Om anoniem mijn verhaal te kunnen doen heb ik een nieuw account aangemaakt. Ik hoop dat jullie mij hulp kunnen bieden. Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen. Uit een eerdere relatie heb ik 2 dochters. Mijn vriend heeft moeite om te accepteren dat mijn ex nog een deel uitmaakt van mijn leven. Dat zou ik vanwege het verleden ook graag anders zien maar we hebben nu eenmaal 2 jonge kinderen samen. We zorgen evenveel voor de kinderen. Er is zeer beperkt contact via mail en het gaat dan altijd over de kinderen. Ook hebben we alles zo geregeld zodat we mekaar zo weinig mogelijk zien. Mijn vriend denkt dat ik alles voor mijn ex doe, dat ik gelijk op spring als er iets is. Hij zegt dat hij mij in zijn macht heeft en dat hij op nummer 1 staat. Uiteraard is dat niet zo, ik doe alles alleen in het belang van de kinderen. Ik kan echter echt niet meer tot hem doordringen. Hij heeft een bepaald beeld van gescheiden ouders; Gescheiden ouders met kinderen komen altijd weer terug samen. Een gescheiden moeder verhuisd zo ver mogelijk bij haar ex vandaan. Ik durf er niks meer over te zeggen, een aantal weken geleden heb ik een nieuw telefoonnummer gehaald. Hij wilt niet dat mijn ex mijn nieuw telefoonnummer krijgt, ik heb nachtmerries, bang dat er iets gebeurd met 1 van de kinderen en ik niet op de hoogte (of te laat) kan worden gebracht. Hij werd boos toen hij zag dat ik zijn telefoonnummer nog in mijn telefoon heb. Heb hem wel kunnen uitleggen dat ik zijn telefoonnummer alleen heb voor noodgevallen. Zo zijn er dus nog meer dingen, ik ben ten einde raad. Hoe kan ik nog tot hem doordringen? Communiceren is erg lastig, zijn agressie staat hem in de weg.
Ik vraag me af in hoeverre hij jou dan vertrouwd. Juist goed contact over de kids met je ex is zo belangrijk in het belang van je kids. Ik denk dat jij vriend zelf een probleem heeft. Misschien eens een relatie therapeut proberen
Vervelende situatie zeg! Even buiten het hele feit dat ik denk dat je huidige relatie niet helemaal goed is, zou voor mij 1 ding voorop staan; ik wil te allen tijde bereikbaar zijn voor situaties met mijn kinderen. Dit zou voor mij geen punt van discussie zijn maar enkel een mededeling. Als hij dat lastig te accepteren vindt dan is dat heel jammer maar voor mij is er geen andere optie denkbaar.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat je vriend zijn ideeën maar eens op waarheid moet toetsen.... Dit ligt echt niet aan jou!
Ik denk dat je je nieuwe partner maar eens duidelijk moet laten weten dat het je om jou kinderen gaat. En niet om je ex. En dat als hij dit niet kan snappen, daar misschien her gat van de deur is. Tenminste zo denk ik. Hier is het andersom, ik ben de partner van de man met een dochter. Mijn man heeft ook nog veel contact met de moeder van hun dochter! Maar ik vindt dit normaal! Het is hun dochter, en als hun communicatie niet goed loopt heeft dit effect op de kleine meid. Nee ik ben het er zeker niet altijd mee eens, en mij man gelukkig ook niet met hoe zijn ex zijn dochter opvoed maar goed. Zijn ex blijft altijd haar Moeder en als ik wil dat het met de kleine meid ook goed gaat (ondertussen alweer 8 dus niet zo klein meer) dan zal daar toch echt goed contact voor nodig zijn tussen haar moeder en vader.
Als je vriend graag zelf op nummer 1 wil staan heeft hij pech gehad, dat zullen altijd je kinderen zijn. En tja, daar hoort hun vader tot op zekere hoogte bij.. Als hij zich daar niet in kan vinden, is hij niet geschikt om een relatie te hebben met een vrouw die al kinderen heeft.. Als hij ook nog eens agressief wordt bij een discussie daarover, dan lijkt het mij tijd om een nieuwe vriend te zoeken..
