Ik zit in de bus richting huis. Jongste is morgen weer bij me. Oudste is op kamp die komt vrijdag. Denk dat ik de kinderen dit weekend met mijn vader mee laat gaan naar de camping.
Sorry misschien niet aardig om te zeggen aangezien je al in een rot positie zit. Maar word potverdikkeme een moeder voor je kinderen en bescherm ze tegen deze situatie! Wat jij allemaal wil is nu allemaal even helemaal niet belangrijk. Het welzijn van je kinderen is belangrijk en een goede moeder doet daar alles voor. Die hoopt niet dat haar partner die haar slaat toch nog wel misschien zal veranderen.
Hoe kan ik dit topic laten verwijderen? Niemand heeft het recht om te zeggen dat ik geen moeder ben voor mijn kinderen.
Laat je topic lekker staan, ik lees en reageer niet meer want irriteer me dood aan dit soort verhalen waar de kinderen de dupe worden van de keuzes van hun moeder!
Jij hebt zeker het 'perfecte' leventje. Nooit wat meegemaakt. Waarom reageer je dan in eerste instantie?
Dasty zegt het misschien hard, maar ze heeft een punt. Wat jij wil is momenteel even ondergeschikt aan het welzijn van je kinderen. Die moeten heel rap uit deze situatie. Als dat betekent het huis uit, dan is dat zo! En blijf even ver weg van mannen. Je kinderen hebben denk ik even genoeg meegemaakt dat ze ook even recht hebben op rust. Voor nu : bel de politie, geen aan dat er sprake is van huiselijk geweld, vervang de sloten! En kies voor je kinderen.
Lieve schat, ga prioriteiten stellen! Maak een plan van aanpak, waarmee je nog voor het weekend die kerel het huis uit hebt, nieuwe sloten op de deur etc. Kunnen de kinderen maandag weer naar school met een rustige thuissituatie.
Oké, je kan er een slotje op laten gooien maar realiseer je wel dat dat geen oplossing is voor de situatie waar jullie inzitten. Als je moeder bent, ben je verantwoordelijk voor je kinderen, je wilt ze in een veilige liefdevolle omgeving op laten groeien tot volwaardige gelukkige mensen, toch? Dat kan alleen als het gezin waarin ze opgroeien liefdevol en veilig is, dat betekent dat iedereen, dus ook de moeder, zich prettig en gewaardeerd voelt. En dat is niet zo, dus zoek hulp en kies voor je kinderen en voor jezelf!
Omdat ze je (goed bedoeld!) wil helpen. Ze probeert jouw ogen te openen. Het gaat niet alleen om jou, maar ook om jouw kinderen die in deze situatie zitten. De kinderen zijn afhankelijk van jou en de keuzes die jij maakt. Beetje flauw om het topic dan maar te willen verwijderen. Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Zorg voor een veilige en liefdevolle thuishaven voor jouw kinderen. Maak een plan van aanpak. En vraag hulp als het je niet lukt om het zelf te doen. Schakel vrienden en familie in, maak melding bij de politie. Je zit in een lastige situatie, maar je kunt er zelf wat aan doen. Veel sterkte. You go girl!
Hoewel ik het roerend eens bent met de rest van wat je schrijft, vind ik "ik irriteer me dood aan" etc. niet bepaald klinken als goedbedoelde hulp.
Dat lijkt mij een goed plan. Kinderen wil je in deze situatie natuurlijk niet in de buurt hebben. Aangezien hij nu op zijn werk is, kan je iemand bellen die nu naar je toe kan komen? Je vader misschien? Ik denk niet dat het verstandig is om nu alleen thuis te zijn.... misschien kan je een begin maken met het inpakken van zijn spullen? Verder praktische zaken: - heb je een eigen rekening waar hij geen toegang toe heeft? Evt. Pas laten blokkeren - waardevolle spullen van jou (ook emotioneel) even het huis huis En als laatste; niets om je voor de schamen. Je hebt een verkeerde keuze gemaakt door met deze man in zee te gaan en gaat dat nu rechtzetten. Voor jezelf. Voor je kinderen. Sterkte!
Je kan geen topics verwijderen, alleen in heel uitzonderlijke situaties. Veel sterkte met de situatie.
Dat is op zich wel zo. Alleen is dit niet de beste manier om iemand te helpen denk ik. En ik vond het ook weinig begripvol. Want zulke situaties ontstaan niet van de ene op de andere dag. Daar groei je langzaam in. En als je er eenmaal in zit is het allemaal niet zo makkelijk en klaar als een klontje meer.
Dit verhaal wordt almaar gekker en gekker. Wat mij opvalt is dat je eerst de ene vent inruilt voor de andere en steeds maar weer je kinderen in gevaar brengt. Ik zeg niet dat je het expres doet hoor maar alleen maar zeggen ‘ ik val gewoon op foute mannen’ dat gaat er bij mij niet in. Daarmee breng je dus ook ‘gewoon’ je kinderen bewust elke keer in gevaar en als ik jouw casus was tegengekomen in m’n werk dan had ik allang een raadsonderzoek laten plaatsvinden met als advies een ondertoezichtstelling. En nu mag je boos worden maar ik vind zoiets vreselijk; die kinderen kiezen hier niet voor hè!
Dus iemand geen moeder noemen is helpen? Denken jullie nu echt dat ik bewust voor deze situatie heb gekozen. Zeker nog nooit te maken gehad met een narcist. Ik zit al volledig in de put/geen zin meer in het leven.
Dan heb je niet goed gelezen. Met de vader van mijn kinderen lag het helemaal anders. We leefden meer als broer en zus. Geweld kwam pas toen ik bij hem weg ging. Jeetje daar kan ik toch niks aan doen? Maakt mij dat een slechte moeder?
Ts je moet proberen dat soort opmerkingen en slecht omschreven goed bedoelde adviezen van je af te zetten. Tuurlijk heb je hier niet voor gekozen zoiets sluipt er heel langzaam in en je bent waarschijnlijk ook een heel gevoelig en kwetsbaar iemand waar een narcist makkelijk misbruik van kan maken. Zorg nu alleen wel voor jou en kinderen dat jullie uit deze situatie komen. En probeer hulp te krijgen uit je omgeving. Het is helemaal niet gemakkelijk om dit allemaal te doorstaan. Ik wens je veel sterkte! Maar zet hem op! Het gaat om de veiligheid voor jou en de kinderen.