Al jaren tob ik met mijn menstruatie zonder echt aanwijsbare redenen. Heftige buikpijn, veel vloeien met grote stoksels, lange en onregelmatigs menstruaties. Na mij twee zwangerschappen en vervolgens een sterilisatie was mijn cyclus redelijk stabiel maar het laatste half jaar is het wel heel gek aan het worden. Zo ben ik afgelopen maand ongesteld geweest van 7 tot 20 december. En vandaag begon het weer met rozig bloedverlies en buikpijn. Te veel voor een inlegkruisje, te weinig om een tampon voor in te doen. Ik weet zelf niet goed wat ik er nu mee moet. Een onregelmatige menstruatie is me niet vreemd maar 13 dagen ongesteld en dan na een week weer beginnen is toch niet normaal? Ik ben alleen bang dat de huisarts het weer afscheept onder de noemer pcos. Die diagnose is in 2011 gesteld maar de enige overeenkomende symptomen zijn de niet regelmatige cyclus en acne. Ik ben spontaan zwanger geworden zonder veel moeite, heb geen overgewicht oid.
Klinkt meer als endometriose.. voor mij dan, ik heb er geen verstand van. Zou je toch eens proberen door te laten verwijzen naar de gyn, desnoods dik je het bij de ha enorm aan om het te krijgen.
Ik herken mezelf nauwelijks in de symptomen hiervan eigenlijk. Ook zouden ze een dergelijke aandoening geconstateerd moeten hebben bij beide keizersnedes, met het zetten van de spiraal en de sterilisatie?
Twee cycli geleden werd ik opeens na 19 dgn al ongesteld. Dit duurde daarna 17 dgn... Ik ben normaal wel redelijk regelmatig (cycli van 25 tot 27 dgn). Ik heb toen een overgangstest gedaan en die was positief. Dus dat is nu het eerste waar ik bij jou aan denk.
Zou ook nog kunnen.. ik ben in de vroege overgang en herken het niet,maar volgens mij wisselt het erg en zoals gezegd heb ik er geen verstand van.
Ja ik zit ook meer te denken aan endometriose of aan vleesbomen. Dat kan de huisarts zelf niet zien, dus ik zou dat benoemen en vragen om eem verwijzing om dat eens na te laten kijken. Succes!