Hulp bij droomverklaring

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Hoewel ik er behoorlijk in thuis ben, kom ik hier niet uit Ik hoop eigenlijk dat iemand me kan helpen met deze droom. Hij gaat over mijn werk en over mijn werkgever.

In de droom loop ik tegen een aantal dingen aan in mijn werk (net als nu). In de droom kan ik er echter niet meer mee omgaan en wil ik daar weg, maar het voelt alsof het onmogelijk is. Er zijn wat mensen bij me (ik meen mijn partner en wat familie) die het in de droom voor me op willen nemen en mijn verhaal aan een ander vertrouwenspersoon vertellen. Ik voel dat het niet oke is om dat te doen, omdat er teveel informatie gegeven zal worden die mij niet goed doen.
    Ondertussen lopen er mensen rond van een grote, belangrijke firma, die aan het onderzoeken en beoordelen zijn. De bevindingen zijn niet mis. Maar de tegenactie van mijn baas ook niet. Niet dat hij enge doet, maar hij laat middels een notitie op het bureau weten dat hij wéét bepaalde delen uit het rapport gelezen te hebben. Op deze notitie schrijft hij ook dat de PGG (zo heet dat onderzoeksbureau) trots kan zijn op zijn opgeruimde bureau (waardoor hij laat weten dat hij op de hoogte is van de bevindingen van de pgg dat zijn bureauzaken niet op orde waren).

Mijn eigen rol in deze droom is dat ik er tussendoor dender. Er loopt ineens een secretaresse rond die mij voor wil stellen aan een andere collega, maar die loopt weg in een menigte en ik blijf achter in een groep mensen. Ondenkbaar bij ons (tenzij ik op de werkvloer zou staan van een bruiloft, dan staan er wel veel mensen bij ons), want ik werk altijd alleen of met de kok die kantoordingen heeft en de partymanager, die wat dingen moet bekijken, maar de administratieve hoofdmoot ligt bij mij). Ik ben ook even afwezig geweest en neem iemand in vertrouwen over zijn onbeschofte gedrag die ochtend, op mijn adres en dat hij dit gewoon al deed om tien over zes 's morgens (op dat moment is dus ook mijn partner en die familie er om mij te helpen en waarbij ik een vorm van angst voel).

Mijn werkgever zie je niet lijfelijk, maar zijn invloeden voel je wel binnen de droom. Ondertussen ben ik een bioscoop ingegaan en kijk in naar een film. Een romantische comedy in de stijl zoals hugh grant ze nogal eens neerzet. Terwijl ik naar de film kijk, lig ik comfortabel in de bioscoopstoel en kijk ik en val ik ook half in slaap. Ik bedenk me nog dat het lekker is om daar te zijn. Het is wel een gekke bioscoop, want er zijn aan beide kanten rijen met een scherm. Je zit dus in spiegelbeeld, tegenover mij zijn ook mensen die naar een film kijken. Op mijn hoogte, een rij hoger wellicht, zit een jongeman ook naar de film te kijken, maar met een schuin oog houdt hij mij in de gaten. Het voelt als een spannende flirt.

Terwijl ik met die film bezig ben, zie ik de partij uit een auto stappen die waarschijnlijk verantwoordelijk zal zijn voor de overname van het bedrijf van mijn werkgever. Ze lopen nog even terug een hoek om, om vervolgens aan te lopen, de hoek om en een andere partij tegen te komen en te doen alsof ze deze nu pas voor het eerst zien en enthousiast begroeten.

Dan gebeurt er iets waar ik niet bij ben, behalve dat ik denk een uitslag te weten, op dat moment willen anderen mij dit ook vertellen en komt het vonnis. Het vonnis komt binnen zoals je wel eens ziet na de afloop van een film waarin je dan leest hoe het iemand verder is gegaan. In dit geval op witte borden met grote zwart gedrukte hoofdletters. In het vonnis merk je dat deze gegeven is door iemand die heel belangrijk en machtig is. Hij wordt vervolgd voor haat, wanprestaties, onbeschoft gedrag, nalatigheid en nog meer wat ik even niet meer weet. Bij de bepaling van de straf is er een object verhuld onder een doek. De straf is dat hij mee zal moeten gaan in de veranderingen van de overname, wat eigenlijk een vernietiging van zijn levenswerk betekent, want dan zal het hele pand modern ingericht gaan worden, volgens de stijl van het grote concern dat de overname gaat doen. Tijdens de uitspraak wordt het object onthuld; het is een lege stoel, zo'n draaistoel in een halve ei vorm (zo'n moderne) in een donkerblauwe fluwele stof. De stoel is leeg. Op dat moment is er een soort van "ohhhh" moment en vragen mensen zich af of hij dit zal doen, terwijl ik al weet; dat doet hij nooit.

En dan word ik dus wakker. Wie kan me hiermee helpen???

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat een complexe droom! Is er een bepaald deel van de droom waar je het meest het gevoel bij hebt dat daar een betekenis in verscholen ligt?

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Eigenlijk in de hele droom, omdat er een groot deel van mijn eigen proces doorheen loopt. Maar ik ben nieuwsgierig naar het stuk waarin de werkgever veroordeelt wordt en die lege stoel die voor hem bestemd is. Het laat me allemaal niet los. Aangezien ik daar weg zou willen, ivm zijn gedrag.

4. Chantico

Chantico Niet meer actief

#4 Chantico, 21 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2012
    Je schrijft in het begin dat mensen een vertrouwenspersoon over jouw verhaal willen vertellen, maar dat je dat zelf geen goed idee vindt. Ook loopt er een overname, als ik het goed begrijp. Kan het zijn dat je droom je iets zegt over dat je geen overhaaste actie moet ondernemen, want dat je probleem met hem zich vanzelf oplost door die overname? Je schrijft namelijk op twee punten dat je iets zeker weet, namelijk

en

Deze twee fragmenten springen er voor mij uit, omdat je er schrijft over een gevoel/weten dat je hebt, diep van binnen.

Dat stuk over die bioscoop en die flirt komt op mij over als een 'intermezzo' dat niet echt met het hoofdverhaal te maken heeft, maar dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben :)

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Er loopt geen overname hoor. Hij heeft het er wel eens over dat als er iemand is die een x-bedrag neerlegt, de boel zo mag kopen, maar dat hoor ik al zo ongekend lang, dat doet ie toch niet.

Het is voor mij met name een headline dat hij veroordeelt wordt en ik snap die lege stoel gewoon ook niet.

Deel Deze Pagina