Zwangerschapsvergifitiging Pre-eclampsie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mango1985, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mango1985

mango1985 Lid

17 okt 2012
    32
    0
    6
    Hallo allemaal,

met 35 weken zwangerschap ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een controle van bloed, urine en hartfilmpje omdat de baby erg rustig was en mijn onderdruk al een aantal weken te hoog, 90 onderdruk ( ik kwam vanaf 70 onderdruk) Hieruit bleek dat ik een kleine hoeveelheid eiwit in mn urine had en in mijn bloed een hele kleine afwijking van mijn leverfunctie.
    Hierna moest ik 24 uur blijven voor een urinetest waaruit bleek dat er inderdaad eiwitten in mn urine zaten maar ik zat net aan onder de grens waarop ze actie ondernemen. Mijn onderdruk steeg ondertussen naar 95/100. Maar ik mocht weer naar huis! Wel was ik vanaf dat moment medisch en moest ik wekelijks bij de gynacoloog op controle komen en zouden ze me rond 37/38 weken gaan inleiden.

Prima dacht ik, geen risico! Maar zsm alles regelen, ik had tenslotte nog maar max 1,5/2,5 week in plaats van 5 tot 7 weken!

Uit de eerstvolgende controle ( 36 weken) bij de gynacoloog bleek dat ik geen eiwitten meer in mn urine had en mijn lever het ook prima deed! Bloeddruk was nog wel te hoog, onderdruk 90. Dus het inleiden zal rond 38 weken gebeuren.

De controle hierna (37 weken)was plotseling omdat ik me niet goed voelde. Het gevoel af en toe bijna flauw te vallen, rustige baby, zeurende pijn in mijn onderbuik en veel harde buiken. Dus daar ging ik weer bloed-,urinetest en hartfilmpje. Wat blijkt nu geen hoge bloeddruk meer onderdruk 80, goed hartfilmpje,geen eiwitten en keurige bloedwaardes.

Wie herkent dit, is de zwangerschapsvergiftiging zomaar verdwenen? Of is het iets wat zomaar weer terug kan zijn.
    Ik heb komende week weer een afspraak bij mn gynacoloog dus daar zal ik ook wel antwoorden krijgen maar ik ben even benieuwd of er andere mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als je echt zwangerschapsvergiftiging hebt/had kan dit niet zomaar verdwijnen.

Wel kun je eiwitten in je urine hebben die dusdanig hoog zijn dat het wijst op een zwangerschapsvergiftiging.

Ik werd met 34 wk opgenomen na 7 wk een bloeddruk te hebben gehad rond de 140/95 toen ik opgenomen werd was hij 160/115 en had ik dusdanig veel eiwitten in mn urine maar nog net ondergrens zwangerschapsvergiftiging en dit werd dan ook niet gezien als zwangerschapsvergiftiging.

Echter bleek 2 dagen daarna in mn bloed onderzoek dat mn nieren minder werkte en mn lever ook en toen had ik wel zwangerschapsvergiftiging.

Ik zou er dus van uit gaan dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt. Hou echter wel je klachten in de gaten en als je twijfelt gewoon bellen!!

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    idd als het echt zover is gaat dit niet zomaar over...

ze hebben me in het begin van mijn zwangerschap al gezegd dat ik hier een groot risico heb... woensdag was het bijna zover.. ook teveel eiwit in urine.. direct werd er aan de grote alarmbel getrokken.. Na extra testen bleek dat alles toch nog oke was. (eiwit kwam van iets anders, heb medicatie moeten nemen)

maar met de volgende oefenwee of pijn of als ze weer meer eiwit opmerken zetten ze de show in gang..

zeker als je al zo ver bent dan dan zetten ze direct alles in gang meestal...!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb het met 32 wk gekregen en ben met 38+3 ingeleid.. ik zat op het randje van HELLP, maar door de medicijnen heeft mijn lichaam het nog een tijd volgehouden. heb jij medicijnen gekregen?

pre-eclampsie gaat niet zomaar weg, is ononkeerbaar.. ik denk dat je er tegen aan zat en dat het wel iets is waar je goed op moet letten. Als je eenmaal pre-eclampsie hebt kan het heel snel gaan. ik had de mazzel dat ik net die dag op controle moest en mijn vk snel reageerde, ik was 's avonds al doodziek terwijl ik 's ochtends nergens last van had....

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij de eerste steeg mijn bloeddruk met 36 weken.
    uiteindelijk is het kindje gehaaldmet 39,4

de 2e steeg mijn bloeddruk met 16 weken.
    mijn onderdruk was 110.
    vanaf dat moment heb ik medicijnen geslikt en stond onder strenge controle van het ziekenhuis.

ik heb ook eiwitten in mn urine gehad maar als ze er in zitten van een vergiftiging gaan ze ook niet meer weg. de enige manier waardoor een vergiftiging over kan gaan is door te bevallen.

als ze nu eiwitten hebben gevonden is het afscheiding geweest daar zitten ook eiwitten in.

ik heb een keer een hele kermis gehad omdat ze het gevonden hadden 3 dagen ziekenhuis en toen kwamen ze erachter dat ze niet daadwerkelijk uit de nieren kwamen. moet dus afscheiding geweest zijn.

als je urine moet inleveren moet je ervoor zorgen dat het schoon is "gewassen: noemen ze dat.

moet je jezelf eerst even wassen. dan een beetje plassen en vervolgens je plas opvangen.

wat betreft bloeddruk 90/95 is randje vanaf dat moment is ie verhoogd. zou me niet heel veel zorgen maken hoor als ie nu omhoog schiet dan halen ze het kindje je bent al zover.

en helaas ben ik een ervaringsdeskundige geworden wat betreft hoge bloedruk

succes nog even met de laadste loodjes en houd de symptonen in de gaten
    sterretjes flitsen pijn in boevenbuik tintelende vingers daar moet je op letten

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Hier ondertussen 3x zwangerschapsvergiftiging gehad... (Moet mn banner nog aanpassen, ben 4 weken geleden al bevallen!) En het lijkt er inderdaad op dat het geen vergiftiging is geweest... Kenmerkend voor de ziekte is ook dat het erger wordt, dit kan langzaam gaan of heel snel... Heb het 3x in verschillende maten gehad...

1ste keer met 37 weken, nergens last van.. Baby nergens last van... Wel wat klein en rustig, maar deed het supergoed... Met 38 weken bevallen..

2de keer met 28 weken, nergens last van... Baby wel! Groeide totaal niet, doorstroming navelstreng slecht, rekken rekken.. Uiteindelijk met 32 weken bevallen! Baby 1100 gram! Heb zelf al die weken in het ziekenhuis gelegen totdat ze kwam..

3de keer met 36 weken, baby nergens last van! Wel klein! Maar bewoog als een stuiterbal! Maar ik zelf heel veel hoofdpijn, sterretjes zien! Bloeddruk sky high! Kreeg 8 pillen per dag en 2 infusen met medicijnen! Ben toen ook meteen ingeleid en bevallen..

Kan dus in alle gradaties voorkomen, maar wordt nooit minder... Altijd stabiel of erger...

7. mango1985

mango1985 Lid

17 okt 2012
    32
    0
    6
    Blijkbaar is er toch iets niet helemaal goed want mijn onderdruk was vandaag 105 en reden voor het ziekenhuis om me in te leiden. Spannende tijd dus!

Bedankt voor al jullie reactie's!!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    succes! je zit op een net termijn dus dat is wel prettig!

Deel Deze Pagina