wij hebben een dochterje en zij heet amal (spreek je uit als emel) nu is de tweede in aantocht en was ik eigenlijk wel benieuwd of iemand nog leuke en moderne suggesties heeft. ben namelijk zelf nederlands, maar mijn vriend is marokkaans. de namen die ik ken zijn dus voornamelijk van familieleden. we hadden zelf al bedacht meisje: Assra Samia Sanae lara en voor een jongetje: Marouan Jouad Malik Rayen Rowad rouane nou ben erg benieuwd! groetjes joyce
Noura Dunia Yasmin Safae Nadia Imane Amira Salma Sarah Dina Ikram Lina ------------------------------ Imran Sofian Youssef Ismail Younes Nordin Karim Samir Salam
in jongesnamen ben ik niet zo goed...ken niet zoveel arabische jongensnamen... hier zijn de meisjesnamen Mounia Amira Lamiea (je zegt Lemmia) Nadia
meisjesnamen : Aaliyah Adara Adilah Aisha Alima Aminta Amira Ashia Ayesha Cairo Farah Ghizlan Hadia Jalila Jarita Jenah Kaela Kalila Lakia Mariyan Maysa Medina Nadira Nima Nisa Rabia Raja Rasha Rima Saïda Sakina Salima Samira Sana Shadai Shadiya Tahira Yakima Yamila Yasmila Yesenia Zahra Zainab Zorya jongensnamen: Abdel Abdul Achmed Alim Ammar Arun Chamo Charief Elim Emek Exan Farried Fatih Hadi Hakim Hamid Haroen Hashim Hassan Hicham Imad Jabir Jamil Jerik Jermal Jimell Kadeem Kareem Kasib Kasim Kayle Kièro Malik Marid Marvat Mehmet Mistafa Munir Nasser Nourdin Nuri Omar Rachid Rahim Rami Salem Samir Sayid Seyd Sharif Tahar Talib Tariq Waleed Yasin Yassir Yusuf Zabit Zaki Zayd
Zag dat je Malik voor een jongen hebt staan. Vind je Malika niet leuk voor een meisje. Vind Malika zelf een prachtige arabische naam (leuker dan Malik voor een jongen). Voor een jongen weet ik het niet zo goed. Ik kende een Yasin en een Majid. Yasin vond ik echt een leuke naam, Majid wat minder. Groetjes!
bedankt meiden voor alle suggestie ik heb er zeker een paar mooie tussen zien staan zoals maysa, ayla en esra. voor een jongetje blijft lastig. lumea: mijn schoonzus heet malika, dus dat vind ik dan minder leuk! super bedankt, maar voor als er nog iemand een leuke weet, erg welkom hoor! groetjes joyce
Ik vind van jouw lijstje lara en Malik het leukst. Ook Esra vind ik een goede suggestie trouwens. Ayla vind ik erg leuk klinken qua naam, maar persoonlijk doet het me altijd teveel denken aan 'de stam van de holebeer'.
Ayla doet me ook denken aan de stam van de holebeer! Maar dat vind ik een prachtig boek en leuk om een meisje naar te vernoemen!
Esra is volgens mij een hebreeuwse naam hoor... (onze hond heet zo ) Ik heb de naam van mijn meisje hier al tss zien staan ( mijn beeb word half marokkaans, kwart tunesisch en kwart belgisch)... Andere favorieten waren: Iman Yousra Nisrine Rania Voor een jongen zou ik gegaan zijn voor: Rayan Mehdi Ismail Hamza Succes!
Hetzelfde als Naima maar dan zonder A op het einde. Ikzelf zou gewoon Naím zeggen zoals het er staat maar misschien dat het in het marrokaans wel anders wordt uitgesproken (misschien weet je vriend het?)
Naím vind ik inderdaad ook een leuke naam! Misschien is Nadin nog een optie, voor een jongen? Uitgesproken zoals het er staat, met de i als in 'ik'. Wij hadden deze naam namelijk als meisjesnaam op ons lijstje, maar dan uitgesproken als 'Nadien', en ik kreeg als commentaar een aantal keer dat het net een Arabische jongensnaam leek... Wie weet vinden jullie het leuk...
bedankt voor al het meedenken, we hebben veel leuke namen gelezen. ons favoriete lijstje wordt steeds langer, wat het aan de andere kant ook wel weer lastigere wordt, maar ja we hebben gelukkig nog even. deze keer dacht ik we beginnen op tijd want bij ons dochtertje hebben we haar naam pas na de bevalling bedacht (we konden er gewoon echt niet uit komen) Nadin vind ik zelf inderdaad ook een leuke naam, alleen wat ik begreep van mijn vriend is het voor hun een vrij ouderwetse naam en dat vinden ze nogal grappig als je de kleine zo`n naam geeft. net zoals aicha, prachtige naam, maar ze lachen je dan echt uit! groetjes joyce
Jamila Lyla (of leile, laila, layla.....iedereen schrijft het anders ) 8) Gho lekker orgineel ben ik hoor Voor een jongen vonden van Jamil ook erg mooi maar het werdt een meisje :-D Ik lees even mee voor de (hopelijk) tweede ps. mijn meisje is half tunesisch vandaar deze namen :-D