Onze dochter is nu 2 weken oud. Sinds een dag of 10 drinkt ze heel onregelmatige hoeveelheden uit haar fles. Voor haar gewicht zou ze minimaal 450cc moeten binnenkrijgen, maar ze haalt amper de 400. Ze was maandag wel wat aangekomen dus voor haar is dat waarschijnlijk genoeg, CB was ook tevreden. Maar ze drinkt dus nooit dezelfde hoeveelheid van bv 80cc, ook al bied ik die altijd aan. Soms drinkt ze 40, dan weer 60, dan 80 en dan weer 50 of 70, er is geen touw aan vast te knopen eigenlijk. Als ik haar wakker maak op vaste tijden, is ze vaak veel te moe om te drinken en haalt ze de 80 nooit, als ik haar eigen ritme volg zit er soms 2 uur tussen de flessen en soms 6 uur. Wie heeft enig idee of dit een periode is en/of herkent dit, en wie heeft er tips? Ik hoor het graag!
Wij hebben de ene keer ook meer honger als de andere keer Gewoon 80cc blijven aanbieden en haar laten bepalen hoeveel ze wil. Ze groeit goed dus geen zorgen maken.
misschien is er wel wat anders , is ze te moe? wanneer geef je steeds de fles als ze uit bed komt of naar bed gaat. Hier was het echt puur slapen, eten, verschonen de eerste paar weken, ik zag altijd iedereen met die kleine in de box maar daar kon ie van ons niet goed tegen, heel saai maar wel naar gekeken en toen ging alles goed (nu had hij geen probleem met eten (ja, teveel eten haha) maar wel onrustig als ie teveel werd vastgehouden, geknuffeld of in de box..)
Geoon je kindje zelf laten komen voor een fles en wat ze drinkt, drinkt ze. Klaarmaken wat ze nodig zou kunnen hebben en dan maar kijken at erin gaat. Zo hebben wij het altijd gedaan en dat werkte prima. Er waren bij Merel ook hele perioden dat ze de aanbevolen hoeveelheid niet "haalde", maar ze is goed gegroeid en ontwikkeld. Dus hier werkte het zelf laten aangeven het beste.....
F dronk altijd heel erg wisselend en dat doet hij nu nog. Ik maak gewoon de hoeveelheid klaar die hij altijd krijgt en dan kijken wat hij op kan. Meestal liet hij wel wat staan en de andere keer moest ik bij maken. Ik me geen zorgen maken daarover hoor. Je kindje neemt gewoon wat hij nodig heeft.
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Ik maak ook altijd gewoon 90cc klaar, maar gooi niks weg vooraf. Dan kijk ik wat ze overlaat en zie ik ook duidelijk wat ze gehad heeft. Mijn gevoel was dus al goed, zo lang ze alert is en goed slaapt is er niks aan de hand...maar je leest overal dat ze zo vaak zo en zo veel moeten drinken, vandaar mijn vraag. @Imd: ik geef de fles na het slapen, eerst schone luier en dan flesje. Dan even knuffelen, hooguit een kwartiertje en dan is ze weer moe en gaat ze terug naar bed. In de box ligt ze alleen heel af en toe 's avonds een half uurtje, dan is ze wat langer wakker, ze slaapt vooral en die rust geef ik haar ook, spelen komt nog wel, wij houden het ook nog bij kijken haha!
Hier gingen de flesjes eigenlijk ook niet leeg hoor. Maakte idd ook altijd klaar wat ze mocht hebben en keek wel wat ze op dronk. Zolang ze het goed doet op die hoeveelheid is het prima toch?
hier net zo eentje! Hij krijgt al weken 130cc aangeboden en drinkt heel wisselend. Soms is het zo op, dan weer 90cc, 100cc en soms wel 70cc..... ik maakte me er eerst ook erg druk om, maar hij groeit super goed dus hij pakt gewoon wat hij zelf nodig heeft. (wij hebben de ene keer ook meer honger dan de andere keer)
als ik alleen even naar je onderste zin kijkt lees ik dat ze er soms 2 uur tussen laat, en soms 6 uur, persoonlijk zou ik er met deze leeftijd echt nog niet langer tussen laten zitten dan 3 uur.(hooguit 4) enige tip die ik heb, is het zelf een klein beetje sturen door haar zo om de 3 uur de fles aan te bieden, zo creërt zijzelf ook een beetje een ritme en misschien dat ze dan wat meer gaat drinken naar hetgeen ze eigenlijk nodig zou hebben. maar houd altijd in je achterhoofd, dat het ene kindje het andere kindje niet is, de een drinkt veel, en de ander drinkt weinig. misschien dat je hier over 6 wkn weer een topic plaatst maar dan dat ze onverzadigbaar is succes meid
ja maar dat is snachts. ik heb het puur over de flessen op de dag waarvan ik begrepen had dat er de ene keer 2 en de andere keer 6 uur tussen zou zitten. 6 uur slapen is in principe doorslapen, dus ja wat dat betreft is het inderdaad lekker laten slapen, maar op de dag juist in de gaten houden dat ze zo ongeveer om de 3 uur (rond deze leeftijd zeker) hun voeding krijgen des te groter de kans dat ze snachts het langste slapen (en dat is uiteindelijk toch ook de bedoeling ) tis niet de bedoeling dat ze hun langste slaap op de dag pakken waar jij niets aan hebt
hier nog 1 die heel verschillend de fles drinkt. we zijn sinds gisteren over op flesvoeding, en op de verpakking staat dat ie 150 water mag hebben en 5 schepjes dus per keer 165 ml voeding. de ene keer drinkt ie alles op en de andere keer blijft er 30 over, wat doen jullie overdag, elke 3/4 uur wakker maken voor de voeding of voeden jullie op verzoek groetjes anita
In principe op verzoek, maar indertijd gaf ik wel gewoon een fles als ze na 5 uur (of toen ze heel klein was 4,5 uur) nog niet zelf gekomen was. Met uitzondering van snachts dan. Maar wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij mamatje24 : Voeden op verzoek, maar wel wat sturing geven. Dus hier was het ook minstens 2,5 uur tussen de flessen. Tenzij ze echt heel slecht gedronken had bij een eerdere voeding. Ik geloof ook niet dat het altijd honger is, als je kindje, wat nog zo klein is, al na 2 uur komt. Ik denk ook dat het een deel zuigbehoefte is.
Hier ook eentje die heel wisselend drinkt...ik maak 90 klaar de ene keer gaat het op en de andere keer niet... Als ze hem soms niet op heeft blijft ze soms langer weg dan wanneer ze de fles helemaal op heeft...nog geen touw aan vast teknopen... Terwijl Sophie alles op dronk en van voeding tot voeding sliep... Roos kan ook echt al even wakker liggen.... Op de dag komt ze meestal wel om de 3 uur en s'nachts is het wisselend...ze kan soms al 6 uur wegblijven...maar ook na 2 uur alweer komen...