Hulp bij relatieprobleem

Discussie in 'De lounge' gestart door Effeanoniem, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    GET OUT!! Of beter nog kick hem er uit.

Je zegt zelf al als het over een ander zou gaan zou je ook zeggen dat ze moest weg wezen.
    Wat als de kinderen een keer iets doen en hij haalt uit. Echt no way dat er een man met losse handjes met mijn kindjes onder 1 dak woont.

Je bent zo veel meer waard dan dit. Echt veelmeer!! Niemand mag zich

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik heb alle berichten even doorgelezen. Ik krijg het gevoel dat hij jou iets wil afnemen omdat hij ook alles heeft opgegeven voor jou. Dit gebruikt hij nu tegen jou, zodat hij zichzelf in een machtspositie zet. Toegeven aan de angst en het nummer van je ex wissen, geeft hem alleen maar meer grip op de situatie. Je kunt iemand niet veranderen, die verantwoordelijkheid ligt bij de persoon zelf. Ik denk dat het belangrijk is om jezelf op nummer 1 te plaatsen. En inderdaad zoals velen ook zeggen: vraag om hulp en advies bij familie en vrienden. Op deze manier kom je een beetje uit je bubbel, heel goed dat je het hier op het forum durft te delen!

Chocolat en iMoeder vinden dit leuk.
  3. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Je houdt je vast aan hoe leuk en lief hij eerst was. Nu is hij in jou ogen veranderd. Het zou ook heel goed mogelijk zijn dat hij nu weer zichzelf aan het worden is. Dat dit zijn persoonlijkheid is. Hoe vaak hoor je het niet? Een lieve leuke vriend. Zodra getrouwd of samenwonend veranderd het. Alsof ze wachten tot je gebonden bent met ze en moeilijker de relatie stop kan zetten

4. Effeanoniem

Effeanoniem Niet meer actief

Ik heb hem geconfronteerd, heb hem ook wat van het forum laten lezen. Daar is hij heel boos over, dat ik onze problemen op internet heb gezegd ook al is het volledig anoniem. Hij ziet het nog steeds niet in. Legt zowat alles bij mij. Ik ben op :(

5. Effeanoniem

Effeanoniem Niet meer actief

Dat klopt wel, hij zei pas dat hij het fijn zou vinden als ik volledig afhankelijk van hem ben. :(

6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Je moet het hem ook niet laten oplossen, maar zelf de verantwoordelijkheid nemen om je uit deze narigheid te helpen. Hij zal dit forum alleen als aanval op hem zien. Iemand iets in willen laten zien waar hij zelf een blinde vlek voor heeft is een onmogelijke opgave. Sorry als dit vervelend op je overkomt! Ik wil niemand vertellen wat iemand 'moet' doen, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Wake up!

7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Sommige kunnen dit echt op zo een manier zeggen dat je het ook echt gelooft hoor. Vanaf onze kant klinkt het te gek voor woorden maar juist hoe hij zich gedraagt hoe hij het zegt, je kunt er behoorlijk van overtuigd raken. Hij zal vast ook voorbeelden tegen haar zeggen. Het is te hopen dat ze gaat voelen en inzien dat het manipulatie is,

Beausecret vindt dit leuk.
  8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Je kunt iemand anders niet veranderen. Als je uit deze situatie wilt komen, moet je zelf wat gaan doen. Laat hem los.

Strijkkraal en Manque vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Je geeft hem veel te veel ruimte om je onzeker te laten voelen. Je hoeft hem niets te laten lezen, als jouw verhaal niet volstaat, dan ben je hem liever kwijt dan rijk.

Ook al irriteer je elkaar in een relatie, wat in de beste relaties voorkomt, dit geeft een partner NOOIT het recht om de ander fysiek geweld aan te doen. Dan is de relatie over en voorbij. Het is zijn keuze geweest om bij jou te gaan wonen, dat kan en mag hij niet tegen je gebruiken.

Wat betreft het contact met je ex. In een gezonde relatie vertrouw je elkaar en gun je contact omtrent je kinderen. Als je uitgebreid romantisch met je ex gaat dineren is het iets anders, maar puur functioneel mag hij niet tussen jullie in staan.

Ik begrijp dat het niet zo simpel is zoals ik het nu verwoord, maar gun jezelf alsjeblieft een beter leven. Wees lief voor jezelf, dat ben je waard, al is het niet voor jezelf, dan wel voor je kinderen.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Meid. Laat je romantische idee van het begin van jullie relatie los.
    Kijk naar het nu en de laatste tijd hoe hij veranderd is sinds jullie samen wonen. Dit is hoe hij ECHT is
    Zulke figuren kunnen op t begin poeslief en aardig zijn, om je voor je te winnen.

