Ik zou inderdaad zeggen dat je er 4 uur tussen laat ipv 3 uur op de dag! Misschien heeft ze nog geen honger? Verder merk ik dat mijn dochter na 6 of 8 uur nachtrust ook soms niet alles opdrinkt, dus misschien is ze dan toch niet helemaal wakker ofzo...? En is ze verder niet verkouden? Dat heerst wel. Als dr neusje dicht zit zal ze ook niet veel drinken.
dank je voor de reactie al. ja die 4 uur doe ik dus vaak zo vanaf de namiddag. maar ik schrijf zo alles op in een boek en zit geen logica in bij haar. soms drinkt ze na 4 of 5 uur weinig en andere dagen kan ze na 2,5 krijsen krijsen en drinkt ze ik weet ni hoeveel. als ik door de dag echt naar 4 uur tussen ga, ga ik wl maar komen aan 5 flessen en vrees dat ze dan wat t weinig gaat binnen krijgen nee???? ben maandag pas naar Kind en gezin geweest en ze is onderzocht en was toch niet verkouden ofzo. nu slaapt ze nog, maar als ik ze nu laat slapen tot 15u30 ( als ze dat haalt) zit ik straks wat vast. ik geef graag laatste fles om 22uur, doe ik dat niet is ze helemaal in de war en snapt ze niks van de nacht. heb dat eens gehad en dan wil ze bv opstaan om 3 uur enzo. gr
Op die leeftijd mag ze vlgs mij gerust naar 5 flessen hoor, wellicht gaat ze dan meer drinken ook! Met een gewicht van 4500 gram moet ze minimaal 6750cc per dag binnenkrijgen. ( 150 cc per kg lichaamsgewicht) Als ze 5 flessen van 140cc per dag zou drinken zou ze al goed zitten. Dat met die laatste voeding rond 22 uur dat herken ik ook. Ik zit ook geregeld te schuiven met de flestijden om tussen 22 en 23 uur uit te komen. Kan niet zeggen dat mn dochter er van door de war raakt, daarvoor is ze denk ik nog te jong maar onze ervaring is wel dat we dan zelf de meeste nachtrust krijgen, dat vind ik ook wat waard Hier gaat t tot nu toe prima met kiki's schema Zo meteen rond 15:15 mn dochter maar weer wakker maken zelfs . Ze houdt met de 135cc dus goed 4 uur vol!! Even kijken hoe de rest van de dag wil.
Nou raak ik wat onzeker.... Mijn dochter is haast 6 weken ruim 4,5 kilo en drinkt nu 5 flessen van 150ml aangemaakt met 5 is dan 165ml dit drinkt ze niet altijd op... Maar blijft maar een bodempje over... Nou komt ze overdag vaker om de drie dan vier uur.. Dan rek ik het meestal wel.. Maar met veel gehuil... ( heb ik een hongerig kindje?) Schema is nu: 7.30-11.00-14.15-probeer te rekken tussen 18.30/19.00 en dan slaapt ze tot rond 02.00 uur en dan weer in de ochtend rond 7.00 uur... Heb al geprobeerd haar wakker te maken om 23.00 maar dan komt ze 's nachts ook nog... En zo gaat het beter... Wat vinden jullie... Overvoed ik haar? Ze drinkt haar fles ook leeg in 10 min. Help... Ik weet het ff niet ...
