Hoi dames, Net een belletje gehad van de laborante, na 1e ronde 50mg clomid is mijn progesteronwaarde 1,8... dat is zelfs lager dan m'n waarde zonder clomid. Zure appel uiteraard, want ik had er echt een goed gevoel over. Ik had verwacht dat ik gelijk door zou mogen met 100mg, maar volgens de mevrouw aan de lijn moet ik over 4 weken weer terug komen om te bespreken hoe nu verder. Ik vind dat erg lang! Bovendien betekend dat gezien mijn lange maar wel bestaande cyclus, dat volgende ronde sowieso verloren is Ik moet zo nog wel bellen voor de afspraak, maar is het heel raar dat dit zo gaat? Ik wil proberen de afspraak naar voren te trekken.. moet toch al overal zo lang op wachten en mijn volgende cyclus verspillen is in mijn ogen gewoon onnodig.. Of zie ik dit verkeerd?
Ze hadden een fout gemaakt.. Mag gewoon door met 100mg, en als ik wil mag ik provera nemen. Dit heb ik vorige keer niet gedaan want ik dacht dat ik wel al bijna ongi zou worden, maar zoals je in mijn handtekening kan zien heeft t door vermoedelijk stress extra lang geduurt. Dames hier ervaring daarmee? Ik weet niet goed wanneer ik er mee moet beginnen.. Maar weer even bellen
Aan je progesteronwaarde is te zien dat je geen eisprong hebt gehad. Geen eisprong betekent bijna altijd dat er ook geen menstruatie volgt. Dan kun je dus wachten totdat je een ons weegt. De Provera is bedoeld om kunstmatig een menstruatie op te wekken, zodat je daarna weer met Clomid kunt beginnen. Ik zou dus met de Provera-kuur starten.
Ik snap wat het doet. Vorige keer had ik ook zo'n lage waarde en dus geen eisprong, maar ik word wel ongesteld zeg maar. Maar dat duurt inderdaad wel langer dan normaal. Ik wil nu wel die provera doen, alleen zit ik nu pas op CD 23.. Is het dan niet te vroeg om al te starten?
Als je geen eisprong gehad hebt, maakt het niet uit op welke cyclusdag je start. Zonder eisprong heb je eigenlijk geen cyclus, omdat je nu niet in de tweede fase zit. Dus in principe kun je zo met de Provera starten. De kuur duurt een week? Dus je zult pas over 1,5 week ongesteld worden, als je morgen begint.