Beste mamas Sinds vanochtend heb ik koorts het begon met 38 en is in de loop vd dag opgelopen naar 39.5 ondanks pcm. De vk is langs geweest en heeft even vlug mijn borsten gecheckt en gooit het nu op de griep want dat heerst .. echter ben ik er niet helemaal gerust op.. Ik heb knallende koppijn overal spierpijn en een vervelend gevoel in mijn onderbuik wat meer links lijkt te zitten. Uiteraard neem ik direct contact op wanneer ik de 40.0 passeer heb ik mezelf voorgenomen .. Heeft iemand ervaring met koorts zo kort na de bevalling? Ik heb geen hechtingen oid.. Maak me een beetje zorgen omdat ze et voor mijn gevoel zo makkelijk over doen . .
Hmm ik vind dat je niet te voorzochtig kunt zijn hiermee. Ik begrijp dat je eerst alles wilt uitsluiten voordat het op griep word gegooid. Ik zou dus bellen en aangeven dat je er niet gerust op bent. Ik hoop dat het inderdaad een griep is en je snel beter bent maar zal het zeker laten nakijken.
Hier zou ik er op staan dat er (baarmoederlijke) ontstekingen uitgesloten worden. Beetje vieze vraag, maar stinkt je kraamverband? Ik zou echt nogmaals bellen als dat niet is nagekeken en anders de hap als je het niet vertrouwd.
Ik heb 1 dag na de bevalling koorts gekregen tot in de 39 graden, wat niet daalde op paracetamol. Ben toen ingestuurd naar het ziekenhuis en moest blijven met antibiotica in het infuus omdat ze bang waren voor een baarmoederontsteking, ook omdat ik geen andere klachten dan de koorts had. Uiteindelijk 8 dagen opgenomen geweest omdat ik piekende koorts bleef houden en ze de oorzaak niet konden vinden maar ik er wel ziek bij was. Waarschijnlijk is het een naar virus geweest. In het ziekenhuis hebben ze de koorts dus heel serieus genomen. Als je vandaag nog koorts hebt zou ik opnieuw de verloskundige bellen en vooral in combinatie met de buikpijn aangeven dat je het niet vertrouwd. Zou het heel raar vinden als er dan niet met het ziekenhuis wordt overlegd. Succes!
Hier hetzelfde, alleen begon bij mij de hoge koorts al een paar uur na de bevalling. Hup, meteen aan een ab-infuus. Dat een aantal dagen gehad. Bij mij bleek het een blaasontsteking... Zou ook bellen hoor, geen risico mee nemen.
Bij mij begon het drie dagen na de bevalling. Blaasontsteking, borstontsteking, placenta rest werd allemaal uitgesloten. Ik heb vijf dagen in het ziekenhuis gelegen. Waarschijnlijk een streptokokken a infectie. Wat overigens heel gevaarlijk kan zijn als het niet behandeld wordt. Laat je niet zo maar weg sturen! Vind de handelswijze van je vk wel vreemd. Bij de mijne gingen alle alarmbellen rinkelen toen ik de 39 graden aantikte... Ik had overigens verder helemaal geen klachten, hoofdpijn en spierpijn wat jij aangeeft. Dus misschien is het echt gewoon griep. Ben benieuwd hoe het nu met je gaat?
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Bij de 2e kreeg ik direct na de bevalling koorts waardoor ik 1 nacht moest blijven. Had geen blaasontteking en na die nacht blijven ook geen koorts meer, dus mocht naar huis. Wel verschrikkelijk buikpijn, vooral rechts onderin. Laatst dag kraamzorg ineens verhoging. Toen wel een blaasontsteking. Kuur gekregen, maar temp zakte niet. Liep zelfs op. In 4 dagen tijd elke dag naar het ziekenhuis geweest, onderzoeken gehad. Uiteindelijk bleek ik een abces bij mijn rechter eierstok te hebben, vandaar de koorts en de buikpijn. Ik heb 6 dagen een infuus met antibiotica gehad en mocht toen op eigen verzoek naar huis. Verloskundige nam mijn klachten wel heel serieus. Ik had trouwens ook geen hoofdpijn en spierpijn. Alleen rillerig door de koorts en dus die buikpijn.
Bedankt voor alle reacties! Ik bleek een flinke blaasontsteking te hebben! Heb nu een flinke ab kuur waar de koorts gelukkig mee zakt nu. Ik krijg deze week en volgende week nog wel huisbezoekjes van de huisarts ze houden me dus nog even goed in de gaten
Fijn dat de koorst zakt nu. Dan zal je je ook snel weer wat beter gaan voelen.en goed van je huisarts zo betrokken te zijn dat hij/zij hiervoor op huisbezoek komt.dat zie je niet vaak meer.