4 uur tussen gelaten en ze krijste nu wel en tutje hielp niet meer. fles aangeboden van 150/5 en ze heeft er 120 cc van op. moest ze al 5 keer 120 drinken, is dat nog te weinig he. KA zei dat ze zo rond de 750cc per dag moet zitten. en zij komt aan een 600 a 700 per dag als ik 6 flessen geef. gr
ik zou zeggen als ze krijst en niet te sussen is heeftz e honger. zolang je niet boven de liter per dag komt is het ok. kom je hier wel boven moet je even naar de kinder arts. iem van ander forum had dit aan de hand op 7 weken en die moest nu al starten met fruitpap. kindje had gewoon meer nodig. als ze 5 keer 140 zou drinken zou ik blij zijn ja, maar net was het maar 120. gr
Vlgs mij geef je niet teveel hoor, weet niet wat anderen hiervan vinden? Heb je het al eens met CB besproken? Ik ben bij mn oudste rond 6 weken overgegaan op forte voeding voor hongerige baby's iom CB. Die regel van 150cc per kg gewicht is een minimum. Mijn dochtertje van bijna 4 weken krijgt nu 810cc dus bijna net zoveel als jouw kindje!! Is trouwens wel iets teveel, maar ik heb zoiets van: ze drinkt het ook in 15 minuten op en ze slaapt er heerlijk op. Is tevreden, spuugt niet.... Ook ik vraag me af of ik dr niet overvoed hoor... Dat jouw dochtertje snel drinkt kan je misschien verminderen door een kleinere speen te pakken of een andere fles? ik lees ook overal dat je Nutriton kan gebruiken om de voeding dikker te maken, hierdoor zijn ze ook langer verzadigd, drinken ze langzamer. Dit heb ik ook bij mn zoontje gebruikt, maar als het niet noodzakelijk is zou ik er nog niet mee beginnen. 3 uur tussen de voedingen is prima toch? Ik zou dan niet nog eens rekken, daar raak je zo gefrustreerd van! En ja kind ook, haha! Ik zou het zo dus houden, klinkt prima hoor. Alleen wel jammer dat ze dr "nacht" al maakt na 19 uur... Kan je om 22 uur niet nog een voeding doen? Ipv 23 uur. Misschien dat ze dan wat minder in dr allerdiepste slaap zit en pakt ze het daarna toch nog op en slaapt ze door?
Ik ken alleen die regel van 150 ml per kg lichaamsgewicht en dan kom je uit op iets minder dan die 750cc die de KA zei...?? 120cc is in ieder geval al meer dan die 90 cc? Zie het nog een dagje aan, kijken of er met rekken meer in wil en anders zou ik denk ik toch even contact opnemen met het bureau?! En hou de plasluiers ook in de gaten!
ja ik dacht te zien als ze nog meer afvalt op de komende twee dagen of niet. nu bij kind en gezin zeide ze al dat ze te weinig dronk, maar kan er niet veel aan veranderen he. die hun oplossing was grotere flessen geven. precies alsof dat helpt, ik giet nu gewoon een heel deel weg gr
Grotere flessen zou kunnen helpen denk ik, als ze daardoor meer tijd ertussen laat en weer meer gaat drinken daardoor. Maar als ze het niet drinkt houdt t op. Denk dat je eerder kunt beginnen met meer tid ertussen laten, kijken of ze daardoor meer gaat drinken... ophogen zou ik dan pas doen als ze alles op drinkt!
net fles van 120 cc aangeboden en ze heeft maar 80 cc gedronken, zat toch weer bijna 4 uur tussen. ze heeft wel van voeding tot nu gekrijst. nu heb ikz e neer gelegd en ze is op 5 sec in slaap gevallen succes dames
Hoe lang gaat dit nu al zo? is dit iets van de laatste dagen? Of heeft ze altijd weinig gedronken? Misschien zou ik toch even uit willen sluiten dat er iets medisch aan de hand is. Misschien is ze misselijk? Moet ze spugen? Heeft ze last van maagzuur? En dat krijsen, is dat heel vaak zo?
hoi, ze heeft reflux en neemt ze medicatie voor en sinddien ging het veel beter. nu ze heeft maandag haar spuitjes gehad, dus weet niet als het daar van komt. dat ze plots weinig drinkt plus terug krijst. ik dacht nog te wachten tot vrijdag ( of het moest nu echt nog erger worden) en dan eens naar KA te bellen. voor dat ze medicatie nam was het krijsen echt te soms echt 10 uur aan een stuk. jij enig idee hoelang kindjes kunnen afzien van die spuitjes gr
En dronk ze voor de inenting ook slechter? Kan HEEL goed zijn van de inenting!! Al dacht ik dat van die eerste spuiten het op de dag zelf al kon en een dag kon aanhouden. Zou dus wel een late reactie zijn? Heb je dr getemperatuurd? Misschien toch wat verhoging. Als ze al medicatie gebruikt tegen reflux zou ze nu geen last van maagzuur meer moeten hebben? Lijkt ze pijnlijk bij of na het drinken?
