ik wou starten met temperaturen en heb dit met de vk besproken en de conclusie was dat rectaal het beste gaat....ik vind het een beetje genant en hoop dat er meer vrouwen rectaal temperaturen?? nu heb ik iets heel raars;ik heb altijd boven de 37 en één keer zelfs 38,3?? hebben jullie dat dan ook ?oraal heb ik dan 36,4 meestal....hoe kan dat zo verschillen en waarom is mijn temp zo hoog? alvast bedankt
Wat is er genant aan rectaal temperaturen? Het is voor mij een heel normaal iets. Van kleins af aan mee groot gebracht. En voor zover ik weet is dat de meest betrouwbare manier voor je temperatuur.
Ik heb ook altijd rectaal getemperatuurd. Dit is het meest betrouwbaar. Dit kan dan ook de reden zijn dat je temp wat hoger ligt. Als is 38,3 meer verhoging. Was je niet zo lekker misschien?
38,3 is inderdaad een beetje een verhoging. Verder is rectaal tempen echt de betrouwbaarste manier. Als je oraal doet kan het door enorm veel factoren komen dat je temp afwijkt. En rectaal zou pas gênant worden als je het in het openbaar zou moeten doen.......maar dat hoeft gelukkig niet. Vergeet niet om dit te doen gelijk als je je ogen open doet, dus echt het eerste wat je die dag doet, ook in het weekend. Succes
waarom is dat? want dat wist ik dus niet... Is het niet belangrijk om een vast tijdstip te hebben? Want dat heb ik dus niet qua opstaan. Niks geks aan rectaal temperaturen als je het mij vraagt
Waarom is wat? Dat je het gelijk als eerste moet doen? Je temp begint gelijk zodra je wakker wordt te stijgen/schommelen. Al is het maar misschien 0,1 dat maakt op een temp kaartje veel uit. En inderdaad ook daarom elke dag op hetzelfde tijdstip tempen. Is misschien vervelend gedoe in het begin, maar je went er aan. In het weekend zet ik ook om 06:00 uur mijn wekker om te tempen en slaap daarna gewoon rustig weer verder.
oef ik ben blij dat iedereen het heel normaal vindt!in mijn familie vonden ze het heel erg raar dat ik dat ging doen. bedankt voor de tips,ik ga vanaf nu elke morgend om 7u temperaturen... en niet in het openbaar dan maar....(grapje) ik ben niet ziek en toch is het nog geen enkele keer onder 37 geweest?
oh, dat gaat het hem bij mij niet worden hoor, ik heb wisselende diensten. 37 is een normale temperatuur hoor.
Bloem, het is de bedoeling dat je minimaal 3 uur geslapen hebt. Er zijn veel dames die tempen met wisselende diensten. Er zijn ook al topics over geopend, moet je even opzoeken dan meis. Mol, nee? Niet in het openbaar? hahahaha, is ook maar beter misschien hahaha. Succes meid!
Ik temp ook vaginaal. Rectaal vind ik niet prettig. Dat is alleen een uitgang. En het is net zo betrouwbaar. Ik temp ook niet altijd om dezelfde tijd. Maar zorg dat ik minimaal 4 uur heb geslapen. Thermometer ligt op m'n nachtkastje. Succes meis
Ik zou ook niet weten wat er genant is aan rectaal tempen. Je hoge temp, als dat niet komt doordat je neit lekker bent geweest, kan dat niet nog komen van je mk? Of je ben direct weer zwanger? In het ziekenhuis mocht ik eerst niet naar huis omdat mijn temp nog niet te hoog was (oorthermometer) wilde zei de verpleegkundige het rectaal meten omdat dat soms iets kan schelen. En idd het scheelde 0.1 of 0.2 dat weet ik niet meer. En ik mocht naar huis Maar rectaal is dus juist lager.
ik ga ook vaginaal proberen.ik wist niet dat dat ook goed is en rectaal doet een beetje pijn.ik hou jullie op de hoogte hoe mijn temp dan is.dat het nog is door de mk zou kunnen maar dan vind ik het zo raar dat het erg veel verschilt met oraal?benieuwd wat vaginaal dan gaat geven.heel erg bedankt voor de tips/hulp!!en iedereen succes
37 is inderdaad normaal, als je hem onder de tong doet moet je er in principe een graad bij op tellen voor de echte temperatuur. Rectaal is het meest betrouwbaar. 38 is lichte verhoging... heb je hem er lang genoeg in gehad??