Hoi, Ik heb een beetje een gekke vraag misschien maar ik ben net begonnen net de opleiding Praktijk diploma boekhouding en ik loop al gelijk tegen een vraag aan waarvan ik de vraagstelling niet goed begrijp volgens mij. is er iemand die deze opleiding ook heeft gedaan of iemand die mij misschien zou willen of kunnen helpen. Ik voel me gelijk zo dom maar ik kom er gewoon echt niet uit
Leuk! Het gaat over een vraag in het eerste hoofdstuk van financiering. Het is waarschijnlijk iets heel stoms en lees ik de vraag verkeerd. Vind het ook echt een beetje genant. Wat is de oorsprong van de naam balans voor een overzicht van de bezittingen en schulden van een onderneming en welk belangrijk controle iddel hoort bij deze naam? Ik snap gewoon niet wat ze met die vraag bedoelen en hoe ik die moet beantwoorden.. Zo stom de rest loopt eigenlijk wel lekker maar ik weet gewoon echt niet wat ze willen hier.. Maar niet lachen want ik schaam me dood dat ik gelijk het eerste hoofdstuk al een vraag niet begrijp
Bedoelen ze niet gewoon dat het in balans moet zijn, en dat zoiets gecontroleerd wordt met een balanscontrole? Of denk ik juist weer te simpel...
Bedoelen ze niet waar de naam 'balans' in oorsprong vandaan komt? En daarna welk controlemiddel hierbij hoort. Geen idee hoor, maar zo lees ik het. Succes !
De naam balans is gegeven omdat een balans altijd in balans is Het controle middel is dat de passiva en activa altijd hetzelfde bedrag hebben (in balans zijn)!
Bedankt nan. Ik denk inderdaad te moeilijk denk ik xD. @duma ja inderdaad zelfstudie via de nti. Ben echt net begonnen, heb het deze week binnen gekregen dus ben het nog allemaal aan het uitvogelen.
Ik ben ook net begonnen, Maar ze gingen er van uit dat je toch wel wat basiskennis van boekhouden hebt. Nou, dat heb ik 10 jaar geleden wel op t VWO gehad, maar dat wist ik allemaal echt niet meer. Dus heb eerst nog een boek via MP gekocht over de basis, en deze in een week uitgewerkt. En ben nu deze week ook pas echt begonnen met PDB.