Dag dames, Ik heb vandaag een echo gehad wegens wat klachten. Ze zei meteen dat er niks geks te zien is, maar de uitslag over 2 dagen bij de HA is. Nu kun je tegenwoordig alles zelf inzien, dus vast gekeken naar de brief van de gynocoloog naar de HA. Er staat bij beide eierstokken meerdere kleine follikels. Verder onderaan de brief staat echografisch geen afwijkingen. Weet iemand of het normaal is om meerdere kleine follikels te hebben? Ik slik iig de pil. Als ik het google kom ik namelijk steeds op PCOS uit. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ze gewoon je antrale follikels hebben gezien. Anders hadden ze wel afwijkingen geconstateerd. Antrale follikels zijn de "basis" follikels die als het ware klaar liggen om er 1 van te laten uit groeien tot de dominante follikel die dan uiteindelijk de eisprong word. Ter vergelijking, ik heb geen pcos en hier liet de echo 10 antrale follikels zien. Aan beide zijden 5.
Je hebt altijd meerdere kleine follikels, normaal tussen de 3 en 8 per eierstok. Bij PCOS heb je er meer dan 12 per eierstok, ik had er bv vorig jaar december aan beide kanten rond de 20. Stond er toen ook duidelijk bij, dus bij jou zal het nog onder normaal vallen denk ik.