Hoe is jouw zelfbeeld??
    Ik zal het nooit begrijpen hoe je in zo’n gewelddadige relatie kunt blijven. Maar ik heb er geen ervaring mee met een dusdanige manipulatie dat je daadwerkelijk gaat geloven dat t allemaal aan jou ligt en dat met blauwe ogen rondlopen de normaalste zaak van de wereld is.
    Wanneer richt zijn woede zich op jouw kinderen? Dat moment zou ik toch echt voor willen zijn.

Ik neem aan dat je een baan hebt? Hoe hebben ze daar gereageerd dan op die blauwe ogen? Dat moeten ze toch gezien hebben? Of je familie/vrienden?

Knoop dit in je oren: zijn agressie IS NIET JOUW SCHULD
    Hij spoort niet.

Ik zou jouw of zijn vertrek gaan plannen en vooral geen hoop meer koesteren dat hij nog gaat veranderen. Hij krijgt jou zo steeds meer waar hij je hebben wil, volledig in zijn macht.
    Eng figuur, ga er zsm zo ver mogelijk vandaan!

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Jeetje.. Hoe meer ik lees hoe meer ik denk: wegwezen en zo snel mogelijk ook! Hij slaat je, hij manipuleert je, hij wil dat je volledig afhankelijk van hem bent? Kortom hij zoekt een slaaf die alles doet wat hij wil.. Wil jij dat zijn? Wil jij je kinderen in zo'n situatie laten opgroeien? Lijkt me niet..

12. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Meid gooi hem eruit
    Of vlucht naar een veilig thuis situatie
    Dit is niet gezond
    Kies voor jezelf en je kinderen!

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat weet ik, daarom stel ik de vragen. Zodat ze er zelf over na gaat denken.

heidiane vindt dit leuk.
  14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat zou voor mij een exit zijn. No way dat ik afhankelijk van iemand zou willen zijn.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik denk nu alleen maar,

Ga asjeblieft z.s.m. weg bij hem! Voor jezelf maar ook voor je kinderen.

Sado, Chocolat, Jessi79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zo'n relatie heb ik ook gehad, zeven jaar. Ik zeg je met 1000% zekerheid dat dit niet goedkomt. Misschien is/vind je hem geen slechte man,maar kan de combinatie van jullie beiden toch verkeerd uitpakken. Waarom zou je hier (en hij ook) genoegen mee nemen?
    Je kunt het nu niet helder zien,maar neem van mij aan dat dit niet goed komt en dat therapie niet gaat helpen. Welke keuze maak je?

goblins vindt dit leuk.
  17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat is ook niet echt een handige actie van je... Je bent moeder van twee kleine kinderen, en daarin heb je maar één belangrijke taak: je kinderen veilig en liefdevol laten opgroeien. Dat is nu niet het geval, ze worden geconfronteerd met agressie, jaloezie en een ongelijkwaardige relatie tussen volwassenen. Doe je plicht naar je kinderen toe, en gooi deze lapswans zo snel mogelijk je huis uit.

Je kunt je vriend niet veranderen, dat kan hij alleen zelf als hij volwassen genoeg is om het probleem zelf in te zien. En dat is nu duidelijk niet zo. Je bent niet zijn moeder, en hoeft hem niet op te voeden. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen geluk en dat van je kinderen. Regel dat!

Chocolat, Vlinderbloem en BabyFG vinden dit leuk.
  18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Even in mijn glazen bol kijken hoor... Vanavond of morgenavond loopt het uit de hand. Jullie ruzie escaleert, hij krijgt nogal losse handjes, jij vlucht met je kinderen je eigen huis uit naar een blijf-van-mijn lijf huis, en durft geen aangifte te doen. Hij heeft je telefoon en laptop kapot gemaakt dus je kunt geen updates meer plaatsen hier...

Ik gun je dit scenario uiteraard absoluut niet, maar mijn glazen bol leest hier al heel wat jaartjes mee. En jouw verhaal heb ik al zó vaak gelezen hier op zp van nieuwe anonieme accounts. Toeval? Mocht je verhaal het echt waar zijn dan hoop ik dat dit scenario je het je helpt inzien hoe het af kan lopen als jij de touwtjes nu niet in handen neemt. Bel een vriendin, regel opvang voor je kinderen en beeindig deze relatie zsm.

Peppabig, chrystel73, Chocolat en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Vermoed ook zoiets helaas

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Chocolat en Stampertje1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina