Hallo Ons kindje gaat flesvoeding krijgen. Maar welk merk kan ik het beste pakken ? Er zijn zo veel merken. Groetjes Tamara
Ja, er zijn veel merken en ze zijn allemaal goed. Er worden zware kwaliteitseisen gesteld aan zuigelingenvoeding. Kijk gewoon naar wat je zelf wil. Wij geven kruidvat eigen merk voeding en ons kindje doet het er prima op. Is een van de goedkoopste merken voeding en ze hebben ook andere soorten als het nodig is (bijv. bij krampjes, spugen etc). Verder zit kruidvat hier vlakbij, dus dat is ook makkelijk.
Er is geen beste merk. Ze zijn allemaal goed. Het is een kwestie van kijken of je baby er tevreden mee is. Wij gebruiken Nutrilon. Het is wel de duurste merk geloof ik, maar wij vinden het een fijn spul. In het begin hebben we Friso gebruikt, maar dat vond ik te veel klonteren, vandaar overstap naar Nutrilon. Je hebt idd ook Kruidvat merk dat qua samenstelling erg op nutrilon lijkt, alleen bij onze kruidvat is het 9 van 10 x uitverkocht, dus dat is geen optie. Het is dus een kwestie van kijken wat bij je baby past.
Als je in het ziekenhuis bevalt, kun je even vragen wat voor voeding ze daar geven. Dan kan je die gewoon gebruiken, en hoef je niet meer te wisselen als je naar huis gaat. (al schijnt dat niet zoveel uit te maken de eerste dagen) Er is wel wat verschil tussen de merken, maar ze zijn allemaal goed. Dus ik kan moeilijk 1 aanwijzen die beter is. Ik heb zelf wel goede ervaring met nutrilon.
Hoi Ik heb eerst kruidvat eigen merk gegeven maar mijn zoon reageerde hier slecht op. Erg veel krampjes, veel spugen en hij raakte niet verzadigd. Ook niet met de kruidvat voeding voor krampjes en dergelijke. Dit hielp niks. Sinds ik op friso ben overgestapt heb ik een heel ander kind. Dus ik heb erg goede ervaringen met friso. Ik zeg er wel bij ieder kind is anders dus jouw kindje kan wel heel anders reageren natuurlijk... Groetjes
Altijd Nutrilon gebruikt van Nutricia, deze gaven ze nl ook in het ziekenhuis. Nooit een ander merk geprobeerd, nummer 1, 2, 3 en toen groeimelk van Nutrilon (ook in poedervorm). Ben er zeer tevreden over, deze ga ik nu weer geven. Geen ervaring met eigen huismerken van drogisten, Etos, Kruidvat etc. Vertrouw die eigenlijk niet zo, neem liever een bekend merk. Maar goed, ieder zijn keuzes en niet alle baby's hebben dezelfde voorkeuren!
Ik denk niet dat het een kwestie moet zijn van het niet vertrouwen. Want als er maar iets "onbetrouwbaars" zou zijn geweest in die huismerkenvoeding, dan zouden ze nooit op de markt zijn gekomen. Alle merken zijn heel erg goed. Het is een kwestie van voorkeur. Wij gaan ook 100 % voor Nutrilon. We hebben eerder wel andere merken geprobeerd zoals Friso, maar dat klonterde heel erg. Ik zou prima voor Kruidvat merk gaan omdat er veel goed ervaringen mee zijn, maar die is bij ons altijd uitverkocht. En Nutrilon beviel gewoon het beste. Maar dat is heel erg persoonlijk.
Natuurlijk, alles is gekeurd en dan op markt gekomen, absoluut. Alleen ik denk niet dat alles kwalitatief hetzelfde is. Anders zou er geen prijsverschil zijn, maar goed, ook dit zegt niet altijd alles. Ik heb bijvoorbeeld altijd pampers gebruikt wb luiers, een enkele keer huismerk van drogist, maar toen zag ik echt verschil, die waren zo stug en beentjes eromheen werden helemaal rood, billetjes ook trouwens. Maar zoals je zegt, meestal is het een kwestie van voorkeur.
Nou, ik denk idd dat de prijsverschillen niet veel zeggen. Bij "Kassa" worden elke week producten getest en 9 van 10 x komen de goedkoopste huismerken het beste uit de test. Ik ben ook altijd geneigd om A merken te kopen, maar dat hoeft niet altijd kwalitatief het beste te zijn. Vorige week werden bijvoorbeeld wasmiddel getest, en alle goedkoopste wasmiddel van Lidl was de enige die alles schoon kreeg. En zo komt Lidl erg vaak goed uit de testen. Maar goed, dat is off topic. Maar even om aan te geven dat de prijsverschillen niet altijd veel zeggen. Soms echter wel. Zo heb ik mij vandaag bedacht dat ik geen andere merk potjes dan Olvarit meer zal kopen. Omdat ik andere merken erg vies en waterig vond uitzien en smaken. Dus in dat geval klopt het wat jij zegt wel.
Ja, wb Lidl, helemaal mee eens wb producten! Ook eens wb Olvarit, als ik potjes kocht, dan waren het wel van Olvarit. Inderdaad, prijsverschillen zeggen niet altijd veel, maar meestal toch wel, althans vind ik dan hoor! Groetjes
wij hebben altijd nutrilon gebruikt in het begin. Eerst de standaard en later de Omneo (tegen spugen en krampjes). Ons ventje heeft een KMA dus we hebben nu speciale voeding.