Pijn gedurende cyclus, wie heeft dit ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk nooit klachten gehad tijdens mijn cyclus maar sinds mijn 1e cyclus na mijn bevalling (9 maanden later) voel ik mijn eisprong ineens een week vantevoren aankomen (ipv dag 14, springt deze nu tussen dag 17-20, dus veel kortere lf ook) en daar erge pijn bij had.
    Nu sinds de laatste miskraam (in mei) heb ik echt veel klachten gekregen. Het begint dus al een week voor de eisprong te zeuren, oplopend tot eisprong. Dan paar dagen alleen wat steken in eierstok maar vanaf 6 dpo ongeveer echt flinke steken in eierstok, heel erg trekkerig gevoel in de baarmoeder (alsof het slijmvlies al wordt afgebroken en naar beneden getrokken) en branderig gevoel.
    Ben ook nog steeds niet zwanger, voor velen zal dit nog niets voorstellen maar ik was alle3 zwangerschappen meteen zwanger dus begin me nu wat meer zorgen te maken of dit een relatie heeft.
    Ik ben nogal angstig door miskramen, cyste na mijn eerste en tweede miskraam en mijn leeftijd (net 39). Vraag me af of iemand dit herkent en of iemand tips heeft of wat een gyn bijvoorbeeld bij jullie heeft aangeraden.

Ik was vanwege de herhaalde miskramen bij de gyn geweest en die zagen op een echo niets bijzonders (was voor eisprong, maar heb het meeste last erna) en expectatief beleid komende maanden..

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Niemand :(?

3. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ik voel ook sinds mijn miskraam meer, rondom eisprong en de dag na eisprong kan ik geen seks hebben omdat dat dan echt heel erg pijn doet. Maar alle nacontroles waren goed

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Vervelend he, heb je al de narigheid van een ma gehad.
    Rond eisprong snap ik nog wel maar ik heb dan vanaf 6dpo weer hele erge pijn wat ik zo gek vind.

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Niet zo veel als bij jou, maar ik voel de eisprong ook aankomen met steken / zeurende pijn. Soms in LF ook af en toe steken of zeurende pijn, vooral veel kleine steekjes. Weet niet wat die hormonen allemaal doen daarbinnen maar is irritant!

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Had telefonisch consult met gyn die zegt dat het helemaal niet vreemd is om zo erge pijn te hebben (gisteren was het echt alsof mijn baarmoeder in brand stond en constant kloppend/stekend gevoel in eierstok vanaf 6dpo ...maar dat is blijkbaar 'normaal') niet veel aan te doen omdat ik kinderwens heb anders aan de pil of spiraal. Zucht hoop dat ze gelijk hebben en het niet iets ernstigs is en idd die irritante hormonen.

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Vervelend! Ze wilden niet checken op cysten/endometriose?

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Ze vinden dat alles er goed uitziet op gewone echo en n.a.v
    mijn klachten niet het idee dat er iets bijzonders aan de hand is. Cysten zijn ook heel normaal zeggen zij en gaan vanzelf weer weg (dat klopt bij mij ook wel).
    Maar oh my god dat endometriose ...ik wist eigenlijk niet wat dat inhield maar net even op een site gekeken en de symptomen zijn bijna 1 op 1. Kun je dat zomaar ineens ontwikkelen?
    Ik ga dan toch een normaal consult aanvragen en daar uitsluitsel over krijgen. Dank je wel voor het attenderen hierop.

Deel Deze Pagina