Hulp bij temp. kaartje

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door LadyZorra, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Net terug van de HA en deze heeft gevraagd of ik wil gaan temperaturen.
    Eerste stappen bij FF gedaan en ik zit nu op de pagina waar op staat:
    Calender/ overview/ chart en aan de linkerkant een rijtje met menu.
    Onder de 1e dag van mijn cyclus staat een M (bij CM)
    Wat betekent dit allemaal en hoe verder? Ben echt heel slecht in dit soort dingen, is er iemand die mij dit een klein beetje kan uitleggen?
    Begin morgen met temperaturen, want moet nog eerst een thermometer kopen.....

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Eigenlijk moet je met temperaturen beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Die M staat dus voor menstuatie. Je kunt ook wel halverwege een cyclus beginnen, maar je moet als begindatum dan wel de eerste dag van je laatste menstuatie invullen. Die temperaturen die je mist, laat je dan gewoon weg. De eerste temperatuur vul je in vanaf het moment dat je gegevens hebt. Beetje duidelijk?
    Bij de ETOS verkopen ze fijne thermometers met 2 cijfers achter de komma, van het merk Xanté.

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ok, de HA vroeg of ik dan nu wilde beginnen, ivm met bezoek aan de gynaecoloog, dus de eerste dagen laat ik dan open. Heb wel 20 sep als 1e datum gebruikt.
    Hoe vul ik morgen dan mijn temp in? moet ik dan op 22 sep gaan staan of gaat dat via het menu?

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kies: "enter data". Check of je bij de goede dag zit. Vul je temperatuur in EN de tijd waarop je hem opnam. Te veel variatie in de tijd leidt namelijk tot onnauwkeurigheiden (grofweg: hoe later, hoe hoger; hoe eerder, hoe lager je temp is).
    Kies "safe" of "safe and next" (deze laatste als je nog meer tijden wil invullen, als je het niet dagelijks op FF invult)
    Je kunt ook direct op de dag klikken die je wil invullen. De rest gaat hetzelfde.
    Je kunt ook je menstruatie invullen: spotting, light, medium, heavy en je afscheiding. Ook kun je uitslagen van bijv. ovulatietests invullen. Dit alles helpt FF om je eisprong te bepalen.

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Thanx!
    Nou ik ga het eens proberen!

Iig super bedankt voor de uitleg!

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Owh, en als je het niet doet, is dat erg?

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, dat is niet erg. Het hoeft niet. Het is wel slim om de eerste dag van je menstruatie in te vullen. Dan gaat FF nl. een nieuwe cyclus aanmaken. Het slijm moet je een beetje leren waarnemen, hoe langer je dat doet, hoe duidelijker het wordt. Die ovulatietests hoef je zeker niet te doen.
    Het nadeel van alleen temperaturen is, dat je alleen achteraf je eisprong kan waarnemen. Dat is handig, maar het is natuurlijk nog handiger om het van tevoren te weten. Dan kun je namelijk nog klussen. Ook een nadeel van alleen temperaturen is, dat je temperatuur op de één of andere wijze verstoord kan zijn. Dan is het handig om nog andere waarnemingen te hebben. Je moet het echter allemaal zelf weten.

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke dank je wel!

Deel Deze Pagina