hoi allemaal, heb ff jullie mening nodig. wij hebben een mooie woning gevonden. die kost 128500 euro. mooi onderhouden en boel dingen zijn helemaal nieuw zoals goten enzo. Het is net 9 dagen in de verkoop. Nu zei mijn schoonvader dat we 115000 moesten bieden. maar is dat niet veels te laag? wat denken jullie wat een redelijk bod is? groetjes van Mamzie
Wat een koopje! Ik denk dat de verkopers geen haast hebben als het pas 9 dagen in de verkoop is. Dat zal de makelaar jullie ook wel melden, verwacht ik. Dus als je gaat bieden, moet je niet verwachten dat de kopers gaan zakken. Ik denk dat 115000 een redelijk openingsbod is.
Ja kan beter laag beginnen en dan hoger gaan. Er moet toch vaak nog onderhandeld worden. Ik zou hier mee beginnen en dan hoor je vanzelf wat de tegenpartij zegt. Misschien dat ik meer voor 115000 gaan (als eerste bod).
Je moet neit te laag bieden hoor. Anders wordt je niet serieus genomen..... hadden wij ook gehad. Met een woning. van 150,000 en wij bieden 145,000 was te laag omdat het al zo goed koop was. Zal zeggen 120,000 is nog laag genoeg.....
Ik heb hele andere ervaringen dan popje. Bij mijn huidige woning heb ik 240 geboden bij een vraagprijs van 295. De oorspronkelijke vraagprijs was zelfs 315. Uiteindelijk is de deal gedaan op 250. Je kunt gerust 115 bieden. Als de verkopers het niet serieus nemen kun je altijd vragen welk bod ze wel serieus zouden nemen.
Vind persoonlijk 115,000 ook wel erg laag..Ben het met popje eens, 120,000 lijkt me een mooie openingsbod.. Succes! Liefs Jessy
Hoi, Proberen kan altijd. Wij zijn 20.000 onder de vraagprijs gaan ziiten en hebben er 9 weer in moeten leveren, dus hebben wij (nou ja de makelaar !) er 11 af kunnen krijgen ! Nu hadden de oud bewoners toch mazzel want ze hadden er 125.000 gulden voor betaald en verkochten hem nu voor 208.000 euro ! Niet normaal meer die huizenprijzen ! Groetjes Monique
Ons huis moest eerst 126.000 kosten, daarna zijn de verkopers zelf omlaag gegaan naar 105.000 (dacht ik) en uiteindelijk hebben we er 94.000 voor betaald Dus gewoon proberen lijkt mij. Liever te laag dan te hoog...
Het kan altijd nog zo zijn dat je bod afgewezen wordt en dan mag je helemaal niet meer bieden. 10% onder de vraagprijs is normaal, ik zou voor de zekerheid 116000 bieden. Waar koop je trouwens een huis voor zo weinig geld?
Misschien via een makelaar maar als je zelf biedt, kun je doen wat je wilt. Bovendien is het nu een echte kopersmarkt. Dan gelden dit soort gewoontes heel wat minder sterk.
Bedankt voor de tips Waar je zo goedkoop een woning koopt? In Veendam ( Groningen ) Wat ons wel dwarszit is dat zaterdag nog een stel andere ook naar de woning gingen kijken. Toen we aankwamen en weggingen waren er stellen. We zijn dan bang dat het aan ons neus voorbij gaat als we zo laag gaan bieden. Denk dat we 123000 gaan bieden. Dan zitten we nog ver onder het maximaal hypotheek dat we kunnen krijgen. We kunnen max inclusief kosten koper 174000 krijgen. Maar we hadden al meteen gezegd dat we dat niet wilden. We willen in de maand nog genoeg overhouden om leuke dingen te doen en te sparen voor Erikje. En ook sparen voor het geval dat ( reparaties enzo )
Als jij een bod doet heb ik altijd begrepen dat ze eerst jou ,moeten afhandelen... Omdat er anders tegen elkaar opgeboden gaat worden en dat niet de bedoeling is heb ik begrepen. Wij hadden het ook met dit huis. We deden net een (lager) bod en er belde mensen op dat ze toch wilde bieden en de makelkaar vertelde toen zoiets...
Nee heb je en ja kun je krijgen. Wie weet moeten ze er wel snel vanaf. Zo was de vraagprijs van ons huis 190000 en hebben we het voor 170000 kunnen kopen omdat de mensen de hypotheek niet meer konden opbrengen. Gewoon proberen,de makelaar moet het bod toch overbrengen en stel dat ze dan met een leuk tegenbod komen...
ik zou ook niet te hoog bieden want ook mij is altijd verteld eenmaal een bod gedaan mag er niet onderhandeld worden met een andere eventuele koper en tja als je het huis zo graag wil zou ik wel 123.000 bieden maar als je denkt mss komt er nog wel meer op ons pad en we hebben de tijd dan zou ik niet zo hoog beginnen
ik zou ook niet zo hoog beginnen,ik zou met 115 beginnen.sowieso niet hoger dan 120. Wij begonnen 20.000 lager dan de vraagprijs en uiteindelijk hebben we 10.000 minder betaald dan de vraagprijs.
Uit mijn hoofd is het zo dat zodra de verkoper een tegenbod doet, je inderdaad exclusief in de race bent tenzij iemand anders de vraagprijs biedt. Maar dan heb je als 1e bieder altijd nog de mogelijkheid om ook de vraagprijs te bieden. Wat je ook doet als openingsbod: heel veel succes met jullie huizenjacht!