Hoi hoi, heb inmiddels een ander huisje, en het wordt wel een beetje tijd dat ik nu eens een keuze ga maken welke energieleverancier ik ga nemen Ik zat in mijn vorige woning bij Essent, en nu in mijn nieuwe woning is er van de week iemand van Oxxio langsgeweest die beweerd echt goedkoper te zijn. Nu kan ik het moeilijk vergelijken..je zit met vastrecht, netwerk kosten etc. etc. Wie kan mij advies geven voor een goede keus? Ben een alleenstaande moeder, met een kindje van bijna 2 jaar. Alvast bedankt als je de moeite wil nemen dit berichtje te lezen zijn niet de leukste en makkelijkste onderwerpen.
Ik had van de week een jehova van de Nuon aan de deur... die beweerde 30% goedkoper te zijn dan Oxxio (daar zitten wij bij)... moest hem 5x zeggen niet geinteresseerd te zijn... op Energieprijzen vergelijken? Vergelijk de goedkoopste energie prijzen en stap voordelig over! | Energievergelijker.nl kan je de boel vergelijken. Wij komen ook heirbij met oxxio het goedkoopst uit, en we zijn er tevreden over. (we hebben wel gas vastgezet trouwens)
ik heb altijd nuon gehad, zet het steeds voor 2 jaar vast. een keer naar oxxio gegaan, alleen maar gezeur mee gehad, dus zo snel mogelijk weer opgezegd. Maar ja das persoonlijk, idd even op die website kijken.
Ik ga de site even bekijken dank je wel. Alleen heb ik al een aantal sites bekeken, en elk lijstje is weer anders haha. Zooo moeilijk
Ik zit bij essent. Essent en Nuon hebben een gebruiksmanager, daarmee kun je je verbruik bijhouden en je voorschot eventueel aanpassen. Kortingen e.d. zijn leuk, maar wat je verbruikt moet je ook betalen. Sommige leveranciers lijken goedkoop, maar bij sommige betaal je apart aan je netbeheerder (meterhuur e.d.) dus dat moet je dan bij je voorschot optellen. De verschillen op energieprijzen zijn echt minimaal. Kijk goed naar vastrecht, administratiekosten (sommigen brengen kosten in rekening voor veranderingen zoals naam, voorschot of verhuizing) Enige tip: Niet naar NLEnergie gaan ( ofwel de NEM in de volksmond) en als je voor Oxxio kiest niet de slimme meter nemen, dan ga je daar een apart contract voor aan en het is moeilijk daar vanaf te komen. Neem eens een kijkje op het Tros Radar forum zodat je kunt zien over wie de meeste klachten gaan en waarover die dan gaan. Niet alleen op de prijs afgaan, service is ook heel belangrijk.
Wij zitten vanaf vandaag bij Essent. Zaten hiervoor een jaar bij Greenchoice, daarvoor een jaar bij een andere die ik vergeten ben en daarvoor ook een jaar bij Greenchoice. Ik sluit altijd maar voor een jaar af, en doe dat idd via vergelijkingsites zoals degene die hier al genoemd werd. Ik let op dat zowel electra als gas een jaar een vaste prijs heeft. Veel bedrijven zijn heel slinks en doen gas vaiabel vanaf januari, wanneer de gasprijzen juist stijgen vanwege verhoogde vraag in de winter, even opletten dus. Je krijgt vaak minimaal 1 of soms 2 mnd gratis als welkomstcadeautje. Ik zet daarna in mijn agenda dat ik over 11 maanden opnieuw moet afsluiten, want je hebt meestal een maad opzegtermijn, zelfs bij jaarabonnementen. Maar dat maakt eigenlijk niet uit, dit jaar was ik ook te laat en naats mijn welkomstbonus betaalt Essent nu ook de boete van Greenchoice omdat ik te laat heb opgezegd. Rare wereld Maar ik klaag niet
ik ben erg tevreden over greenchoice, gelijk iemand aan de telefoon, alles goed geregeld. ik ben tevreden. gr brenda
Van huisuit zitten wij altijd al bij Essent, en nu met een eigen woning zit ik ook bij essent. Site is overzichtelijk, voorschot kan je ten alle tijden wijzigen, klantenservice (voor zover ik weet) altijd goed.. Duss.. hier geen klagen