hulp bij sok-kado

Discussie in 'De lounge' gestart door Masa, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Help!

Ik moet sokken vullen voor de kerst voor mijn vader, broer en zijn vrouw +kind. Ik wil graag iets waardevols geven maar vind wel dat het ook werkelijk in een sok moet passen...

Het is een beetje een gekke situatie want ik heb jaren geleden het contact met mijn moeder verbroken en aangezien mijn vader en moeder dit jaar gescheiden zijn is dit contact met mijn vader en broer +vrouw + kind dit jaar weer voor het eerst een beetje "hersteld" en is dit onze eerste kerst samen (in 10 jaar?) dat ik echt kerst vier met ze. Ik heb dus geen flauw idee wat ik voor ze moet halen... Mijn broer is kok en mijn vader heeft een hoge functie bij justitie... Dat is alles... Weet geen hobby's of interesses niets...

Ik zit nu al 2 weken te tobben maar heb echt geen idee wat ik kan halen. Ik kan voor hun kleintje een waardebon van de speelgoedwinkel halen natuurlijk maar voor de rest...?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Hmm,.. Iets wat symbool staat voor een nieuw begib ofzo? Je kan van die potjes kopen met een geluksplantje erin, misch grappig voor erbij? En ja verder,... Iets met een foto van die kleine erop, een sleutelhanger oid?

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja.. Ik zou denk ik ook voor iets symbolisch gaan.

Is een bepaalde waarde gewenst?

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Pff. Moeilijk zeg. In elk geval zou ik niet met sentimentelige symbolische cadeaus komen zoals geluksplantjes ofzo. Sommige vrouwen kunnen dat wel waarderen maar de meeste mannen vinden dat getrut (al zullen ze dat niet direct zeggen).

Ik zou kijken of ik een dwarsligger van m'n lievelingsboek zou kunnen vinden. Of een uitnodiging voor een uitje. Of een fles drank waar ze van houden. Of iets voor een hobby.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.256
    11.862
    113
    Bloemenbon en een paar bonbons voor schoonzus.
    Bioscoopbonnen en een zak popcorn voor broer.
    Iets kleins voor het kind met een speelgoedwinkelbon.
    Bon van de slijter met een klein likeurtje erbij voor je vader.

6. Saskia78

Nadeel van een bon is dat je dan weer moet gaan bedenken welk bedrag precies juist is :)

7. Saskia78

Oh nee dat zou ik ook zeker voor de heren niet doen :)

Maar een mooi setje kaarsjes kan dan weer wel.
    Dwarsligger, klein flesje favoriete drank..
    Dat valt ook nog enigzins onder symbolisch wat mij betreft.
    Even zoeken naar de exact juiste variant van dat soort dingen.

8. topper12

topper12 Niet meer actief

Kun je voor het kind van je broer niks verzinnen? Ik vind een speelgoedbon zo afstandelijk staan :)

Heb je geen dingen die je je herinneren aan vroeger? Bijvoorbeeld een spel dat jullie graag speelden, drinken dat jullie graag dronken, eten, boeken die jullie lazen o.i.d.?

Anders een bladcadeau, mooie fles wijn, ingelijste foto van vroeger, bon voor een high tea, boek?

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    kaarsjes voor een man. Neeeee. Tenminste zou mijn man niks mee doen ofzo

10. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Allereerst wat fijn voor je dat je dit jaar kerst samen viert.
    Ik heb zitten denken maar het is knap lastig als je iemand niet zo goed (meer) kent.
    Misschien heb je wat aan deze ideetjes.

Voor je vader een pen met zijn naam gegrafeerd.
    Voor je schoonzus iets van rituals .
    Voor je broer een horloge/parfum/ handdoek met douchezeep (zie foto)
    Voor je neefje /nichtje vind ik het moeilijk omdat ik de leeftijd niet weet en ook niet of het een jongentje of meisje is. Hier thuis is bij mijn jongste zoontje het weltruste uiltje van lamaze een groot succes. Zowel voor een jongentje als meisje leuk. Maar goed niet leuk voor een kindje van 7 bijvoorbeeld ;)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina