Nog steeds honger..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door smyltje, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn zoontje van ruim 5mnd zat op 4 voedingen pd. ging goed tot hij steeds meer signalen af gaf nog honger te hebben. Kwam weer voor nachtvoeding. Gestart met groente en nóg honger. Nu sinds aantal dagen kolf ik de laatste voeding om aan te vullen met rijstebloem. Ik kolf nu maar 90-130cc dus tekort. Ik heb t aangevuld met kunstvoeding en rijstebloem. 180cc op en nóg komt hij snachts! Hoe kan dit? Hij is nu 8.3kg

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Er zijn meerdere mogelijkheden: komt je kindje overdag ook extra of enkel 's nachts?

- regelen: regeldagen door ontwikkelingssprong
    - regelen: regeldagen voor fysieke groei
    - andere dagindeling: oppas, dagverblijf?
    - andere dagindeling: minder bij jou? ben je meer buitenshuis, weer aan het werk of naar school?
    - iets onder de leden: verkouden, snot, start dagverblijf: kindjes hebben een weerstand-boost nodig en doen dat 's nachts het best.

Los hiervan: als kindjes je even meer dan anders nodig hebben, om welke oorzaak dan ook, compenseren ze vaak 's nachts. Immers: mama is dan toch aanwezig en nachtmelk is de beste groeimelk wanneer je het even harder nodig hebt! Kijk of je in de avonduren kunt clusteren of wisselvoeden om extra te stimuleren en om je kindje gelegenheid te bieden extra te drinken en veel bij jou te zijn.

Kolven kun je ook over 2 momenten verzamelen: kolf wanneer je kindje drinkt, bijvoorbeeld in de ochtend? Of kolf afwisselend met korte massage.

Los van wat je schrijft veranderen kindjes vaak hun drinkgedrag zo rond de vier maanden: korter drinken, sneller klaar. Het kan een overgangsperiode zijn

Succes!

3. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    Overdag geen probleem. 7.00 12.00 17.00 18.30 groente en 21.00 borst/fles. Ben nu ruim een maand weer aan t werk.
    Ik ben de rest vd dag genoeg voeding alleen de avond niet

Deel Deze Pagina