Als ik uit die twee moet kiezen, Kris. Sacha vind ik sowieso geen jongensnaam en dan moet ik denken aan die schoenenwinkel.
Kris! veel stoerder voor een jongen. vind Sacha toch meer iets voor een meisje. Wat is trouwens de naam van jullie 1e "meesterstukje"?
Kris vele malen mooier. Moest inderdaad ook gelijk denken aan de schoenenwinkel bij Sacha en vind het geen uitgesproken jongensnaam.... (Kris met Ch nog leuker, maar goed, je vriend.....)
Beide namen vind ik leuk, maar Sacha is verwarrender omdat het ook een meisjesnaam kan zijn. Kris zou ik zelf met -Ch schrijven, niet omdat ik dat per se mooier vind, maar omdat het minder lastig is. Als je het met een -K schrijft zal je kind dat steeds moeten uitleggen.
Vind ze beiden niks, maar als ik moet kiezen toch Kris. Sacha vind ik echt een meisjesnaam, maar ook voor een meisje niet leuk. Kris vind ik 'raar/ popi jopi ' gespeld, en lastig voor het jongetje zelf. Chris vind ik eigenlijk ook te gewoontjes naar mijn smaak, maar wel een normale naam waar niets mis mee is
Ik vind het ook te veel meisjesnamen (hoewel ik wel een man ken die Sacha heet, en bij Kris denk ik aan Krista). Dus ik heb ook voorkeur voor Chris en ipv Sacha is Micha misschien een idee??? Die naam vind ik wel erg mooi voor een jongen. Succes!
Hoewel ik Chris of Kris geen mooie naam vind, vind ik Sacha meer een meisjesnaam. En ik zou, ook vanwege de Sacha's die ik ken, Sacha uitspreken als Sagga en niet als Sasja.
Kris. Ik vind ze allebei unisex, maar Sacha vind ik te meisjesachtig klinken, dan vind ik Kris zeer zeker mooier klinken voor een jongen.
Vind ze allebei niet super, maar voor een jongen zeker Kris! Vind Sacha idd echt een meisjesnaam.. Succes!
thanks, duidelijke reacties! Ik zal de spelling nog eens voorleggen aan mijn vriend Eerste ´meesterstukje´ heet Jens trouwens. Die naam wisten we gelijk al, maar een nieuwe jongensnaam vinden we wel moeilijk hoor.