Wij zaten ook al snel op om de 4 uur. Al in de kraamweek. Ik zou je kindje gewoon eens laten liggen en kijken of ze het redt tot 4 uurtjes. Ons schema was ongeveer zo met 6 voedingen: 6:00/7:00 10:00/11:00 14:00/15:00 18:00/19:00 22:00/23:00 2:00/3:00
hoi ervoor dronk ze redelijk zoiets rond de 700. alelen mss al een wek minder maar dit komt omdat ze om 3 uur geen fles meer vraagt, drinkt ze op een dag minder. dat ze maar 90 drinkt is pas sinds de spuiten koorts heeft ze niet. neem ik bij elke pamperwissel. ze krijst wel direct na de fles. maar dan leg ik haar neer en stopt ze eig vrij snel met krijsen. dat krijsen na de fles is ook nog maar pas. morgen nog aanzien en dan vrijdag toch eens KA bellen. dat schema is mooi, maar men meid slaapt normaal van voeding 22 tot 5. gr
Hier gaat t vandaag prima met 4 uur ertussen! Ben benieuwd hoe we morgen uitkomen. Wekte jij voor de voeding van 2/3 uur snachts? Ben ik dus niet van plan, want meestal redt ze het wel tot later. Maar kom dan natuurlijk niet meer om 7 uur uit voor de daaropvolgende voeding... En hoeveel cc gaf jij destijds?
onze dame weegt bijna 4500gram en is 1 maand ze krijgt nu 150/5 en dan 5 voedingen ons schema: 7.00 - 10:30 - 14.30 - 18.00 - 21.00 na 21.00 slaapt ze door tot de volgende morgen wakker maken om 23.00 hielp hier niet dan dronk ze misschien 20cc en wou daarna niks meer. en eerst kwam ze dan alsnog voor een nachtvoeding. toen gaf ik nog 120/4. nu ik ben begonnen met 150/5 slaapt ze door. ze heeft het trouwens zelf aangegeven. want ze begon te schreeuwen na de voeding dat ze meer wou. ik geeft onze kleine trouwens altijd voeding als ze echt honger heeft ook al komt ze na een uur alweer. maar dit is gelukkig nog maar 1x voorgekomen
Zo, wat een mooi schema en wat slaapt ze al vlot door! Wel grote hoeveelheden per fles maar als ze al op 5 flessen zit dan mag dat ook wel. Hoe gaf ze dat aan dan? Kwam ze ook eerder? Schreeuwen na de voeding dus? Maar had ze niet gewoon zuigbehoefte? Ze drinkt t wel allemaal op? Mijn dochter drinkt de flessen ook in 10-15 minuten leeg, maar huilt verder niet daarna. Soms geef ik een speentje na afloop. Ze houdt t wel goed vol zo'n 4 uur dus denk dat ze er dan wel genoeg aan heeft?! Hier kwam ze vannacht om 4 uur en vervolgens om 7:30 uur. Ik ga maar weer proberen met 4 uur ertussen en dan later op de dag wat meer richting 3 uur ertussen zodat we wel rond 22:30/23 uur uit komen. Tis trouwens vandaag ene tikkeltje drama. Veel huilen en geen idee hebben waarom. ik heb het idee dat ze vreselijk moe is maar de slaap niet kan vatten. Heb dr al in bed liggen ingebakerd en wel. Maar om de 10 minuten begint ze weer te huilen... zit te twijfelen of ik de voeding niet nu al moet geven ( na 3 uur), hopelijk wordt ze er rozig van en slaapt ze dan wel...
@Druif, onze meid drinkt alleen als ze honger heeft dus is geen zuigbehoefte als ze genoeg heeft doet ze der mond dicht. na 21.00 krijg je er hier gewoon niks meer in dan wil ze gewoon slapen. dus wij begonnen met na de fles van 19.00 de rest op verzoek te geven. dan kwam ze gewoon om half 3 pas. dus toen dacht ik als ik nou om 21.00 nog een voeding geef dan heeft ze een mooie buffer en nu heeft ze de voeding van half 3 ook niet meer nodig. ze zeggen vaak als kinderen overdag te weinig drinken halen ze dit snachts in. dus wij geven genoeg overdag en als ze snachts wel komt krijgt ze wel gewoon een voeding hoor