Wow echt super goed!! Dat is wel een mooie motivatie. Gelukkig wil m'n vriend ook stoppen. Hij rookt al zeker 10 jaar. Het zal best moeilijk worden maar samen stoppen is toch fijner dan alleen denk ik
Mijn vriend rookt ook al vanaf zijn 15de en ik vanaf mijn 17de... mijn vriend rookt dus al 21 jaar en ik 15 jaar. In die tussentijd 9 maanden gestopt geweest vanwege zwangerschap. Mijn grote angst is dat ik heel veel aan ga komen... ben in die zwangerschap van 68 kilo naar 93 gegaan. De kilo's ben ik ondertussen weer kwijt. Als ik trek krijg in een sigaret dan troost ik me met zoetigheid en dat wil ik nu niet laten gebeuren maar hoe kan ik dat weerstaan? Ik vind het altijd knap dat mensen op de een op andere dag kunnen stoppen... ik geef altijd heel snel de moed op dat heb ik met veel dingen... maar wil dit zo graag voor elkaar krijgen.
Ik doe ook mee. Al maanden zeggen mijn man en ik. ..Nu gaan we stoppen maar we zijn gewoon te slap. Willen heel graag een kindje. Zit nu in ronde 6 en morgen nod. ...ga er niet vanuit dat het deze ronde is gelukt aangezien ik al een paar dagen ongeveer krampen heb. Iedere maand baal ik weer als het niet is gelukt en wil graag stoppen met roken. .het zal misschien niet de reden zijn dat het tot nu toe niet is gelukt maar het helpt ook zeker niet mee
Ik ga ook mee stoppen. Mijn man en ik zeggen al een tijdje tegen elkaar en nu gaan we stoppen.. maar komt er elke keer niks van. Ik ben met mijn vorige zwangerschap al gestopt en voor mijn miskraam ook gestopt. Zo'n spijt van dat ik weer begonnen ben! Als je zwanger bent weet je waarvoor je het doet. Ik denk dat ik echt een stok achter de deur nodig heb om te stoppen. Ik zit erover te denken om zaterdag te stoppen.
Ik wil jullie even een hart onder de riem steken, maar ook mijn verhaal vertellen. Ik ben bijna schoon, 1 oktober ben ik 6 jaar gestopt. Ik verlang diep van binnen nog iedere dag naar een sigaret. Mijn man kan niet tegen rooklucht. Ik ben voor hem gestopt op onze trouwdag. De eerste paar dagen was het zwaarste. Zodra ik daar doorheen was, ging het prima. Het gevoel dat ik daarna had heb ik nu nog steeds. Gelukkig vind ik het tegenwoordig stinken en kan ik heel goed relativeren dat het geld kost en het slecht is voor mijn gezondheid. Ik wil ook voor mijn zoontje wat mijn alles is gestopt blijven. Zeker nu we voor een tweede gaan. Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust
Welkom bij de club. Ik rook nu deze hele week alleen nog een electrische sigaret (het is nog steeds geen stoppen natuurlijk maar ik voel wel verschil aan mijn longen. Ook vind ik de lucht van een sigaret al stinken omdat je de elektrische sigaret niet ruikt. Ik ga op deze manier steeds verder afbouwen door navullingen te halen waar steeds minder nicotine in zit en uiteindelijk niks meer. Lees er veel goeie verhalen over dus misschien is het een idee voor jullie het scheelt ook gelijk heel veel in de portemonnee.
Jij ook welkom bij de club😉 lees even mijn reactie hierboven misschien ook een idee voor jullie. Ik kan het ook niet in een keer en afbouwen lijkt me dan de juiste manier. Maar in een keer stoppen is uiteraard veel beter maar gezien de spanningen ivm rechtzaak zal ik snel geneigd zijn om weer een sigaret te pakken. Uiteindelijk wil ik naar 0 nicotine en dan ook de elektrische sigaret te gaan laten zo kan mijn lichaam er langzaam aan wennen want ook in een keer stoppen brengt ook stress te weeg en dat is ook niet bevorderlijk voor je lichaam.
