Hierbij. @Beheer sluit die andere maar. Willen jullie de link posten in het oude topic? https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/energierekening.724048/page-256#post-24381377
Ergens beweegt er toch wel iets. Volgens de app van Luminus moest ik obv mijn huidige voorschot 2800€ moeten bijbetalen voor gas volgend jaar september (berekening begin deze week). Ik kijk vanochtend opnieuw en obv hetzelfde voorschot staat er nu nog 1000€ te betalen (wat nog altijd te veel is). Elektriciteit ging van 240€ naar 24 bijbetalen…
Wij hebben net de nieuwe tarieven voor december binnen gekregen en die waren al een stukje lager dan voor november. Gas nov 3,39 - dec 3,10 Stroom nov 0,93 - dec 0,84 Nog steeds hoog natuurlijk, maar ik ben wel blij dat ze niet nog verder stijgen.
@Nina Sanders wat vind jij gemakkelijk aan het gebruik van luierbroekjes? Dat las ik net even in het andere deel, maar kon niet meer reageren op de post
Dat vroeg ik mij ook af... Ik vind een gewone luier zo veel sneller gaan dan een broekje. Zeker bij jongens
Bij mij ligt hij totaal niet meer stil, dus broekje aan en gaan! Maar ik weet niet-begrijpend @Nina Sanders deze zelfde ervaring heeft.
Bij meisjes ook. Ik vond het altijd zo vervelend dat je alle kleding uit moet doen om een nieuw broekje aan te trekken.
Voor diegene die eneco variabel hebben icm zonnepanelen: Klopt bij jullie de terugleververgoeding? Want die is terug gegaan naar 9 cent per kwh maar bij mij staat hij nog steeds op het oude bedrag. En dat vertekend een hoop. Bedragen kloppen zo toch totaal niet? Wat een zooitje...
Is die 86kWh niet verrekend met die 123kWh? Alleen als je meer teruglevert dan je verbruik, krijg je die 9ct, zolang je teruglevering binnen je verbruik valt kun je salderen en krijg je er dus hetzelfde voor als je per kWh zou betalen.
De mijne ligt voor geen meter stil met die benen. Die broekjes zijn echt niet handig, de grootste lol om dat pootje op te tillen weer. Ook een hele smalle taille. Bij dochter was t wel top
Zelfde hier. Ook gaat hij hier af en toe naar de wc, dan is een normale luier mega onhandig, vind ik dan.
Ja ik ook. Als ze gepoept hebben vind ik het al een vieze bende door dat scheuren en het is gewoon wat smaller allemaal. En idd het omdoen van een gewone luier is mi veel sneller en handiger dan eerst alles uit te moeten trekken. Daarbij kan een broekje ook minder opvangen als een normale luier, dus lekken ze ook nog sneller door Ik zie er dus werkelijk geen voordelen aan om ze te gebruiken als je kindje niet naar de wc gaat. Hier gebruik ik ze nu voor de slaapjes omdat zoontje net zindelijk is en voor lange uitstapjes icm lang verwachte ontlasting. Dan zijn ze wel ideaal natuurlijk.
Terugleververgoeding is alleen over de kwh die je meer opwekt dan verbruikt. Daaronder krijg je gewoon de kale stroomprijs per kwh en die is ongeveer 65 cent.
Luiers zijn lang geleden. Maar ik vond het wel onhandig dat je bij een luierbroekje alles uit moet doen, terwijl je bij een gewone luier even de boel naar de enkels schuift en gelijk weer omhoog als je klaar bent. Heb amper broekjes gebruikt om die reden. De tijd van oefenen viel bij beiden ook in de koude maanden.
Hier ook geen goede ervaring met luierbroekjes. De poep kwam er zo langsheen.. Nu had ik ook stevige baby's en die luierbroekjes zijn zo smal.
Hm luierbroekjes sluiten hier prima aan, dus daar geen gekke ervaring mee. Volle luier is gewoon kwestie van openscheuren. Niet anders dan bij een normale. Maar dat niet alles uitdoen tijdens een verschoonbeurt heb ik nooit begrepen. Dan zit alle kleding mega in de weg vind ik. Dan kun je echt niet zo goed alles schoon poetsen vind ik. Maar met name - grootste punt - is het niet stil liggen. Zie dan een normale luier dan goed aansluitend dicht te krijgen. En als dat wel lukt en ze bewegen bijv in hun slaap heel veel of gewoon overdag, dan hangt die luier zo losjes om hun middel. Die blijven hier dus gewoon nooit op de plek zitten. En een broekje heb ik zo hop, snel aangetrokken.
Ligt dit niet aan het merk? Nu zijn mijn kinderen allemaal redelijk smal van postuur dus wellicht dat ik daarom een andere ervaring heb?
Maar dit zegt toch sowieso weinig, want in de winter als je netto meer verbruiken. Zolang er gesaldeerd wordt op jaarbasis zou ik niet naar dit bedrag op maandbasis kijken. Bij pure energie geeft hij standaard het netto verbruik per maand. Dat lijkt me duidelijker.