Ik vind Milou en Florine de mooiste namen uit jullie rijtje, maar ik begrijp dat Milou afvalt Misschien is Malu of Malou nog een alternatief? Malu schijnt 'vrede' of 'tevreden' te betekenen in het Hawaiiaans Een paar andere ideeen: Flora, Fiore, Fiorenza, Florentina, of: Dianthe, Evani, Elysia, Fanny, Julie, Noa, Luna, Dilara, Livia...
Hoi ben ik weer! We zijn er nog niet uit hoor! Ik vind Milou nog steeds de leukste naam, klinkt opgewekt, lief maar ook best stoer/sportief en is origineel maar ook weer niet zo raar dat mensen "he, wat?" zullen zeggen als je de naam noemt. Maar ja, mijn man vindt het dus een beetje een poezen/honden naam, hoewel hij er wel beetje aan begint te wennen geloof ik... Eefje staat bij mijn man op 1 en vind ik ook leuk, een hele lieve vrolijke naam, alleen vind ik deze naam minder goed passen bij een volwassen vrouw. Even uit zn verband getrokken, ik bedoel: zie je het voor je dat een vrouwelijke baas van een groot bedrijf zich voorstelt als Eefje? Oplossing is misschien een naam als Evalien of Evelijn in het paspoort, die je dan als ons meisje klein is afkort tot Eef en Eefje en als ze later groot is kan ze zich zelf voorstellen als Evalien of Eefje/Eef, wat ze maar wil. Verder heb je nog Eva en Evi (vind ik te populair) en Eveline (vind ik te gewoontjes). Intussen alweer bijna 36 weken zwanger en wil eigenlijk wel aan geboortekaartjes beginnen, maar ja, zonder naam is dat wel lastig! Mochten jullie me nog verder willen helpen graag!
Milou is leuk hoor! Evelien / Evalien vind ik leuk Eveline / Evaline is ook een idee? Of Evelijn / Evelijne, Evelyn. En anders inderdaad Eef. Of Evlin / Evlyn / Evlynn / Evlinn / Evlynne / Evlinne? En wat vind je van Iva? Waar ik verder nog aan denk: Evanne Evanthe Neva Maeve Tova Alva Liva Melva Silva Niva Isa / Iza Noa / Nowa Nola Mia Roos Elsa Elianne Liva / Lova / Lóve Ilva / Ylva Lilou Ninou Linou / Linouk Nilou Marlou Lou Louve Anou Ilvie / Ylvie / Ilvy / Ylvi Nouva Manouk Manou Malou Lous / Loes Luca / Loucka Noura Lune / Luna Louanne Milla Iluna Eliana Jola