Ik heb ook nog zo'n elektrische sigaret liggen. Maar ik kan er maar niet aan wennen.. Ik krijg op een of andere manier last van mn voortanden als ik heb gebruik. Misschien een ander mondstuk halen?
Even een duwtje in de rug van een recente stopper (nu ruim 3 maanden!)... Na bijna 13 jaar roken, ben ik in december gestopt. Toen waren we net bezig met de onderzoeken, omdat het na een jaar nog niet gelukt was. De fertiliteitsarts heeft me toen verteld dat je het proces van 'zwanger worden' met de helft kan verlengen als je aan het roken bent. Dus als je er gemiddeld 6 maanden tot 1 jaar over doet, dan kan het (enkel door te roken) wel 1.5 tot 2 jaar duren. Misschien is dat al wel een belangrijk weetje! Ik ben gestopt (van de ene dag op de andere) toen ik goed ziek was... Ik dacht bij mezelf 'nu moet ik volhouden, voor ons kleintje en onze toekomst'. De eerste 2 weken waren voor mij écht een hel, ik heb ongelofelijk veel gesnoept en de eerste 2 weken heb ik om de 2-3 dagen nog eens een sigaretje opgestoken, één trekje en dan was dat ook écht vies, dus meteen weer die sigaret uit... Snoepen, snoepen, snoepen... ik voelde me niet lekker in mijn vel want ik miste 'iets'. Ik wist met mezelf dikwijls geen blijf... Ik moet zeggen dat na 2-3 weken, het met mij in goede richting ging! Ik miste de sigaret niet zo hard meer. Ik vond het altijd geweldig als anderen mensen rookten, dan kon ik nog eens even mee ruiken hoe dat nu ook weer was, heerlijk! Ik rook ook meteen aan mensen of ze een roker waren of niet... Maar anderzijds, mijn geur en smaak werden beter en ik ging meer en meer eten, niet meer door het gemis van de sigaret, maar eerder door de heerlijke smaken en geuren! Ik moet eerlijk zeggen, alles bij elkaar ben ik zeker 5 kilo bijgekomen op die 3 maanden tijd. Maar ik heb genoten van het snoepen en smullen... voor mij was dat in het begin vooral een groot deel om die 'leegte' van de sigaret op te vullen. Na 2 maanden werd dat véél minder en nu vandaag eet en snoep ik weer normaal zoals voordien, dus ik veronderstel dat de kilo's ook wel weer zullen stabiliseren... Vandaag heb ik nog amper last van het stoppen met roken... Het doet me niets als mensen in mijn omgeving roken, ik ruik het nog graag, maar om zelf een sigaret op te steken, ik denk er niet meer aan! Heel soms, op een moment van heel veel stress, durf ik nog wel eens zeggen 'nu heb ik eigenlijk zin om een sigaret op te steken', maar ik doe het niet... Ik voel me super! Ik stink niet meer, mijn vingers ruiken niet naar sigaretten en zien niet meer geel, mijn adem ruikt frisser, mijn kleding ruikt niet, ik moet niet telkens buiten gaan in het slechte weer (ik rookte buiten, mijn vriend rookte niet)... En ga zo maar verder! Ik ben zooo blij dat ik van die sigaretten af ben, echt waar! Ik heb niet meteen tips voor jullie, maar ik wil wel zeggen dat het echt de moeite waard is om te stoppen! Eigenlijk, als je helemaal 'helder' en niet verslaafd nadenkt, zijn er ook enkel maar voordelen, voor je portemonnee, voor je kindje, voor je eigen gezondheid... Ik denk (uit eigen ervaring, maar ook uit de verhalen van andere mensen in mijn omgeving) dat de eerste 2-3 weken heel moeilijk zijn... Maar daarna gaat het beteren, dat beloof ik jullie! Veel succes gewenst en alvast chapeau dat jullie deze keuze maken!
