval te gaan kijken. Ik heb gevraagd wat ze er voor wilt hebben, maar heb de vraag terug gekregen wat ik er voor wil bieden. Ik vind dit heel lastig, heb totaal geen idee met wat voor prijs ik moet gaan komen. Is € 40,- teveel om te bieden? Wat is jullie reactie hierop?

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Kan je niet kijken wat er zoal geboden wordt op marktplaats, op vergelijkbare kolven? Dan heb je vaak een goede indicatie wat reëel is voor een tweedehandsproduct.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou wachten met kopen, misschien loopt de bv wel helemaal niet. Vaak kan je er eerst 1 huren bij de thuiszorg :)

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik zou ook nog niet kopen ip heb je die eerste weken helemaal geen kolf nodig totdat je zonder kindje de deur uit wilt. Om in het begin productie te stimuleren heb je echt een goede dubbelzijdige kolf nodig. Dus als je productie extra simulatie nodig heeft (hoeft natuurlijk niet in het begin) zul je wrs en sterkere huren bij de thuiszorg winkel.

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik had laatst mijn medela swing verkocht voor €15 was wel zonder flessen.

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Dit

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik was juist erg blij dat ik een kolf in huis had voor de bevalling.
    Heb kennelijk wat platte tepels en mijn zoontje snapte het niet helemaal. Heb de tweede dag dus voorgekolfd, om mijn tepels te vormen en daarna aangelegd. Na 1 dag had hij het wel door. Had het erg vervelend gevonden als manlief de eerste ochtend weg had gemoeten om een kolf te huren :)

Om antwoord te geven op je vraag: ik denk dat ik ook zoeiets zou bieden, mss beginnen met €30/35 kan je altijd nog omhoog gaan.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb ook beide keren een kolf in huis gehad, ideaal.
    had ook een enkele van medela, wel zonder flesjes en t oude model voor 25euro.

het nieuwe model, werkt wat fijner en is 40 een prima prijs zeker met flesjes erbij (vind ik)

9. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik was ook erg blij met mijn handkolf, op dag 4 moeten gebruiken, op aanraden van de kraamverzorgster, want de stuwing was te groot, dochterlief stikte bijna in de melk zodra ze wilde drinken.
    Ik had alleen een handkolf van Avent. Die vond ik toen erg fijn. Ik heb hem nu weer aangeschaft tweedehands (dochterlief is nu ruim 6, dus ik had alle spullen alweer weg gedaan). Ik heb 15 euro betaald voor de handkolf, zo goed als nieuw.

10. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Zou er ook eerder 1 aanschaffen voor de bevalling. Huren ben je veel meer kwijt omdat je ook set met slangen/schilden moet aanschaffen. Ik was achteraf blij dat ik er al 1 had gekocht en niet iemand op pad hoefde te sturen. Denk dat het een goede prijs is. Flessen van medela zijn best duur.

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik zou tussen de 30,- en 50,- euro geven voor een enkele elektrische kolf van Medela. Ligt ook aan de staat ervan.

12. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit er ook aan te denken maar misschien een rare vraag maar is een tweede hands wel hygienisch of hoe krijg je hem weer helemaal schoon voor gebruik?

13. Mimime

Mimime Niet meer actief

Onderdelen uitkoken

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik had een kolf en direct op dag 2 nodig. Maar hij voldeed echt niet, dus en huurkolf was noodzaak, de thuiszorg winkel bracht hem dezelfde dag nog bij ons thuis! Eerste week was gratis omdat ik lid was.

Bv is mislukt, heb nog twee weken gekolfd met de huurkolf en toen hield het op. Niks gehad aan mijn gekochte kolf en volgende keer zou ik er geeneen meer kopen.

15. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    De 40 euro is niet veel maar ook niet een koopje. Inderdaad tussen de 30 en 50 is prima, mits de kolf in goede staat is en niet teveel uren gedraaid heeft.
    Of je van te voren een kolf wilt is heel persoonlijk. Voor het opkrikken van je productie of als je kindje (nog) niet (goed) aan de borst kan, heb je meer aan het huren van de medela symphonie. Maar, zoals eerder gezegd, voor bv. Platte ingetrokken tepels voorbereiden voor de voeding, het extra of nakolven na een voeding of het opbouwen van een voorraadje tussendoor is een enkelzijdige een prima ding.
    Uitkoken van de spulletjes is echt een must! En bekijk ook de handleiding van de kolf hoe je het apparaat zelf schoonmaakt. Wellicht zijn er nieuwe slangen verkrijgbaar.
    Succes ermee!

16. Maria1983

Ik twijfel dus nog steeds. Wat ik hier lees helpt me wel wat verder. Ik twijfel dus nog of ik er zelf een zou gaan kopen of toch een zou gaan huren. Ik zag wel dat huren redelijk prijzig was, omdat niet alles bij de huur inbegrepen zit. Over de hygiene ben ik ook nog niet uit.

Op de site van de kraamzorg staat een startersset van Medela, welke aangeraden wordt om aan te schaffen, wanneer de kraamvrouw borstvoeding wilt gaan geven. Ik wil sowieso afbouwen, voordat ik ga werken. Dus het gaat maar een paar weken borstvoeding geven incl. kolven. Vandaar dat ik zit te denken aan een tweedehands kolf.

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    tweedehands kolf is prima hoor. Is echt allemaal goed schoon te maken . Nooit problemen mee gehad. Wel gewoon even kritisch zoeken op internet want soms wordt een oude kolf duurder aangeboden dan een nieuwer model en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    Gewoon kijken welke jou t prettigst lijkt en daarop gaan zoeken.

Dan goed uitkoken en prima te gebruiken.
    Huren ben ik zelf ook geen fan van, ben je tweedehands mss nog wel goedkoper uit.
    Zelf heb ik ook telkens maar een paar maanden bv gegeven en nooit een dubbele kolf gehad. Is echt persoonlijk wat goed werkt en wat je prettig vindt.

Mocht de tweedehands heel goed bevallen en de bv loopt zo lekker dat je t een jaar gaat geven kun je altijd nog een dubbele nieuwe aanschaffen.

18. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Waarom heb je een kolf nodig als je maar een paar weken borstvoeding gaat geven? Afbouwen heb je geen kolf voor nodig, je vervangt steeds om de paar dagen een voeding voor een fles kunstvoeding. En als je bv een keer weg moet kan je ook een voeding overslaan en die als kunstvoeding geven. Als je zou willen kolven om de stuwing te verlagen of om af en toe de druk van je borsten af te halen kan je ook een handkolf aanschaffen, dat is minder kostbaar en nieuw dus hygiënischer. Als je de kolf alleen gebruikt voor het op gang brengen van je productie oid is het huren echt beter dan een gekochte, omdat de power van een swing niet zo goed is als een symphonie. Wat is de rede dat je een kokf in huis wilt hebben?

19. Maria1983

Ik zat te denken dat wanneer ik een poosje weg ben, mijn kind dan gewoon met de fles borstvoeding krijgt. Ook zag ik op de site van de kraamzorg dat er een starterspakket aangeboden werd van Medela, waarbij stond dat het aangeraden werd om die aan te schaffen als je borstvoeding wilt gaan geven. En als ik kijk wat een tweedehands kolf kost en wat het kost om er een te huren, was voor mij de afweging om er een zelf aan te schaffen.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb alvast een handkolf (kwam een vriendin tegen op een beurs voor 5 euro in nieuwstaat dus ja, kan je moeilijk een miskoop aan hebben) En een eventuele dubbele kolf huur ik wel als ik bevallen ben, mocht het nodig zijn...

Deel Deze Pagina