Wie snel zwanger,na keizersnee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marielle82, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ik zou graag van meiden willen weten,die snel zwanger waren na een ks, hoe het verloop gegaan is van de volgende zwangerschap.

Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan,ivm de wond,voor en tijdens de bevalling.

Ikzelf ben in januari bevallen (3e week) en nu inmiddels weer 6 weken zwanger.Op de verjaardag van mijn dochter hoop ik +/- 11 weken zwanger te zijn.

Ik ben gelukkig helemaal hersteld. 8mnd bv gegeven,1keer ongi geweest en zwanger....

Graag lees ik reactie's!

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik lees mee. Ben in febr. bevallen dmv ks en nu ook 6 weken zwanger.

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    O leuk!
    Geweldig he,zo kort op elkaar!

Ben jij (ook)weer helemaal opgeknapt?
    Was/word jij erg dik met een zwangerschap?
    Ik wel namelijk.

groetjes Marielle

4. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Hallo

Mijn eerste is met een ks gehaald en 9 mnd later was ik terug zwanger van no2
    De gyn heeft wel regelmatig de dikte van het litteken opgemeten ( i.v.m. grotere kans op scheuren als het zo kort op elkaar is )
    Zo rond de 30 weken heb ik veel last gehad van het litteken maar daarna is het helemaal goed gegaan ( en natuurlijk bevallen van no2 & No3 )

Succes ;)

5. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Hoi hoi! Ook ik ben (heeeeeel) snel zwanger na de keizersnede... Ik ben in mei bevallen, en inmiddels alweer over de 22 weken! Heb inmiddels gesprek met de gynaecoloog gehad, die vertelde me dat er geen extra risico's zitten aan een heel snelle zwangerschap of een latere zwangerschap na een keizersnede. Ik heb er tot nu toe ook nog geen last van gehad, weet natuurlijk niet hoe dit verder zal gaan.

Een tweede keizersnede hangt bij mij af van de grootte van de baby, dat gaan we dusnog zien. M'n kleine mannetje paste niet door m'n bekken, maar heeft een heel klein hoofd, dus ik denk eigenlijk niet dat de volgende er wel door gaat passen, In overleg kan ik kiezen voor een geplande keizersnede... Ben benieuwd!

Vind het wel heel erg leuk voor de kids dat er straks nog geen jaar tussen heb inzit! Voor mij betekent het wel heel veel drukte... De kleine man kruipt nu al overal naartoe, klimt overal op, dus ben de hele dag in de weer met 'm, haha! Wel weer fijn dat hij straks dus waarschijnlijk kan lopen als de kleine er is, wel zo handig!

Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Vraagje aan jullie, hoe meet de gynecoloog de dikte van het litteken op? Mijn gynecoloog zegt namelijk dat ie niet kan zien wat de "status" van het litteken is?

7. PerfectDay

15 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben ook in februari bevallen en inmiddels 14 weken zwanger.. 3 keer echo gehad, tot nu toe is alles goed, gellukkig.

8. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Dank je!

Hoe reageerde je gyn?
    Het is bij jou wel erg kort op elkaar,medisch gezien.
    Ik ben dus aan de ene kant bang, dat ze met een bedenkelijk gezicht gaan kijken en vertellen,dat je gewaarschuwd ben enzz.
    Was/word je erg dik? En voel je het litteken niet?
    Mijn Vk zei een jaar wachten en de gyn, vertelde dat een half jaar ook wel prima was. Maar ik ben mijn zwangerschappen wel tonnetje rond.(missch gevaar voor litteken??)

9. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ben wel opgelucht dat er meer in hetzelfde schuitje zitten.En zelfs nog korter op elkaar.

gr.Marielle

10. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    na mijn 1e keizersnede mocht ik van de gyn na 6 maanden weer zwangfer worden.. ik werd 5 maanden na mijn 1e keizersnede zwanger.. zwangerschap ging heel goed en heb absoluut geen last gehad van mijn wond, voelde hem niet eens.. maar mijn baarmoeder was bij de liteken wel heel dun aan einde van de zwangerschap

11. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    geeen iedee eigenlijk, heb dat zelf nooit gevraagd

12. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    De verloskundige die ik meteen belde nadat ik het wist (en ik dus inderdaad ook erg ongerust was!) reageerde heel relaxed en feliciteerde me vrolijk! Dat stelde me al voor een groot gedeelte gerust. Ze zou ook even met de gyn overleggen en daarna terugbellen.

De gyn gaf aan dat het geen probleem was, maar ik voor mijn gemoedsrust een afspraak kon maken. Hij feliciteerde me ook en gaf aan dat het inderdaad afgeraden wordt, maar er feitelijk genoeg tijd is om je litteken te laten genezen. (ik moet zeggen dat ik snel na de bevalling weer helemaal op de been was) Hij vertelde me ook dat er altijd een risico is aan zwanger worden na een keizersnede, vandaar dat je in het ziekenhuis moet bevallen. (dat is me trouwens na de bevalling helemaal niet verteld, zoals zoveel eigenlijk, haha! misschien heel naief van me dat ik dat niet bedacht had...;))

mbt tonnetje rond: ik was evenlang zwanger als een kennisje die een tweeling in haar buik had (die een groei als een eenling hadden), en ik was dikker...:$ Ik ben tijdens de vorige zwangerschap 27 kg aangekomen, tussentijds 16 afgevallen en nu 5 kg aangekomen.

Ik weet niets te vertellen over opmeten van littekens,dat is bij mij niet gebeurd.

Deel Deze Pagina