Hi! Mama wat goed dat t lukt om vd echte sigaretten af te blijven! Ik heb ook zon ding liggen maar voor mij werkte het niet. Als ik stop: dan geen nicotine meer in huis. Ik heb afgelopen dagen positieve ovulatietesten gehad maar dat kan ook nog restje HCG zijn. Vandaag zijn de testen gelukkig weer lichter! Maar als ze wel betrouwbaar waren, dan hopen we dat het weer raak is! Een grote stok achter de deur. Vind t alleen nog zo lekker! Ben bang dat ik t nooit vies ga vinden Na Dinsdag heb ik 2 wk vakantie en dan is alvast 1 valkuil weg. Op werk ging ik altijd weer de fout in! Dinsdagavond rook ik mn laatste. Punt. Als ik naar mn zoontje ook kijk, voel ik me zo schuldig. Roken is niet gezond en wil dat zijn mama gezond blijft! Zal wel bij ieder moeilijk momentje even een noodkreet plaatsen hier
Bij mij gaat het electrische roken goed af. Geen gewone sigaret meer gepakt en zelfs de electrische sigaret pak ik steeds minder dus het gaat me zeker lukken. Vandaag had ik er zelfs heel de middag geen erg in en niet aan roken gedacht. Bij ons is alle shag nu de deur uit. Zet hem op sabrina je kunt het!!
Zet hem op hoor meiden!!! Het word op een gegeven moment echt makkelijker. Het trek hebben zal je altijd wel hebben alleen is t in mijn geval vaak maar 5 minuten ofzo. Het blijft een vervelende verslaving Ik ben sinds 31 oktober gestopt met roken. ik rookte in de avond mijn laatste sigaret en had de volgende dag geen zin om een nieuw pakje te halen. moet ik zeggen dat ik niet echt een non stop roker ben geweest. In de zomer roken vond ik bijvoorbeeld niet zo heel erg lekker haha
Vorig jaar stopte ik voor de tweede keer met roken, ik had net mijn positieve test in handen en mijn pakje was bijna leeg. De dag erna ben ik cold turkey gestopt, geen centje pijn.. Maar ik rookte toen pas 3 maanden weer... Daarvoor was ik al 1,5 jaar gestopt. Ook dmv een elektrische sigaret: steeds verder de nicotine afbouwen totdat ik 0% rookte, daarna vergat ik hem langzamerhand steeds mee. Toen we heel veel stress kregen (ons huwelijk kwam eraan en mijn vriend dreigde zn baan kwijt te raken) ben ik weer begonnen... Grootste fout ooit! Nu heb ik bijna nooit meer zin in een sigaret. Alleen tijdens het uitgaan of een stressmoment. Ik heb 2 sigaretten gerookt tussen mijn zwangerschappen in. Beide tijdens een uitgaan momentje, omdat ik ervan genoot... Als een goed glas wijn zeg maar. Geen problemen meer gehad... Ik weet nu dat ik ver uit de buurt van sigaretten moet blijven als ik stress heb. Maar goed. Ik ben nu weer zwanger... Dus geen enkel sigaretje of glaasje alcohol voor mij! Heel veel succes dames, het gaat zeker lukken!
Nou hier nog steeds geen sigaret aangeraakt. De elektrische sigaret gaat me goed af. Van de week ga ik nieuwe navullingen halen en dan met minder nicotine voor de afbouw. Wat ik nu wel heb en misschien herkennen de stoppers dit maar kan sinds vandaag heel moeilijk naar het toilet (sorry voor het vieze praatje) maar het deed vanmorgen zo'n zeer dat ik gewoon bloed had door het poepen. Zou dit komen doordat ik geen sigaretten meer rook? Mijn longen voelen al een stuk schoner het duurt uiteraard een lange tijd voor je longen weer helemaal schoon zijn natuurlijk en voel me nu al een stuk fitter dus kun je nagaan als ik straks de electrische sigaret ook voledig kan gaan laten. Ik hoop dat het stoppen snel wordt beloond 😊 mijn vriend gaat het ook goed af.