Dat zou voor mij geen discussie punt zijn. Hoewel ik persoonlijk liever niets met mijn ex te maken wil hebben hebben we wel een kind. Ik ben dus te allen tijde bereikbaar voor mijn kind als ze bij haar vader is. Dat is een feit en mededeling en iedere volgende relatie die ik krijg heeft daar mee te dealen. Non negotiable. En als die volgende relatie daar een probleem mee heeft dan kan die zijn conclusies trekken. Hij vertrouwt je blijkbaar niet en als er agressie bij betrokken is dan moet je daar zeker ook iets mee...
Je kinderen gaan voor alles, en voor je kinderen moet je contact hebben met je ex. Als je nieuwe vriend daar problemen mee heeft dan heeft hij pech. Zo simpel is het. Het is niet realistisch dat je geen telefoonnummers doorgeeft.
Ik ken je nieuwe vriend niet maar vermoed dat als hij niet begrijpt dat contact met de vader van je kinderen noodzakelijk is als jullie beide de zorg dragen voor de kinderen , En als hij een kind met aan ander had wou die vast ook dat zij zijn nummer had als er 1 plots in het ziekenhuis lag begrijpt die dat niet dan zou het voor mijn klaar zijn. Of hij moet een rede hebben en jij bent een keer vreemd gegaan of praat chat pietpraat en flirt met andere mannen ? of hij is niet in orde .
Ik zou me afvragen of het überhaupt een gezonde relatie is. Nu gaat het over je ex-partner en wat volgt? Je kinderen moet op nummer 1 staan, daar hoort je ex nu eenmaal bij. Anderzijds moeten je kinderen ook bij jou thuis een fijne situatie hebben en spanningen slaan direct over, dus als jij je zo ongelukkig voelt door de situatie merken je kinderen dat ook. Je kunt proberen om relatietherapie in te gaan, maar zou zelf wel ook goed nadenken of het überhaupt een vruchtbare relatie is. Sterkte!
Ik heb hem ook al aangegeven dat wanneer hij het te lastig vind hij mij los moet laten. Hij had nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Zijn agressie maakt alles nog lastiger. Ik durf niks meer.
Zijn agressie staat in de weg? Hij begrijpt niet dat je bereikbaar moet zijn voor de kinderen en hun vader? Hij heeft het beeld dat een gescheiden moeder zover mogelijk bij der ex vandaan gaat wonen of dat ze anders weer samen komen? Sorry meid, maar dit lijkt me helemaal geen leuke man. Wil je echt met deze man samen zijn?!
Je durft niks meer?? Dan zou ik hem maar heel rap de voordeur uittrappen. Je kinderen worden hier ook de dupe van. Meid, sta op voor jezelf en de kinderen, en wegwezen met hem.
Je durft niks meer? Dat mag niet hoeveel je ook om hem geeft en hoeveel moeite hij er mee heeft en hoe schuldig verdrietig hij word van zijn gedrag en manier van denken , Daar moeten jij en je kinderen niet de de dupe van worden , Nog maals ken ik jou vriend niet maar ik ben zelf een paar jaar van me leven kwijt geraakt aan een man waar ik altijd een zwak voor blijf houden maar zo kromme manier van denken en doen had hij om hem gelukkig te houden had ik zelf ongelukkig moeten worden .
Zoals je het beschrijft klinkt het niet als een liefdevolle gelijkwaardige relatie. Omdat je hier een onderwerp over geopend hebt lijkt het mij dat je zelf ook wel voelt dat het niet echt een fijne relatie is. Wat je er uiteindelijk mee doet is volledig jouw eigen beslissing. Ik hoop dat het een steun voor je is om te lezen dat het gedrag van jouw vriend niet acceptabel wordt gevonden
Zorgen dat deze man heel vlug uit je leven verdwijnt. Echt alles klinkt verkeerd aan die man. Heb je familie of vrienden die hier vanaf weten? Misschien wijs om dit te delen met iemand die je dierbaar is en je kan steunen.