Bij Jayden vind ik het anders zelf weer minder storend? Omdat ik die naam ken met Y. Jace ken ik zonder Y, dus dan voelt ie wat mij betreft overbodig
De naam Jayden wordt in NL inderdaad vaker op deze wijze gespeld, niet storend die Y, maar ook niet nodig. In Amerika zul je vaker Jaden treffen. Wij vonden het een mooiere spelling. Zo heeft ieder zijn ding.
Ach joh niemand weet welke namen over 20jaar als ordinair of aso bestempeld zouden worden, als dat de reden is voor mensen om een naam wel of niet te kiezen blijft het toch puur gokken. Om een behoorlijk domme reden ook nog. Jullie moeten de naam kiezen die bij jullie past en vooral bij de achternaam van het kind. Bij een platte Hollandse achternaam zou ik voor Jace kiezen, aangezien jullie die zelf ook mooier vinden.
Maar bedoel je met deze naam wel jayden? Bij deze naam vind ik de y toch echt wel nodig anders zou ik het anders uitspreken. Jace kennen de meeste toch echt als zo geschreven en zullen het uitspreken zoals bedoelt. Ik zou voor Jace gaan.