Ik tob nu ook al een paar dagen over mijn laatste sigaretten, volgende week nod. De afgelopen maanden ben ik steeds flink geminderd voor mijn nod maar heb ik bij mijn negatieve testen helaas niet door weten te zetten. Vind het inmiddels ook echt een walgelijke verslaving, mijn vriend rookt namelijk ook en man wat stinkt hij op mijn nuchtere momenten. Wandelende asbak! Alsnog maak ik net weer mijn eigen sigaret uit. Maar dit keer is het pas mijn vierde in 2 dagen tijd ik voel me namelijk erg zwanger en ben ook nu weer wakker door een volle blaas en maagzuur. Ik weet zeker dat ik volgende week niet meer rook maar ook dat dit een vreselijke hel gaat worden (weer!) En daarom meld ik mij ook even aan, want het lijkt me een stuk makkelijker stoppen zo met zijn allen. Ik ben pumba, 28 jaar, kindje nummero 3 in ronde 3. Succes dames!
Pff mijn poging om te stoppen is totaal mislukt... In het weekend niet zo'n leuk nieuws gehad en dan is het toch moeilijk die sigaret te laten staan.. nou ook nog steeds niet ongesteld geworden terwijl ik vrijdag ongesteld moest worden.. zwangerschap test ook negatief ik denk dat het door de stress komt.. maar volgende week weer een nieuwe poging om te stoppen.. Kon ik ze maar gewoon wegleggen en tegen mezelf zeggen het is klaar nu! Bah wat een vieze en dure verslaving is het toch! Knap hoor mama1803 dat je het volhoudt met de elektrische sigaret! Succes volgende week pumba! En als je een positieve test injectie handen hebt gaat het stoppen ook veel makkelijker is mijn ervaring!
Zou ook graag willen mee schrijven na mijn mk ontbreekt elke motivatie voor 2 week geleden begonnen met boek lezen maar na 2 dagen weer aan de kant gelegd. Misschien vind ik hier wel de motivatie en kan ik ook die stap nemen om te stoppen. Op dit moment rook ik gematigd maar goed elke sigaret is er 1 teveel.
Ik moet zeggen dat ik totaal geen behoefte meer heb aan het gewone sigaret vind het zelfs stinken nu. Wil het jullie Ook graag aanraden om het te proberen. Het is de eerste dagen echt wel even wennen maar na 2 dagen gaat het stukje beter. Doordat de elektrische sigaret niet ruikt ruik je dus ook hoe een sigaret eigenlijk stinkt. Ik zou het ook niet zo een keer kunnen naar helemaal niks aangezien wij ook regelmatig stress momentjes hebben. Het is idd een rot verslaving maar ik wil er echt vanaf zodra ik aan het einde van mijn cyclus zat voelde ik me iedere keer al rot als ik een sigaret rook omdat ik zo mijn kans op zwanger worden verkleinde. Zet hem op meid je kunt het. Geloof in jezelf xxx
Hoi wondertje. Dat je al gematigd bent vind ik al heel knap het is toch een stap in de goede richting. Het verbaasd mij ook nog steeds dat ik het zo goed vol hou met de elektrische sigaret. Krijg natuurlijk wel nicotine binnen maar het is echt heel anders dan met een gewone sigaret roken. Heeft wel paar dagen geduurd voor ik het gewend was vind het eerlijk gezegd zelfs fijner... het stinkt niet... je kleren gaan er niet naar ruiken.. ook merk ik verschil aan mijn longen.... van de week ga ik navullingen halen met minder nicotine om af te bouwen dus ben benieuwd. Zet hem op meid je kunt het!!! Laat die vieze stink dingen liggen (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen over een sigaret haha... )