Hulp door fertiliteitsafdeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Melgje, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melgje

Melgje Niet meer actief

Ik denk dat het bij jou anders is door de vele miskramen. Hopelijk hoef jij niet twee jaar te wachten

2. Logan

Logan Niet meer actief

We zullen het horen straks. Hopelijk mag je ook eerder :)

3. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn na een jaar zelf proberen, via de huisarts, doorgestuurd. Bij de gynaecoloog werd alles in gang gezet, bloed prikken, zaadonderzoek, ovulatie echo's. Toen daar niks uit kwam kreeg ik nog een hsg, daar kwam ook niks uit dus moesten we het een half jaar zelf proberen. Na dat half jaar gestart met iui, met hormonen. Daaruit bleek dat de zaadhoeveelheid toch zeer matig was kwamen we in aanmerking voor ivf/icsi.
    Dankzij icsi, zijn wij 2 wkn geleden de trotse ouders van een dochter geworden!

De mmm is ook geduld hebben. Tussen de eerste bezoek aan de gynaecoloog tot aan de positieve test zat bijna 2 jaar. En dan was onze eerste icsi behandeling gelijk raak.

4. Lavina

Lavina Fanatiek lid

9 jun 2012
    2.367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Melgje wij werden na 1 jaar en 4 maanden doorverwezen naar de gyn. Die heeft spermaonderzoek laten doen, een echo, bloedonderzoek en een HSG om naar de eileiders te kijken, dit was in september 2013. Na de HSG moesten we het weer 6 maanden zelf proberen omdat alle uitslagen verder goed waren. Ook van mezelf een normale cyclus altijd gehad, dus was geen reden om ons te helpen. In februari heb ik toen gebeld om een afspraak te gaan maken voor het vervolgtraject IUI. Gelukkig voor ons is het meteen bij de 1e IUI gelukt.

Hoop dat het bij jullie ook snel mag lukken!

5. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts legde uit dat als je geen kinderen had al na 1jaar doorgestuurd word, en als je wel kinderen hebt, maar 2de wilt nog niet, dan moet je 2jaar wachten voordat je naar zh mag.

6. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij zijn na een jaar via de huisarts bij de gyn gekomen idd allerlei onderzoeken, hcg.. Niets gevonden dus nog een half jaar zelf oefenen. Als er niets aantoonbaar mis is is het gewoon een kansberekeningen. Na 2 jaar is de kansberekening dusdanig dat ze gaan helpen (dat was de uitleg die wij kregen van de gyn) wij zijn van iui6 zwanger geraakt uiteindelijk dus 2,5 jaar over gedaan.
    Mmm is idd wachten wachten wachten
    Succes!

7. Melgje

Melgje Niet meer actief

Wat is HSG ladies?

8. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Hier wordt er met druk een vloeistof in je baarmoeder gespoten die doorloopt naar je eileiders. Ter gelijk met dit wordt er röntgenfoto's gemaakt waarbij ze kunnen zien of je eileiders open zijn. Als deze dus slecht toegankelijk is dan gaat hij vaak open. Dit kan dus wel een pijnlijk onderzoek zijn

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier werden we na 7 maanden geholpen. Ik had met ex een ma gehad en raak best snek zwanger. Ha besloot zelf een sementest te doen en bleek erg slecht. Direct doorverwezen en aan de icsi!

Deel Deze Pagina